  • 1. Data: 2006-12-19 17:56:14
    Temat: TPSA Kraków - Nowy sprzęt Siemensa / DSL
    Od: Tomasz Pawełek <t...@t...net>

    Witam Grupowiczów.

    Po krótce moje sytuacja wygląda następująco: posiadam 4Mbps łącze
    InternetDSL w Krakowie, na w-miarę-nowopowstałym osiedlu. Wszystko
    działało pięknie i ładnie, pingi do routera brzegowego były na poziomie
    6ms, aż tu nagle w październiku zostałem przełączony na kodowanie
    interleaved, co zaowocowało skokiem tychże do 40ms.

    Wykonałem zatem telefon na 9330, powiedziałem, że chcę fast, dostałem fast
    od ręki. Taki telefon musiałem wykonywać mniej-więcej co 2 tygodnie, bo co
    tyle ktoś/coś przełączało mnie na interleaved (mimo, że jakość techniczna
    łącza wg TPSY jest w ścisłej czołówce krajowej).

    Trudno, telefon co 2 tygodnie nie jest jeszcze końcem świata, mimo że
    wydaje mi się trochę debilnym, że obsługa TP nie potrafi sama namierzyć,
    co/kto mnie przełącza.

    Natomiast dzisiaj nastąpił przełom. Około południa łącze tpsy zostało
    położone (brak czegokolwiek w gniazdku) na godzinkę. Po tej godzince
    wszystko wstało, ale pingi do routera brzegowego ustabilizowały się na
    poziomie 26ms, czyli innymi słowy łącze jest dla mnie kompletnie
    bezużyteczne (max tolerowane to 9.5ms). Mogę sobie najwyżej wykorzystać
    modem jako podstawkę pod herbatę.

    Kilka telefonów i sprawa wyjaśniona - została zmieniona szafa na nową
    superfajną szafę Siemensa, która w swojej superfajności nie posiada
    możliwości powieszenia na danym abonencie indywidualnego profilu. Innymi
    słowy - fast/interleaved musi być ustawione globalnie na całą szafkę.

    Tak przedstawiono mi to na 9330. Jutro około 16 sprawa ma się toczyć
    dalej, chyba że wcześniej pojadę do TPSY koło radia kraków, gdzie znajduje
    się człowiek odpowiedzialny za DSLe i dowiem się czegoś więcej.

    Pytanie: czy ktoś wie, co to za nowe cuda Siemensa wstawili?

    Czy rzeczywiście nie ma możliwości przełączenia na nich jednego abonenta
    na inny tryb?

    Czy nowe nie powinno oznaczać lepsze?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-12-19 18:02:43
    Temat: Re: TPSA Kraków - Nowy sprzęt Siemensa / DSL
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomasz Pawełek napisał(a):

    > bezużyteczne (max tolerowane to 9.5ms). Mogę sobie najwyżej wykorzystać

    ciekawe do czego ci akurat takie parametry - tak z ciekawości pytam.

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-12-19 19:22:26
    Od: "loksim" <l...@w...onet.pl>

    > ciekawe do czego ci akurat takie parametry - tak z ciekawości pytam.

    do poczucia, ze wydane pieniadze maja uzasadnienie

    loksim

  • 4. Data: 2006-12-19 19:55:50
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > ciekawe do czego ci akurat takie parametry - tak z ciekawości pytam.

    Q3 jak znam życie.

    --
    .: format :.
    www.sernik.org

  • 5. Data: 2006-12-19 20:21:23
    Od: Mario <o...@o...pl>

    > ciekawe do czego ci akurat takie parametry - tak z ciekawości pytam.

    pewnie nie toleruje pewnych leków......a szkoda, może by mu pomogły......

    --
    MZ

    Freude am Fahren

  • 6. Data: 2006-12-19 22:29:24
    Od: "Łukasz Pierzchalski" <g...@N...gazeta.pl>

    Dla mnie zasadniczą kwestią jest czy te pingi tak naprawdę są w tych
    wielkościach cały dzień... Bez przesady ale routery nie są od tego żeby
    odpowiadać na milion zapytań echo użytkowników. Proponowałbym dogłębną analizę
    - gdyż routery zapewne mają low ID dla odpowiedzi na pingi.

    Sam mam 2 x DSL 4mbit i średnia pinga na brzegowym jest 20-40ms. To jeszcze
    nie koniec świata :)

  • 7. Data: 2006-12-20 07:55:38
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2006-12-19, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
    > ciekawe do czego ci akurat takie parametry - tak z ciekawości pytam.

    Szczegolnie ta polowka :) 9.5 != 10 a pewnie przy dziesieciu to juz
    dzialac sie nie da :)

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Pawel Rutkowski

  • 8. Data: 2006-12-20 09:13:52
    Od: Tomasz Pawełek <t...@t...net>

> [...]
    > analizę
    > - gdyż routery zapewne mają low ID dla odpowiedzi na pingi.

    Wiem, ze routery TP lubia sobie echo przytrzymac, czy nawet uwalic
    calkiem, ale akurat w przypadku mojej brzegowki to pierwsze sie nie dzieje.

    Mam na miescie kilka maszyn w sieci TP. mtr pokazuje, ze nigdy pingi na
    dalszych hopach nie sa wieksze niz na brzegowce. Owszem, czesc jest
    wycinanych, ale nie przytrzymywanych. Tak wiec moge w miare rzetelnie
    okreslic, na jakim laczu dzialam.

    > Sam mam 2 x DSL 4mbit i średnia pinga na brzegowym jest 20-40ms. To
    > jeszcze
    > nie koniec świata :)

    Ciesze sie, ze Ciebie te parametry satysfakcjonuja.

    Ale powiedz - mam chyba jeszcze prawo miec wlasne wymagania, prawda?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2006-12-20 09:34:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Ale powiedz - mam chyba jeszcze prawo miec wlasne wymagania, prawda?

    Zgodnie z 'SLA' i warunkami umowy jakie masz od TP w ramach DSL ;)

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/

  • 10. Data: 2006-12-20 09:46:19
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Tomasz Pawełek napisał:

    > Ciesze sie, ze Ciebie te parametry satysfakcjonuja.
    > Ale powiedz - mam chyba jeszcze prawo miec wlasne wymagania, prawda?

    DSL nie jest łączem ani operatorskim, ani gwarantowanym, ani nie ma SLA, nie
    ma nic, więc wymagać możesz, ale czy ktos to jakkolwiek weźmie sobie do
    serca - wątpię.

    BTW, u mnie w sieci, dla łącz z SLA i gwarancjami pasma, jeśli na
    nieobciążonym łączu klienta średni ping z 200 wysłanych i odebranych
    pakietów ICMP do/z brzegówki przekracza 40 ms, znaczy się jest awaria.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE