  • 1. Data: 2012-04-01 18:38:53
    Temat: jak nazywają się te testy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak poprawnie nazywają się te wszystkie testy na kompatybilność
    elektromagnetyczną? mają jakąś konkretną nazwę? i jakie są i czego dotyczą?

  • 2. Data: 2012-04-01 21:41:52
    Temat: Re: jak nazywają się te testy
    Od: K <...@...c>

    > jak poprawnie nazywają się te wszystkie testy na kompatybilność
    > elektromagnetyczną? mają jakąś konkretną nazwę? i jakie są i czego dotyczą?

    A co google zamkneli ?

  • 3. Data: 2012-04-01 23:04:00
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    co mam niby wpisać?

  • 4. Data: 2012-04-01 23:08:02
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > co mam niby wpisać?

    Ja tam się nie znam, jestem tylko prostym wiejskim rzemieslnikiem,
    ale spróbowałbym wpisac "testy na kompatybilność elektromagnetyczną"
    i rzucił okiem na pierwszy wynik z góry ;)

    Michal W.

  • 5. Data: 2012-04-02 12:14:30
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ja tam się nie znam, jestem tylko prostym wiejskim rzemieslnikiem,

    ja z kolei tylko sprzątam, może mi Ktoś napisać jak to się nazywa "Testy
    EMC"? a ten znaczek CE (nie china export) to też EMC?

  • 6. Data: 2012-04-02 12:26:45
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jlbu66$hta$1@node2.news.atman.pl...

    > ja z kolei tylko sprzątam, może mi Ktoś napisać jak to się nazywa "Testy
    > EMC"? a ten znaczek CE (nie china export) to też EMC?
    1. Producent sprawdza pod jakie dyrektywy unijne podlega jego wyrób.
    2. W każdej dyrektywie sprawdza jakie są warunki aby jego wyrób ją spełnił.
    3. Spełnia te warunki.
    4. Wystawia deklarację CE (że spełnił te warunki).
    5. Jak to wszystko zrobi to ma prawo postawić na wyrobie CE (po warunkiem że
    spełni wymagania dla samego CE - minimalny rozmiar, trwałość, zgodność z
    wzorem).
    6. Niektóre dyrektywy wymagają CE tylko na urządzeniu, a inne też w
    instrukcji, czy na opakowaniu.
    P.G.

  • 7. Data: 2012-04-02 12:34:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > 1. Producent sprawdza pod jakie dyrektywy unijne podlega jego wyrób.

    przepraszam, ale mogę pociągnąć temat? gdzie to się sprawdza?

    z góry dzięki

  • 8. Data: 2012-04-02 14:56:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jlbvbp$psj$1@node2.news.atman.pl...

    > przepraszam, ale mogę pociągnąć temat? gdzie to się sprawdza?

    > z góry dzięki

    Ze znakiem CE związane są dyrektywy nowego podejścia.
    Można zacząć na przykład tu:
    http://www.newapproach.org/Directives/DirectiveList.
    asp
    Dyrektywy obowiązują rządy, a nie producentów. Dyrektywy zmuszają rządy do
    wprowadzenia ich postanowień do ustawodawstwa, a dopiero ustawy obowiązują
    producentów. Należy zatem też dla każdej dyrektywy znaleźć ustawę ją
    wdrażającą.

    A tak ogólnie to cała ta biurokracja doprowadza mnie do szewskiej pasji !!!
    Jestem jeszcze w stanie zrozumieć, że należy kontrolować, czy urządzenia nie
    emitują za dużo zakłóceń, i czy są bezpieczne ale odporność na zakłócenia to
    powinien być parametr jakościowy, o którego jakości decyduje sobie producent
    (czy chce mieć dobrą markę, czy nie). Kontrolowanie tego postrzegam jako
    regulację (nadregulację) zawodu elektronika (była tu jakiś czas temu
    dyskusja, że niby nic nie reguluje zawodu elektronika).
    Argumentem, za wszelkiego typu regulacją jest to, że trzeba przecież
    zapewnić odpowiednią jakość (usług, produktów). Dlatego na przykład po
    Warszawie, Krakowie, Gdańsku,.... nie może oprowadzać pilot wycieczki
    (posiadający uprawnienia) tylko przewodnik (posiadający inne uprawnienia) i
    odpowiednie służby wlepiają mandaty pilotom, którzy zachcą sami parę słów
    powiedzieć zamiast wynajmować przewodnika.
    Nie widzę żadnej różnicy między tym _procederem_ a wymaganiem kontrolowania
    odporności produktów na zakłócenia (mam na myśli produkty codziennego
    użytku, a nie sprzęt medyczny itp.).
    Argument jest dokładnie ten sam - trzeba przecież zapewnić odpowiednią
    jakość - to jest śpiewka generująca kolejne rzesze urzędników i w ten sposób
    ci, którzy najczęściej nic nie umieją mają się dobrze, a ci, którzy coś
    umieją zrobić (i chcą) to się muszą borykać z mnóstwem ograniczeń - to jest
    _CHORE^2_.
    P.G.

  • 9. Data: 2012-04-02 17:12:37
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4f79a1de$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > odporność na zakłócenia to powinien być parametr jakościowy, o którego
    > jakości decyduje sobie producent (czy chce mieć dobrą markę, czy nie).

    Wiesz co, nie chciał bym być podłączony do np respiratora, który zalicza
    zwiechę jak lodówka obok włączy agregat...

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2012-04-02 17:20:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > to jest _CHORE^2_.

    No ale 2/3 glosujacych w referendum chciala tego burdlu...
    Pol biedy, gdyby na urzadzenia elektroniczne byla 1 norma, spelniasz,
    naklejasz CE i juz. Ale nie, sam musisz poswiecic wiecej czasu na
    szukanie przepisow i zastanawianie sie czy to juz wszystkie, niz na samo
    projektowanie i testy prototypu.
    Najgorsze jest jeszcze to ROHS, jak mam do wafla nedzy dac gwarancje
    dluzsza niz kilka tygodni, a juz zupelnie niesmiesznie bedzie jak sprzet
    medyczny zacznie swirowac.
    No ale co zrobic, demokracja.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa