  • 1. Data: 2012-11-12 10:31:29
    Temat: Tak sie zastanawiam - detektory radarów.
    Od: s...@g...com

    Popularnie, chyba mylnie nazywane antyradarami.

    Zastanawiam sie ile z skrzynek FR jest tak naprawde dzialajaca.
    Zerknąłem na pazegro ile kosztują detektory i troche sie zdziwilem ze troche drogie
    sa.
    I dlatego zamiast kupować przyszedłem zapytać:

    Do tych co mają "antyradary": jaki % skrzynek jakie mijacie jest tak naprawde
    aktywny?
    I bonusowo: Czy antyradar pomógł wam w zorientowaniu sie odpowiednio wcześnie że
    gdzieś tam suszą?
    Chodzi mi o to czy wy wiedzieliście że coś tam może sie dziać z przodu jeszcze zanim
    widzieliście zwalniających poprzedników?

  • 2. Data: 2012-11-12 10:42:43
    Temat: Re: Tak sie zastanawiam - detektory radarów.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-12 10:31, s...@g...com pisze:
    > Zastanawiam sie ile z skrzynek FR jest tak naprawde dzialajaca.
    > Do tych co mają "antyradary": jaki % skrzynek jakie mijacie jest tak naprawde
    aktywny?
    Zależy od miejsca. Niektóre prawie nigdy nie są załadowane, niektóre
    praktycznie zawsze. Ale tak statystycznie to może z 10% jest aktywnych

    > I bonusowo: Czy antyradar pomógł wam w zorientowaniu sie odpowiednio wcześnie że
    gdzieś tam suszą?
    Nie bardzo, w obecnych czasach - gdzie każdy sklep, stacja benzynowa,
    bank itp ma czujki ruchu (mikrofalowe), prawie każde światła są
    "inteligentne" i mają mikrofalowe czujniki nadjeżdżających pojazdów,
    gdzie między stacjami BTS gsm stoją radiolinie na pasmach mikrofalowych
    itd - wszystko to działające w tych samych pasmach co radary (X, Ka, K)
    - detektor radarów zwany antyradarem piszczy co chwila i co kawałek, gdy
    wpadasz w jakąś wiązkę "radarową", więc po pewnym czasie się uodparniasz
    całkowicie na jego popiskiwania i je ignorujesz.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-11-12 10:49:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-12, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Chodzi mi o to czy wy wiedzieliście że coś tam może sie dziać z przodu jeszcze
    zanim widzieliście zwalniających poprzedników?

    Co prawda nie mam antyradaru ale jezdze motocyklem ;-) Np. na trasie Wawa-Zamosc,
    na nie wiem ile tam ich bedzie, ale kilkanascie pewnie dziala 4-5. Ale w tych
    nowych zoltych skrzynkach pojawiaja sie czesciej. Zauwazylem tez, ze czesciej
    przenosza miedzy skrzynkami niz kiedys, wiec jednego dnia moze nie byc a drugiego
    juz jest.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-11-12 11:01:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-12 10:49, AZ pisze:

> [...]
    > przenosza miedzy skrzynkami niz kiedys, wiec jednego dnia moze nie byc a drugiego

    Słyszałem, że kiedyś wyciągali radary na noc - zapewne bojąc się
    dewastacji. Czy to tylko plotka była, czy rzeczywiście wyciągają?

    --
    MN

  • 5. Data: 2012-11-12 11:10:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-12 11:01:25 +0100, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Słyszałem, że kiedyś wyciągali radary na noc - zapewne bojąc się
    > dewastacji. Czy to tylko plotka była, czy rzeczywiście wyciągają?

    A/ nie wierzysz osobie, która ci to powiedziała
    B/ wierzysz osobie, która ci to powiedziała
    ;-)

    (bonus: w nocy zdjęcia robią wyjęte urządzenia?)

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2012-11-12 11:12:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-12, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Słyszałem, że kiedyś wyciągali radary na noc - zapewne bojąc się
    > dewastacji. Czy to tylko plotka była, czy rzeczywiście wyciągają?

    Raczej plotka albo lokalny zwyczaj.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2012-11-12 11:17:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Do tych co mają "antyradary": jaki % skrzynek jakie mijacie jest tak
    >naprawde aktywny?

    Pomijajac Kobylnice, Czluchow i Wejherowo ... to gdzies w okolicach
    zera.

    Przez ostatnie lata nie ma sie co dziwic - policja swoje FR oddala, a
    ITD ciagle "nie wdrozyla systemu".

    Ale ... to ma sie zmienic, teraz skrzynki maja byc zawsze pelne.

    >I bonusowo: Czy antyradar pomógł wam w zorientowaniu sie odpowiednio
    >wcześnie że gdzieś tam suszą?

    Ale tez jak widac - ITD przechodzi na zamaskowane w samochodach. Czas
    sie zbroic :-)

    >Chodzi mi o to czy wy wiedzieliście że coś tam może sie dziać z
    >przodu jeszcze zanim widzieliście zwalniających poprzedników?

    Ale oni zwalniaja niezaleznie od wypelnienia skrzynki.

    J.

  • 8. Data: 2012-11-12 11:31:51
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-12 10:31, s...@g...com pisze:
    > Popularnie, chyba mylnie nazywane antyradarami.
    >
    > Zastanawiam sie ile z skrzynek FR jest tak naprawde dzialajaca.

    Procent jest niewielki. Na oko poniżej 10%.
    Ja mam dość stary antyradar i powiem tak:
    jeżeli jedzie ktoś przede mną i chłopaki suszą, to odpowiednio wcześniej
    mam ostrzeżenie i nie dam się złapać. Podobnie jest, jak suszą gdzieś z
    ukrycia ale z daleka.
    Co do fotoradarów na słupach, to tutaj pożytek jest niewielki, bo mają
    one małą moc i są ustawione pod kątem, więc w zasadzie jest tylko
    informacja o tym, że pułapka działa, czy tylko straszy. Wyhamować się
    nie zdąży.
    No i na koniec słynna Iskra. To g...o wysyła tylko jeden krótki impuls i
    tego większość urządzeń nie wykrywa, a nawet, jakby wykrywało, to mamy
    tylko informację, że pomiar już jest zrobiony. W razie zatrzymania mamy
    dodatkowy problem, co zrobić z antyradarem, za którego "manie" też jest
    jakaś kara.
    Jacek

  • 9. Data: 2012-11-12 11:58:23
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2012 10:42:45 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
> [...]

    > wpadasz w jakąś wiązkę "radarową", więc po pewnym czasie się uodparniasz
    > całkowicie na jego popiskiwania i je ignorujesz.

    Dzieki za wyjansnienie.
    Wlasnie o to mi chodzilo. Zeby wiedziec jaka jest rzeczywistosc. Bo jezdze sobie
    spokojnie i nie dostaje mandatow ale ciekawi mnie na ile FR strasza a na ile
    dzialaja.

  • 10. Data: 2012-11-12 12:02:04
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 listopada 2012 11:17:58 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]
    > sie zbroic :-)

    > Ale oni zwalniaja niezaleznie od wypelnienia skrzynki.

    Chodzilo mi raczej o patrole.
    Bo ze stoi skrzynka i ludziska zwalniaja to widac z daleka bo jest znak.

    A jak stoi patrol z radiowozem to spowolnienie jest nieoczekiwane. I w sumie nie
    wiadomo czy jedzie ciagnik, czy emeryt nastrachany czy kolumna defiluje przed
    patrolem :)