  • 1. Data: 2021-08-13 11:03:51
    Temat: Tablet c.d. :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    No panowie, macie tu zdjęcie tzw. ekranu dotykowego. Do obsługi tegoż
    jest zatrudniona masa elektroniki ale najciekawsze wydają mi się
    elementy naniesione na przednią szybę ekranu, od jej spodu, wzdłuż obu
    krawędzi (wzdłuż dwu pozostałych nic nie widać).
    https://megawrzuta.pl/download/8bfeaacff2839beb02a06
    4aca26dee72.html
    A teraz powiedzcie jak to działa. Przeciw pojemności przemawia zbyt mała
    ilość segmentów i ich zróżnicowana szerokość na obu zatrudnionych
    krawędziach. Przeciwko ultradźwiękom przemawia zbyt prosty jak na
    przetworniki ultradźwięków wygląd tych klocków. No i co właściwie w
    takim układzie powoduje samoczynne aktywowanie się poszczególnych
    przypadkowych stref działania i w rezultacie biegunkę tableta?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-08-13 11:15:44
    Temat: Re: Tablet c.d. :)
    Od: Zbych <z...@s...com>

    On 13.08.2021 11:03, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > A teraz powiedzcie jak to działa. Przeciw pojemności przemawia zbyt mała
    > ilość segmentów i ich zróżnicowana szerokość na obu zatrudnionych

    Wątpię, żeby w tabletach ktoś się bawił w dotyk ultradźwiękowy.
    Zacznij od sprawdzenia czy na szybie widać przeźroczyste ścieżki.
    Resztę możesz sam doczytać w internecie. Są chyba tylko dwa rodzaje
    dotyku pojemnościowego, SCT i PCT.

  • 3. Data: 2021-08-13 11:35:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2021 11:15:44 +0200, Zbych napisał(a):

    > Zacznij od sprawdzenia czy na szybie widać przeźroczyste ścieżki.

    Nie widać ani ze światłem ani pod światło ani jakkolwiek kombinować.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-08-13 12:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 11:03:51 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]

    > A teraz powiedzcie jak to działa. Przeciw pojemności przemawia zbyt mała
    > ilość segmentów i ich zróżnicowana szerokość na obu zatrudnionych

    zdaje sie, ze wykorzystuja szerokosc palucha.
    Czyli potem maja cztery analogowe odczyty, i mozna interpolowac.

    Przyklad

    http://www.touchuserinterface.com/2009/03/touch-pate
    nt-us7202859-capacitive.html

    https://insightsolutionsglobal.com/capacitive-touch-
    panels-manufacturing-process/

    https://microchipdeveloper.com/touch:guide-for-ptc-d
    riven-shield-design
    https://www.youtube.com/watch?v=dpKJYs4Mlto
    https://www.microchip.com/en-us/development-tool/dm0
    80101

> [...]
    > takim układzie powoduje samoczynne aktywowanie się poszczególnych
    > przypadkowych stref działania i w rezultacie biegunkę tableta?

    Ciagle obstawiam jakas przypadkowa pojemnosc.

    J.