  • 1. Data: 2010-06-02 11:57:11
    Temat: Sterowanie drukarką (PCL5)
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Witam.
    Moje pytanie dotyczy WYMUSZENIA wyboru podajnika papieru (korzystając
    właśnie z komend języka PCL).
    Urządzenie którym dysponuję, to Ricoh Aficio 2018D. Ma ono jeden podajnik
    główny (na który składają sie 4 tace), podajnik ręczny. Potrzebuję wymusić
    (programowo) pobieranie papieru ze wskazanej tacy. Nie ma problemu, jeśli
    wskażę podajnik ręczny. Problem pojawia się, gdy odołuję sie do podajnika
    głownego. Ale tu nie wiem jak wskazać konkretną tacę. Jeszcze raz uściślam,
    że potrzebuję wykonać to sterując komendami języka PCL, a nie np. z poziomu
    sterownika drukarki lub panela sterowania.
    Dziekuję za wszelkie ewentualne podpowiedzi.

    PaLiwon

  • 2. Data: 2010-06-02 12:23:32
    Temat: Re: Sterowanie drukarką (PCL5)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Generalnie podajnikiem się steruje w PCL przez
    <esc> & l <numer> H
    Jesli nie da sie w ten sposob wybrac konkretnej tacy, to nie wiem.

    MJ
    PS. I chyba nie ta grupa.

  • 3. Data: 2010-06-02 13:01:33
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

> [...]
    > <esc> & l <numer> H
    > Jesli nie da sie w ten sposob wybrac konkretnej tacy, to nie wiem.

    Z tą grupą, to pewnie fakt, ale...
    Co do sekwencji sterującej w PCL, to oczywiście, ta, którą wskazałeś jest
    właściwa. Jednak definiuje ona PODAJNIK GŁÓWNY (<esc> & l "1" H), w ramach
    którego NIE MOŻNA (lub ja nie potrafię) wskazać konkretnej tacy. Opis PCL5
    wyraźnie podaje, jak wybrać np. podajnik ręczny (lub alternatywny, cokolwiek
    to znaczy), natomiast milczy jak wskazać konkretną tacę :(.
    Mile widziane kolejne propozycje...

    PaLiwon

  • 4. Data: 2010-06-02 13:17:39
    Temat: Re: Sterowanie drukark????????
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik PaLiwon napisał:
    > U?ytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Z t? grup?, to pewnie fakt, ale...
    > Co do sekwencji steruj?cej w PCL, to oczywi?cie, ta, któr? wskaza?e? jest
    > w?a?ciwa. Jednak definiuje ona PODAJNIK G?ÓWNY (<esc> & l "1" H), w ramach
    > którego NIE MO?NA (lub ja nie potrafie) wskazaae konkretnej tacy. Opis PCL5
    > wyra 1/4 nie podaje, jak wybraae np. podajnik reczny (lub alternatywny, cokolwiek
    > to znaczy), natomiast milczy jak wskazaae konkretn? tace :(.
    > Mile widziane kolejne propozycje...

    Testowy wydruk do pliku i ogladanie poczatku?

    W.P.

  • 5. Data: 2010-06-02 13:44:56
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Testowy wydruk do pliku i ogladanie poczatku?

    Zrobiłem. Tam stoi napisane, że wykorzystywanym językiem komunikacji jest
    PCLXP (a więc PCL 6), a to już inna bajka... Kicha :(

    PaLiwon

  • 6. Data: 2010-06-02 13:48:05
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "PaLiwon" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4c066059$0$19178> Zrobiłem. Tam stoi napisane, że wykorzystywanym
    językiem komunikacji jest
    > PCLXP (a więc PCL 6), a to już inna bajka... Kicha :(

    PCLXL rzecz jasna...

    PaLiwon

  • 7. Data: 2010-06-02 15:31:49
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > PS. I chyba nie ta grupa.

    jak nie ta? mozna wysunac jedna tace i bedzie pobierac z podajnika
    recznego ;)

  • 8. Data: 2010-06-02 17:19:32
    Od: Baranek <b...@h...invalid>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 15:01:33 +0200, PaLiwon napisał(a):

> [...]
    > wyraźnie podaje, jak wybrać np. podajnik ręczny (lub alternatywny, cokolwiek
    > to znaczy), natomiast milczy jak wskazać konkretną tacę :(.

    Przepraszam za zgadywankę, nie miałem okazji przetestować:
    Sprawdzałeś High Capacity Input 2-21?

    Pozdrawiam

    Baranek

  • 9. Data: 2010-06-04 21:43:17
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "Baranek" <b...@h...invalid> napisał w wiadomości

    > Przepraszam za zgadywankę, nie miałem okazji przetestować:
    > Sprawdzałeś High Capacity Input 2-21?
    > Pozdrawiam
    > Baranek

    Tak.
    Ponieważ w komendzie:
    Esc & l # H "#" z zakresu 20 - 39 (High Capacity Input) odpowiada
    teoretycznie Trays 2-21. Piszę "teoretycznie", ponieważ odnoszę wrażenie, że
    musiałyby to być jakieś inne podajniki (jakie?). Z tym głównym podzielonym
    na kilka tac nie działa.

    PaLiwon

  • 10. Data: 2010-06-04 21:45:14
    Od: "PaLiwon" <p...@m...pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:hu5th6$c6e$4@news.onet.pl...
    > jak nie ta? mozna wysunac jedna tace i bedzie pobierac z podajnika
    > recznego ;)

    Paradoksalnie tak też się to odbywa. Ale to rozwiązanie nieco toporne i
    wymaga ciągłego majdrowania przy drukarce... Ale jak sie nie ma, co sie
    lubi, to się lubi co sie ma... :)

    PaLiwon