  • 1. Data: 2009-08-04 14:41:39
    Temat: TPSA - kradzież kabla - Warszawa Włochy
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Od nocy z niedzieli na poniedziałek nie mamy telefonów (PRI),
    ani Internetu. W sumie zerwanych mamy 6 linii.

    TPSA twierdzi, że przyczyną jest kradzież kabli...
    Mają wstawić nowe do jutra do 14:45... oby

    To jakaś paranoja - rozumiem gdzieś w lesie w nocy...
    Ale w sporawym miasteczku żeby jacyś złodzieje pozbawiły
    łączoności ze światem wiele firm (+ domy i mieszkania
    prywatne) ??? ... ot Polska.

    Ktoś wie może coś więcej w tej sprawie ?

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-08-04 15:17:10
    Temat: Re: TPSA - kradzież kabla - Warszawa Włochy
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 4 Aug 2009 16:41:39 +0200, "Aleksander" <f...@f...fake>
    wrote:

    >To jakaś paranoja - rozumiem gdzieś w lesie w nocy...
    >Ale w sporawym miasteczku żeby jacyś złodzieje pozbawiły
    >łączoności ze światem wiele firm (+ domy i mieszkania
    >prywatne) ??? ... ot Polska.

    Po drugiej stronie Warszawy - Tarchomin, Bródno i okolice - kilka lat
    temu działała silna grupa posługująca się przy kradzieży kabli
    telefonicznych ciągnikiem. Podwiązywali kabel do ciągnika i szarpali.
    Potrafili wyorać w ten sposób po 200-300 metrów kabla. A łatanie
    kilkusetparowego kabla potrafiło potrwać kilka dni. Wbrew pozorom było
    ich ciężko namierzyć choc działali w terenie niby zabudowanym. Zanim
    ktoś doszedł czemu nie ma telefonów to zdążyli z łupem odjechać.
    Wpadli dopiero gdy próbowali w jakimś skupie sprzedsć pocięty na
    kawałki kabel a jego właściciel zawiadomił policję.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2009-08-04 21:22:10
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    Do czasu aż (1) politycy będą w Polsce tolerować mafie złomowe i (2) policja
    nie będzie na poważnie ścigać złodziei kabli (bo to mała szkodliwość - mimo
    iż w PT są zapisy karne, że to jest przestępstwo) będzie jak będzie a nawet
    będzie gorzej, bo miedź drożenie. I nic nie pomoże przejście na światłowody
    bo złodzieje nie mają czasu się zastanawiać czy to w studni to miedź czy
    szkło tylko tną wszystko.

    W.

  • 4. Data: 2009-08-05 19:33:37
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 4 Aug 2009 23:22:10 +0200, "Wojciech Apel"
    <w...@n...3s.pl> wrote:

> [...]
    >bo złodzieje nie mają czasu się zastanawiać czy to w studni to miedź czy

    To, niestety, jest tylko wierzchołek góry lodowej! W Polsce kradnie
    się wszystko, co tylko da się sprzedać. Nie tylko miedziane kable
    wszelakiego rodzju (często pod wysokim napięciem), ale też szyny,
    nawet z czynnych linii kolejowych (!), węgiel i inne towary z wagonów,
    na samochodach kończąc...
    A przyczyną tego jest w dużej mierze społeczne przyzwolenie na tego
    typu proceder, bo jak przyjdzie co do czego to się okazuje że nikt
    niczego nie widział i nie słyszał. Dla mnie zawsze niepojęte było, jak
    osoba prywatna może sprzedać w skupie złomu, dajmy na to, ciężarowkę
    szyn kolejowych? Ile jest prywatnych kolei w Polsce?! Nie no, ten kraj
    jest chory... Czasem wstyd mi, że jestem Polakiem...
    --
    A.

  • 5. Data: 2009-08-06 07:21:12
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Problem tkwi w tym, ze branza zlomiarska jak, drewniarska, .... sa
    doskonalymi kanalami do roznych matactw podatkowych. Dalej tlumaczyc
    nie trzeba.

  • 6. Data: 2009-08-18 05:45:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Po drugiej stronie Warszawy - Tarchomin, Bródno i okolice - kilka lat
    > temu działała silna grupa posługująca się przy kradzieży kabli
    > telefonicznych ciągnikiem. Podwiązywali kabel do ciągnika i szarpali.

    Chlopie toz teraz siec trakcyjna pod pradem 3kV kradna to co tam pare kabli.