  • 1. Data: 2023-01-30 10:55:56
    Temat: Szybkie pytanko do fachowców od Bourne shella
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Mam w skrypcie taką komendę w celu logowania komunikatów make'a do pliku
    i na konsolę:

    make 2>&1 | tee buildlog.txt

    Jak z powyższej linii wydobyć kod zwracany przez make, aby obsłużyć
    zdarzenia ,,kompilacja powiodła się" i ,,kompilacja nie powiodła się"? Bo
    wygląda na to, że $? zwraca kod z tee.

  • 2. Data: 2023-01-30 16:20:51
    Temat: Re: Szybkie pytanko do fachowców od Bourne shella
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    JDX <j...@o...pl> wrote:

    > Jak z powyższej linii wydobyć kod zwracany przez make, aby obsłużyć
    > zdarzenia ,,kompilacja powiodła się" i ,,kompilacja nie powiodła się"? Bo
    > wygląda na to, że $? zwraca kod z tee.

    Możliwość 1: set -o pipefail

    [arnold@pi ~]$ false | true; echo $?
    0
    [arnold@pi ~]$ set -o pipefail
    [arnold@pi ~]$ false | true; echo $?
    1

    Możliwość 2: PIPESTATUS

    [arnold@pi ~]$ false | true; echo ${PIPESTATUS[0]}
    1
    [arnold@pi ~]$ true | true; echo ${PIPESTATUS[0]}
    0

    --
    Babcia do wnuka który bawi się telefonem:
    - Wnusiu twoje pokolenie to jest uzależnione od technologii!

  • 3. Data: 2023-01-30 18:25:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.01.2023 16:20, Arnold Ziffel wrote:

    > Możliwość 1: set -o pipefail
    [...]
    > Możliwość 2: PIPESTATUS

    Dzieki, działa.