  • 1. Data: 2009-09-16 07:12:43
    Temat: Za mało Volt na procesor
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam, mam pytanie o napięcie jakie dostaje procesor. Płyta Intel DX58SO,
    procesor i7 9200, zainstalowałem Intel Desktop Control Center i mi pokazuje
    skoki napięcia na procesor - co chwilę spada do 0.88V i "wraca" do ok 1.1. Czy
    to jest coś złego dla procesora? Jaka może być przyczyna?

  • 2. Data: 2009-09-16 08:09:48
    Temat: Re: Za mało Volt na procesor
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > Czy
    > to jest coś złego dla procesora? Jaka może być przyczyna?

    może działa spowalnianie procka, obciąż go i sprawdz wtedy jak się zachowuje
    napięcie.

  • 3. Data: 2009-09-16 21:07:21
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Andrzej Kuća pisze:
> [...]
    > skoki napięcia na procesor - co chwilę spada do 0.88V i "wraca" do ok 1.1. Czy
    > to jest coś złego dla procesora? Jaka może być przyczyna?

    W stresie występują te objawy?

  • 4. Data: 2009-09-17 18:45:29
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Andrzej Kuća wrote:
> [...]
    > skoki napięcia na procesor - co chwilę spada do 0.88V i "wraca" do ok 1.1. Czy
    > to jest coś złego dla procesora? Jaka może być przyczyna?

    To jest bardzo dobre dla procesora, a przyczyną jest poprawne działanie
    zarządzania energią przy użyciu SpeedStep.

  • 5. Data: 2009-10-10 19:35:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Andrzej Kuća pisze:
> [...]
    > skoki napięcia na procesor - co chwilę spada do 0.88V i "wraca" do ok 1.1. Czy
    > to jest coś złego dla procesora? Jaka może być przyczyna?

    Gdyby było coś złego, procesor albo by się zawiesił, albo
    spalił.

    Napięcie *ma* się zmieniać, bo w zależności od obciążenia
    zmienia się częstotliwość taktowania, a wraz z nią -- na-
    pięcie zasilania. Wszystko po to, by komputer konsumował
    mniej energii.

    Poza tym, tego typu pomiary zazwyczaj są dodatkowo obarczo-
    ne dosyć sporym błędem niestety i wskazania mogą "latać"
    bez wyraźnego powodu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-10-21 06:02:10
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Poza tym, tego typu pomiary zazwyczaj są dodatkowo obarczo-
    > ne dosyć sporym błędem niestety i wskazania mogą "latać"

    No więc tak - po aktualizacji BIOSu napięcie się nie zmienia, stoi "w
    bezruchu". Natomiast czasami jak włączam komputer czujnik odczytuje
    temperaturę procesora i mostka w minusowych temperaturach, przez co
    wentylatory wchodzą mi na maksymalne obroty. Poczekam na nowy BIOS Intela albo
    będę reklamował płytę (nie jestem w stanie stwierdzić, czy to się dzieje przez
    aktualizację BIOSu, bo sytuacja ma miejsce tylko raz na kilka dni, a nowy BIOS
    wgrałem zaraz po kupieniu komputera).