  • 1. Data: 2011-05-15 10:06:37
    Temat: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: mk <m...@g...com>

    Witam.
    Opis sytuacji: rondo z 3 pasami ruchu, ulica wlotowa z 2 pasami
    (podporządkowana). Na środkowym i wewnętrznym pasie ronda poruszają
    się 2 pojazdy. Na obu pasach ulicy wlotowej również jadą 2 auta. Gdy
    pojazd ze środkowego pasa ronda zbliża się do wlotu ulicy, z jej
    lewego pasa wymusza na nim pierwszeństwo jadące auto. W celu
    uniknięcia pewnego zderzenia, kierowca pojazdu ze środkowego pasa
    odbija na wewnętrzny i uderza w bok jadącego tam auta. Ten, który
    wymusił odjeżdża w siną dal. Kierowca z wewnętrznego pasa wzywa
    policję, która za winnego uznaje jadącego środkowym pasem i proponuje
    450 zł mandatu oraz 6 pkt. Kierowca mandatu nie przyjmuje i sprawa
    trafi do sądu.
    Czy wg Was ma szansę na łagodniejszy wymiar kary ze względu na powód
    zjechania na wewnętrzny pas? Jest jeden świadek (pasażer), również
    wzywający policję widział nadjeżdżający szybko pojazd z wlotówki.
    Pzdr

  • 2. Data: 2011-05-15 10:49:55
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Czy wg Was ma szansę na łagodniejszy wymiar kary ze względu na powód
    >zjechania na wewnętrzny pas?

    Powinien mieć całkowite uniewinnienie nawet.

  • 3. Data: 2011-05-15 10:52:06
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 10:06, mk pisze:
> [...]
    > zjechania na wewnętrzny pas? Jest jeden świadek (pasażer), również
    > wzywający policję widział nadjeżdżający szybko pojazd z wlotówki.

    dlatego generalnie jestem za tym, by nie zjeżdżać, jeśli jesteś pewien,
    że po pierwsze nie masz dokąd uciec, a po drugie wiesz, że jedziesz
    prawidłowo. Później są właśnie takie sytuacje jak w.w. , ja sam miałem
    podobną i od tamtej pory kieruję się tym co napisałem.

  • 4. Data: 2011-05-15 11:11:45
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 10:52:06 +0200, Olo napisał(a):

> [...]

    > prawidłowo. Później są właśnie takie sytuacje jak w.w. , ja sam miałem
    > podobną i od tamtej pory kieruję się tym co napisałem.

    Niestety to prawda pomimo tego, że prawdopodobieństwo trafienie kogoś po
    takim odbiciu jest stosunkowo niewielkie. W tym kraju większość zła zaczyna
    się lub kończy na nieudolnym wymiarze sprawiedliwości.

  • 5. Data: 2011-05-15 11:22:54
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-05-15 10:49, Cavallino pisze:

    > Powinien mieć całkowite uniewinnienie nawet.

    jak powinno a jak jest to różnica.

    Sprawca musi uprawdopodobnić, że było jak mówi

    Na następny raz nie ustępować wymuszającemu. Szkody porównywalne, a
    problem mniejszy (OC sprawcy, brak mandatu, brak punktów)

  • 6. Data: 2011-05-15 11:28:21
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 10:49, Cavallino pisze:

    > Powinien mieć całkowite uniewinnienie nawet.

    Powinien walić w tego, który mu zajechał drogę.
    Skoro w imię nie wiadomo czego zdecydował się rozwalić samochód innego
    uczestnika ruchu, to wypada ponieść tego konsekwencje, zwłaszcza że
    nawet nie zapamiętał numerów tamtego auta.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 7. Data: 2011-05-15 11:36:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iqo6cr$7c6$1@news.onet.pl...

    > Powinien walić w tego, który mu zajechał drogę.
    > Skoro w imię nie wiadomo czego zdecydował się rozwalić samochód innego
    > uczestnika ruchu,

    W imię przepisu nakazującego mu unikanie wypadków.
    Pewnie nawet nie sprawdził czy coś jedzie obok, tylko odruchowo odbił.
    Chyba nie masz wątpliwości, kto był sprawcą tego wypadku?

    > to wypada ponieść tego konsekwencje, zwłaszcza że nawet nie zapamiętał
    > numerów tamtego auta.

    A co to zmienia w stanie faktycznym?
    To że sprawca nie został wykryty, nie oznacza że poszkodowany staje się
    sprawcą.

  • 8. Data: 2011-05-15 11:54:14
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Kierowca zmienił sobie pas ruchu nie mając bladego
    pojęcia, czy nie przywali w żaden pojazd?
    Dobrze rozumiem?

    --
    CB

    Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

  • 9. Data: 2011-05-15 12:03:09
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 11:36, Cavallino pisze:

    > W imię przepisu nakazującego mu unikanie wypadków.
    > Pewnie nawet nie sprawdził czy coś jedzie obok, tylko odruchowo odbił.
    > Chyba nie masz wątpliwości, kto był sprawcą tego wypadku?

    Zmienisz zdanie, jak ci ktoś odruchowo rozwali samochód i okaże się, że
    nie ma sprawcy.

    > A co to zmienia w stanie faktycznym?
    > To że sprawca nie został wykryty, nie oznacza że poszkodowany staje się
    > sprawcą.

    Poszkodowany jest gość z wewnętrznego pasa, bo dwaj inni nawywijali.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 10. Data: 2011-05-15 12:07:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Kiciński" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iqo8e3$f81$1@news.onet.pl...

    > Zmienisz zdanie, jak ci ktoś odruchowo rozwali samochód i okaże się, że
    > nie ma sprawcy.

    Ale sprawca jest, tyle że nieznany.
    Czym to się różni od sytuacji, że obu by odjechało?

    > Poszkodowany jest gość z wewnętrznego pasa, bo dwaj inni nawywijali.

    To jest Twoje zdanie, moim zdaniem jest dwóch poszkodowanych i jeden
    sprawca, który uciekł.
    Oczywiście do tego który odbił można zastosować przepisy o zmianie pasy na
    zajęty, ale patrząc na poważnie - czy jego zamiarem była zmiana pasa?