  • 1. Data: 2012-04-02 01:09:46
    Temat: Świetlówki firmy YHC
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Już poraz kolejny zakończyła żywot świetlówka firmy YHC hukiem i wywaleniem
    bezpieczników. Dlaczego nie kończy żywota tak jak Osram. To jest bardzo
    wnerwiające że wywala bezpiecznik. Czy macie podobny problem z tymi
    świetlówkami?

  • 2. Data: 2012-04-02 11:36:58
    Temat: Re: Świetlówki firmy YHC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości
> [...]
    >wywaleniem bezpieczników. Dlaczego nie kończy żywota tak jak Osram.
    >To jest bardzo wnerwiające że wywala bezpiecznik. Czy macie podobny

    Nie, nie mamy bo nie uzywamy.
    Ale te wszystkie noname co uzywalem tylko jedna taki numer wyciela.

    J.

  • 3. Data: 2012-04-02 22:23:34
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wywaleniem bezpieczników. Dlaczego nie kończy żywota tak jak Osram. To
    > jest bardzo wnerwiające że wywala bezpiecznik. Czy macie podobny problem z

    Jedna mi taki numer wywinęła, dy puściło lutowanie kabelka zasilającego, co
    spowodowało jego smyranie po elektronice i w efekcie efektowne bum, także z
    wywaleniem bezpieczników. Chyba obejrzałem, co poszło, na pewno żarnik, bo
    omomierz pokazywał przerwę i nie startowała. Reszty chyba nie sprawdziłem.
    Może by odpaliła w układzie podobnym do znanej z komunistycznych czasów
    świetlówki pędzonej elektronicznie, z tranzystorem BD285 grzejącym się mimo
    radiatora, a bateria 3R12... (jak układ się rozsypał, tranzystor wpakowałem
    w driver końcówki we wzmacniaczu Diory WST-102, bo BD135 padał jak muchy od
    lepu, działa OIMW do dziś)
    Nie pamiętam jakiej firmy była ta świetlówka z badziewnym lutowaniem,
    "mejdin czajna" pewnie).