  • 31. Data: 2024-03-16 16:14:28
    Temat: Re: Świat w oczach Lema
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.03.2024 o 08:09, Jacek pisze:

> [...]
    > ciągle a wykładniczo rosnącej liczbie osób. Nic ci to nie przypomina? Do
    > dziś, na Ziemi, podobnie jak na tej planecie od Lema bohatersko
    > przełamujemy kolejne bariery, a to żywności a to surowców czy wody z
    > trudnością nadążając za przyrostem ludności. Skwapliwie odwracając wzrok
    > od prawdziwej przyczyny - braku planowania ilości ludzi. Gdy to Lem
    > pisał, nikt nawet nie myślał o jakichś kryzysach. Dziś już się widzi
    > kryzys ale leczy objawowo, zamiast przyczynowo.
    > Masz wizję przyszłości, całkiem nie na gruncie techniki tylko obyczaju.

    Raczysz sobie żartować.

  • 32. Data: 2024-03-16 17:58:28
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-03-16 o 14:34, Marek pisze:
    > Mam podobne zdanie.

    Coś przykryć czymś? Co niby przykryć?

    > To co opowiada David Fravor (tic tac UFO)

    Znaczy co? Wymyślili sobie?
    Film sztucznie renderowany?

  • 33. Data: 2024-03-16 18:40:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Mar 2024 17:58:28 +0100, alojzy nieborak
    <g...@g...com> wrote:
    > Coś przykryć czymś? Co niby przykryć?

    Typowe sianie dezinformacji by odsunąć lub rozproszyć uwagę.

    > Znaczy co? Wymyślili sobie?

    Odpowiedz prawidłowa to: nie wiem. Ale stosując brzytwę Ockhama jedno
    z najprostszych rozwiązań to misinterpretacja jakiegoś zjawiska jak
    już nie chcemy mówić, że wymyślili sobie.

    > Film sztucznie renderowany?

    Z tictac nie ostało się żadne nagranie. Kopię zabrały służby a taśma
    master została napisana przy następnym locie. Fravor twierdzi że nie
    robił kopii dla siebie. Mylisz prawdopodobnie z "go fast", to inny
    przypadek. Tutaj też jest wiele głosów jako nadinterpretacja z
    (prawdopodobnie) uszkodzonego lub błędnie zachowującego się Flira +
    efekt paralaksy.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2024-03-16 20:01:56
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 16.03.2024 o 16:14, io pisze:

    > Raczysz sobie żartować.
    Pojemność statku kosmicznego o nazwie Ziemia jest oczywiście
    ograniczona. Przy dzisiejszej technice statkowy system podtrzymywania
    życia wystarcza do jakichś 3 miliardów załogi. Powyżej, zaczyna się
    kryzys. Jak zabraknie wody i żarcia i surowców a temp. przekroczy 45
    stC, 70 czy 90% populacji wymrze a pozostała część się uchowa bo
    obciążenie systemu spadnie poniżej maksymalnie dopuszczalnego. Na
    szczęście nasz statkowy system ma pewne zdolności regeneracyjne, żeby
    nie one to wymarlibyśmy wszyscy.
    Naprawdę sądzisz że na Ziemi jest dosyć surowca by każdemu zrobić
    samochód i lodówkę? Wiesz o tym że do Europy się przywozi piasek do
    betonu z Ameryki Płd. bo u nas już zabrakło? I nie, ten z Sahary się nie
    nadaje :)

  • 35. Data: 2024-03-17 01:20:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Mar 2024 20:01:56 +0100, Jacek <j...@...pl> wrote:
    > życia wystarcza do jakichś 3 miliardów załogi. Powyżej, zaczyna się

    Jest już 8 i dajemy radę. Są tacy co twierdzą że i 3x tyle damy radę.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2024-03-17 06:30:39
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 01:20, Marek pisze:

    > Jest już 8 i dajemy radę. Są tacy co twierdzą że i 3x tyle damy radę.

    Nie, nie dajemy.
    Ale znajdę Ci takich, którzy stwierdzą, że i 10x tyle i damy radę :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 37. Data: 2024-03-17 08:54:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Mar 2024 06:30:39 +0100, Wiesiaczek
    <c...@v...pl> wrote:
    > Nie, nie dajemy.

    Ponieważ?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2024-03-17 09:07:13
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 08:54, Marek pisze:

    > Ponieważ?

    Ponieważ doprowadziliśmy do ocieplenia klimatu, brakuje nam normalnej
    żywności, jesteśmy karmieni chemią.
    To powoduje wzrost chorób, szczególnie nowotworowych z którymi nie
    jesteśmy w stanie sobie poradzić. Mimo rozwoju medycyny jest coraz
    więcej chorób, wcześniej nie obserwowanych.

    Setki tysięcy gatunków fauny i flory bezpowrotnie zniszczyliśmy.
    Mamy zatrute środowisko, co nakłada się na powyższe.
    Co ciekawe, to powrót do stanu poprzedniego jest już niemożliwy -
    została zachwiana równowaga w przyrodzie i teraz będzie tylko gorzej.

    Uważasz, że to jest "dawanie sobie radę"?

  • 39. Data: 2024-03-17 09:08:56
    Od: Jacek <j...@...pl>

    > Jest już 8 i dajemy radę. Są tacy co twierdzą że i 3x tyle damy radę.

    Ameryka. Facet spada z 100-pietrowego wieżowca. Ktoś z okna pyta - Hej,
    jak leci? A ten spadający mówi - jak na razie wszystko w porząsiu :)

  • 40. Data: 2024-03-17 10:19:08
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 09:08, Jacek pisze:

    > Ameryka. Facet spada z 100-pietrowego wieżowca. Ktoś z okna pyta - Hej,
    > jak leci?  A ten spadający mówi - jak na razie wszystko w porząsiu :)

    Co powiedział drwal wycinając ostatnie drzewo na Wyspie Wielkanocnej?
    .
    .
    .

    Do tej pory wszystko było w porządku!