  • 1. Data: 2012-02-20 07:36:40
    Temat: Strona do przechowywania małych plików
    Od: jcvklashfjash <f...@f...csk>

    Witam!!

    Przepraszam jeżeli to nie ta grupa.
    Mam mało miejsca na blogu, a potrzebuję zamieszczać na nim małe pliki -
    ok. 300-400 kB każdy (a jogger ma ograniczenie do 1 MB). Znacie jakąś
    stronę, na której mógłbym je przechowywać? Po prostu wrzucam i daję
    linka, który nigdy nie wygasa, nie wyświetla reklam itp.

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2012-02-20 07:45:28
    Temat: Re: Strona do przechowywania małych plików
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "jcvklashfjash" <f...@f...csk> napisał w wiadomości
    > Przepraszam jeżeli to nie ta grupa.

    Lepsza niz nowe-strony :)

> [...]
    > której mógłbym je przechowywać? Po prostu wrzucam i daję linka, który nigdy

    Troche nie w temacie, ale nie lepiej wykupic sobie swoj wlasny serwer? W dobrej
    firmie kosztuje to max kilkadziesiąt złotych za rok. To wychodzi jakies 5-15
    groszy za dzień.
    Zazwyczaj pojemnosc takiego konta to od jednego do kilku GB, wiec starczyło by
    ci na długo.

    Dużo jest co prawda darmowych alternatyw, ale wszystkie mi znane wrzucają
    reklamy. To po pierwsze. A po drugie nikt nie daje gwarancji, ze za kilka
    miesiecy będą działac. Poza tym na swoim wlasnym serwerze masz pelna kontrole
    nad tym co zamieszczasz i w razie czego jestes w stanie szybko
    zablokowac/podmienic dany material.

    Ja bym szedl w strone platnego serwera, bo tylko taki jak widze spelnial by
    wszystkie twoje wymagania.

    --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 3. Data: 2012-02-20 09:55:00
    Od: jcvklashfjash <f...@f...csk>

    W dniu 2012-02-20 08:45, Gabriel Zastawnik pisze:

> [...]
    > jakies 5-15 groszy za dzień.
    > Zazwyczaj pojemnosc takiego konta to od jednego do kilku GB, wiec

    Nie ja jestem właścicielem, ani decydentem ;-)

    Niemniej dzięki za pomoc.
    W międzyczasie znalazłem serwis przeklej.pl - zaspokaja on moje potrzeby.

  • 4. Data: 2012-02-20 10:33:39
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > W międzyczasie znalazłem serwis przeklej.pl - zaspokaja on moje potrzeby.

    Spoko:) Tzn. nie rozumiem w jaki sposob zabezpiecza potrzebe "nigdy nie
    wygasania", ale ok.

    Jakby co to wyciag z regulaminu:

    Niezależnie od przewidzianych Regulaminem uprawnień Free4Fresh w zakresie
    usuwania plików, folderów i innych treści, Free4Fresh oświadcza, iż może usuwać
    pliki, foldery i inne treści, w następujących przypadkach:
    a. jeśli od ostatniego pobrania pliku publicznego umieszczonego w Serwisie przez
    użytkownika zarejestrowanego minęło więcej niż 60 dni,
    b. jeśli od ostatniego pobrania pliku publicznego umieszczonego w Serwisie przez
    użytkownika niezarejestrowanego minęło więcej niż 30 dni,
    c. jeśli od ostatniego pobrania pliku prywatnego umieszczonego w Serwisie przez
    użytkownika zarejestrowanego minęło więcej niż 30 dni,
    d. jeśli od ostatniego pobrania pliku prywatnego umieszczonego w Serwisie przez
    użytkownika niezarejestrowanego minęło więcej niż 14 dni.
    Free4Fresh może także usunąć konto użytkownika i znajdujące się na nim pliki,
    jeżeli od ostatniego logowania użytkownika minęło więcej niż 90 dni.

    Free4Fresh nie świadczy oraz nie zapewnia przechowywania i archiwizowania w
    Serwisie plików, folderów i innych treści zamieszczanych przez użytkowników
    Serwisu, poprzez ich umieszczanie na serwerach Free4Fresh. Pliki, foldery i inne
    treści mogą być usunięte przez Free4Fresh w każdej chwili, na zasadach
    określonych w Regulaminie, w tym również na skutek zawieszenia przez Free4Fresh
    prowadzenia serwisu Przeklej.pl w przypadkach określonych w Regulaminie.

    Free4Fresh zastrzega sobie również prawo niepublikowania plików, folderów lub
    innych treści, w każdej chwili, w przypadku naruszenia przepisów prawa lub zasad
    określonych w Regulaminie, w tym również na skutek zawieszenia przez Free4Fresh
    prowadzenia serwisu. Z tego powodu Free4Fresh odradza umieszczanie plików w
    serwisie Przeklej.pl bez jednoczesnego pozostawienia sobie przez użytkownika
    kopii takich plików, folderów lub innych treści, jeśli umieszczane treści
    przedstawiają dla użytkownika jakąkolwiek wartość. Niezależnie od innych
    postanowień Regulaminu wyłączających odpowiedzialność Free4Fresh wyraźnie lub
    zezwalających Free4Fresh na określone działania, przez co wyłączona jest
    odpowiedzialność Free4Fresh za takie działania, Free4Fresh nie odpowiada
    również, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie:
    a. za niewłaściwy sposób korzystania przez użytkowników z serwisu Przeklej.pl i
    szkody wynikłe z tego tytułu,
    b. za treści umieszczane przez użytkowników w serwisie Przeklej.pl, w tym w
    szczególności pliki, foldery i inne treści i szkody wynikłe z tego tytułu,
    c. z tytułu naruszenia przez użytkowników praw osób trzecich poprzez korzystanie
    z serwisu Przeklej.pl, w tym w szczególności poprzez naruszenie praw osobistych
    lub praw autorskich osób trzecich,
    d. za zdarzenia wynikłe na skutek udostępnienia hasła do konta, pliku lub
    folderu osobie trzeciej lub też na skutek wejścia w posiadanie takich danych
    przez osobę trzecią bez wiedzy lub woli użytkownika z przyczyn niezależnych od
    Free4Fresh,
    e. za usunięcie w dowolnym czasie dowolnego konta użytkownika, pliku lub innej
    treści umieszczonych przez użytkownika z przyczyn określonych w Regulaminie,
    f. Free4Fresh w zakresie wszystkich darmowych usług udostępnianych w serwisie
    nie odpowiada za niefunkcjonowanie lub nieprawidłowe funkcjonowanie serwisu
    Przeklej.pl w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie; Free4Fresh
    deklaruje, iż będzie dokładać starań, by okresy niedziałania lub nieprawidłowego
    działania serwisu Przeklej.pl nie miały miejsca lub były ograniczone do
    niezbędnego minimum.

    Resztę doczytaj sam:)

    Nie chce Cie zniechecac absolutnie do tego serwisu, po prostu chodzi mi o to, ze
    ogolnie nigdy nie wiadomo kiedy dostawca uslugi w takim wypadku zawiesi
    dzialalnosc. I wtedy pada wymog braku wygasniecia dostepu do danego pliku.

  • 5. Data: 2012-02-20 10:57:51
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    poniedziałek, 20 lutego 2012 11:33. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Gabriel Zastawnik:

    > po prostu chodzi mi o to, ze
    > ogolnie nigdy nie wiadomo kiedy dostawca uslugi w takim wypadku zawiesi
    > dzialalnosc.

    Firma hostingowa też może upaść, zawiesić działalność, mieć awarię serwera,
    nie robić backupów albo robić je źle (np.
    <http://niebezpiecznik.pl/post/awaria-bitomat-pl-pol
    acy-stracili-swoje-
    bitcoiny/>), i tak dalej. Płacąc kilkanaście złotych rocznie też nikt nie da
    gwarancji reakcji na zgłoszenia w krótkim czasie, np. jednej godziny.

    Osobiście również do jakiejś znanej firmy hostingowej miałbym większe
    zaufanie niż do jakiegoś darmowego hostingu plików nie wiadomo skąd, ale nie
    znaczy to, że firmy hostingowe są wolne od wskazanych zagrożeń.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2012-02-20 11:08:28
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w wiadomości
    > Osobiście również do jakiejś znanej firmy hostingowej miałbym większe
    > zaufanie niż do jakiegoś darmowego hostingu plików nie wiadomo skąd, ale nie
    > znaczy to, że firmy hostingowe są wolne od wskazanych zagrożeń.

    :) Alez nigdzie tak nie napisalem, ze to nie moze sie stac rowniez w przypadku
    firmy hostującej i że daje ona 100% pewności:)

    Tyle ze prawdopodobienstwo takiej sytuacji jest nizsze niz w przypadku darmowych
    uslug przechowywania plikow.

    I tez nie piszę o firmach krzakach z niskimi cenami. Od lat korzystam z jednej
    firmy i _nigdy_ nie miałem z nią żadnych problemow.

    Nawet w ofercie bardzo dobrych firm hostujących znajdzie się serwer typu start,
    ktory zaspokoi potrzeby pytającego, a cena nie przekroczy tych kilkudziesięciu
    złotych w skali roku. Jesli są to choć odrobinę cenne dane, to nawet bym się nie
    zastanawiał.

  • 7. Data: 2012-02-20 12:11:39
    Od: "Mr. D a.k.a Pos1o vel Beerbant n' Hoolaka co(TM)" <M...@i...pl>

> [...]
    > starczyło by ci na długo.
    >
    > Dużo jest co prawda darmowych alternatyw, ale wszystkie mi znane

    http://www.serversfree.com/
    Tu nie wrzucaja. Mam od dwoch tygodni, chodzi bez zarzutow poki co.
    Az sie zastanawiam gdzie tkwi haczyk :P

    > A po drugie nikt nie daje gwarancji,
    > ze za kilka miesiecy będą działac.

    A to juz jest pewne ryzyko.

  • 8. Data: 2012-02-20 20:09:09
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

> [...]

    Niemniej dzięki za pomoc.
    W międzyczasie znalazłem serwis przeklej.pl - zaspokaja on moje potrzeby.
    ---
    Rozumiem, ze wlasciciel/decydent polecil Tobie znalezc taki darmowy serwer i
    nie stac go na kilkadziesiat zl rocznie. Pewnie tez robisz to gratis, bo
    wlasciciela nie stac?
    Tak mi sie nasunelo, po dzisiejszej informacji w TV o darmowych poradach
    prawnych.
    Twoja darmowa usluga jest przychodem dla wlasciciela(co dla niego to
    robisz), ktora powinna byc opodatkowana podatkiem dochodowym wg : srednich
    cen za takie uslugi lub wg wyceny US.
    Jezeli masz firme i robisz takie darmowe uslugi, a jeszcze gorzej, jezeli
    jestec VAT owcem, to musisz odprowadzic VAT. Tak jak ten gosciu co za darmo
    rozdawal chleb w Kaliszu.
    Z kolei, jezeli nie prowadzisz dzialanosci gospodarczej i czesto robisz
    darmowe uslugi, ktore sa zyskiem czyli dochodem dla uslugobiorcy(bo nie musi
    za to placic a powinien to udokumetowac w PIT) US moze stwierdzic, ze
    prowadzisz DG, co prawda darmowa, ale darmowa dzialalnosc da sie wycenic.
    Wracajac do "darmowych porad prawnych" to powiedzieli, ze mozna to
    podciagnac pod marketing/reklama, czyli nieopodatkowane.
    Chili, mozna robic "gratis" strony inernetowe itd. dla osobistego marketigu,
    portfolio itp.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-02-21 07:56:36
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    MarekF <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > podciagnac pod marketing/reklama, czyli nieopodatkowane.
    > Chili, mozna robic "gratis" strony inernetowe itd. dla osobistego

    Dobra, dobra.

    Niech te nasze, pożal się boże, ministry z tytułami profesorskimi
    wezmą koło i pierdolną się w czoło.

    Nie ma obrotu pieniężnego - nie ma obciążeń podatkowych!
    Czy to taka trudna zasada ekonomiczna?

    Przy zasadzie sugerownych przez naszych ekonomicznych głupoli
    to i piernięcie należałoby opodatkować, bo przynosi ulgę.

    Andrzej.

  • 10. Data: 2012-02-21 16:32:58
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Mon, 20 Feb 2012 08:36:40 +0100
    jcvklashfjash <f...@f...csk> wrote:

> [...]
    > stronę, na której mógłbym je przechowywać? Po prostu wrzucam i daję
    > linka, który nigdy nie wygasa, nie wyświetla reklam itp.

    Na Google Sites można wrzucać pliki i linkować do nich (tzn. dokładnie
    nie wiem, czy regulamin jakoś tego nie ogranicza, ale technicznie
    można; nie wiem, o co Ci konkretnie chodzi, tzn. czy te pliki mają
    być linkowane wprost z tekstów na blogu, czy mógłbyś w zamian dać np.
    ogólny link do swojej przechowalni plików -- jeśli tak, to na pewno
    byłoby zgodne z regulaminem).
    Miejsca jest 100MB, firma raczej na tyle stabilna, że nie zniknie
    pojutrze (co do samej usługi to zupełnie inna para fretek ;)).

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>