  • 1. Data: 2009-09-16 05:43:20
    Temat: Symulowanie urządzenia USB przez komputer
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Czy są jakieś aplikacje, które umożliwiają zasymulowanie komputerem np
    pendajwa? Załóżmy, że odłączę +5V i po podłaczeniu kabla będę odpowiadać lub
    zgłaszać się jak urządzenie zewnętrzne.

    Czy to ma szansę zadziałać? W jakim stopniu USB steruje się programowo, bo
    jest przecież stos USB, który załatwia dużą część komunikacji?

    PC

  • 2. Data: 2009-09-16 16:45:07
    Temat: Re: Symulowanie urządzenia USB przez komputer
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-16 07:43, PC pisze:
> [...]
    >
    > Czy to ma szansę zadziałać? W jakim stopniu USB steruje się programowo, bo
    > jest przecież stos USB, który załatwia dużą część komunikacji?

    Nie wiem, co chcesz osiągnąć, ale zobacz na to
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa938719.asp
    Jest też oprogramowanie pozwalające na stworzenie sieci po USB...

  • 3. Data: 2009-09-16 17:10:49
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Załóżmy, że chcę udostepnić zasoby kompa_1 innemu komputerowi i chcę aby
    komp_1 był widziany jako np duży dysk USB. Póki co rozważania są czysto
    teoretyczne. Głównie interesuje mnie na ile rządzi warstwa sprzętowa a na
    ile programowa.

    PC

  • 4. Data: 2009-09-17 06:14:35
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    PC napisał(a):

    > Czy to ma szansę zadziałać? W jakim stopniu USB steruje się programowo, bo
    > jest przecież stos USB, który załatwia dużą część komunikacji?

    USB jest asymetryczne: host i podłączone urządzenia (devices).

    Czy da się, żeby host udawał device (programowo), tego nie wiem.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-09-17 06:50:08
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > USB jest asymetryczne: host i podłączone urządzenia (devices).
    >
    > Czy da się, żeby host udawał device (programowo), tego nie wiem.

    Generalnie się nie da. W odniesieniu do konkretnych klas urządzeń się
    da, o ile urządzenia to wspierają.

    Np. miałem kiedyś aparat cyfrowy HP Photosmart 320, który można było
    zestawić bezpośrednio z drukarką do zdjęć.

    Słyszałem też, że niektóre odtwarzacze MP3 można zestawić bezpośrednio z
    pen drivem lub dyskiem zewnętrznym.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2009-09-17 12:22:54
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Bezposrednio sie nie da. Widzialem kiedys przewod z kontrolerem po srodku co
    umozliwiac mialo wymiane danych pc-pc. niestety nigdy nie chcialo
    dzialac...\

    --
    Pzdr., Wycior

  • 7. Data: 2009-09-17 12:35:52
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-09-17 14:22, Użytkownik Wycior napisał:
    > Bezposrednio sie nie da. Widzialem kiedys przewod z kontrolerem po srodku co
    > umozliwiac mialo wymiane danych pc-pc. niestety nigdy nie chcialo
    > dzialac...\

    Widziałem kiedyś na allegro wystawiony na sprzedaż kabelek USB
    plus jakiś soft dzięki któremu można było podpiąć kompa
    pod odtwarzacz DVD/divx lub inny komputer i udawać że to pendrive
    z filmem.
    Czy to działało i ewentualnie jak działało nie wiem, w rękach
    tego nie miałem.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-09-17 13:09:38
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Właśnie o coś takiego mi chodzi. Czyli jednak, mimo, że w sumie nie wiadomo
    jak to się da.

    PC

  • 9. Data: 2009-09-17 14:59:03
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-17 15:09, PC pisze:
    > Właśnie o coś takiego mi chodzi. Czyli jednak, mimo, że w sumie nie wiadomo
    > jak to się da.

    Znalazłem chyba odpowiedź na twoje pytanie:
    http://www.linuxquestions.org/questions/linux-softwa
    re-2/use-linux-to-simulate-usb-thumb-drive-484743/

  • 10. Data: 2009-09-17 15:09:10
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-17 15:09, PC pisze:
    > Właśnie o coś takiego mi chodzi. Czyli jednak, mimo, że w sumie nie wiadomo
    > jak to się da.

    Znalazłem informację, że istnieją specjalne przewody do komunikacji
    host-host. Tutaj przeczytasz więcej: