  • Data: 2023-03-06 08:46:34
    Temat: Stara karta graficzna w nowym komputerze
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Składam obecnie nieco mocniejszy komputer pod gry i inne operacje
    wymagające nieco większej mocy obliczeniowej. Konfiguracja obejmuje
    procesor Ryzen 5600X na płycie B550-F. Rozłożyłem sobie ten projekt na
    kilka miesięcy i właściwie w chwili obecnej do kopienia został mi już
    tylko RAM i karta graficzna.
    De facto po zainstalowaniu pamięci mógłbym zainstalować system i
    wstępnie przetestować komputer bez czekania na GPU. Pod warunkiem, że
    mógłbym wykorzystać jakąś starą kartę, bo procesor niestety nie posiada
    wbudowanego GPU (a więc HDMI zintegrowane z płytą główną nie zadziała).
    W którymś pudełku leży u mnie stara karta graficzna, pamiętająca jeszcze
    czasy C2d. Ostatni raz odpalałem ją rok albo dwa lata temu i wtedy działała.

    Podstawowe pytanie: czy mogę (bezpiecznie) zastosować kilkunastoletnią
    kartę PCI-E na współczesnej płycie głównej? Czy też pomimo tego samego
    złącza zmieniły się jakieś standardy (np. w zakresie energii pobieranej
    z płyty głównej) i nie powinienem czegoś takiego próbować?