  • 1. Data: 2013-05-11 08:40:04
    Temat: Tak szczerze - ile macie na swoim koncie naprawdę dobrych zdjęć?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2013-05-11 08:57:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote>

    > Tak szczerze - ile macie na swoim koncie naprawdę dobrych zdjęć?
    > Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.

    A ja już przestałem liczyć... ;-) Pierwsze trzy naprawdę dobre
    miałem już w poprzednim tysiącleciu... (i pewnie niewiele więcej).

    Przy czym z góry zastrzegam: są to moje zdjęcia robione dla mnie,
    dzięki temu te naprawdę dobre po prostu muszą być naprawdę dobre. ;)
    Ale "uzysk" tych naprawdę dobrych mam pewnie zbliżony, głównie przez to,
    że taka jednodniowa impreza to nierzadko ponad 500, a tu nie ma
    cyzelowania...

    BTW: Tu są ponoć SAME DOBRE (a na pewno nie było to ostatnie słowo -
    ot, po prostu z dzisiaj):
    http://unpaginator.com/preview/?u=http%3A%2F%2Fkatow
    ice.gazeta.pl%2Fkatowice%2F51%2C35019%2C13890367.htm
    l%3Fi%3D0#

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-05-11 20:35:41
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 11 Maj, 08:40, "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:
    > Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.
    >
    > --
    > ?(??_?)? ? ???
    > ???$ ?? ?????$

    A ile dziewic zaliczyles ?

  • 4. Data: 2013-05-11 21:53:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    $heikh el $hah wrote:
    > Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.

    a jak zdefinujesz naprawdę dobre zdjęcie...

    bo jeśli ktos zawodowo sie zajmuje fotografią to myślę, że robi sporo
    dobrych zdjęć.

    bo dobre zdjęcie to:
    poprawnie skadrowane i skomponowane
    poprawnie naświetlone
    zawierające to co powinno zawierać.

    Jeśli masz taki urobek jak piszesz to zapomnij o fotografii, bo robisz mniej
    dobrych zdjęć niż powinno ci wyjść przypadkowo.

  • 5. Data: 2013-05-11 22:04:14
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-11, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.

    Po pierwsze: trzy na kilka tysięcy zrobionych czego? Luźnych
    stolców?

    Po drugie (już doklejając - niczym na Onecie - tytuł do treści):
    3 dobre zdjęcia zrobiłeś? Ja zrobiłem z 10 w tym tygodniu. Są to
    poprawne technicznie, solidne i - przynajmniej dla mnie - bardzo
    intersujące fotki. Spokojnie mógłbym je powiesić na ścianie w domu
    i chwalić się gościom.

    Po trzecie: jeśli ktoś jest np. zawodowym portrecistą z regularnym
    zatrudnieniem, to trzepie dziesiątki takich fotografii dziennie.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 6. Data: 2013-05-12 12:51:18
    Od: quent <q...@g...com>

    W dniu sobota, 11 maja 2013 21:53:47 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > bo dobre zdjęcie to:
    > poprawnie skadrowane i skomponowane
    > poprawnie naświetlone
    > zawierające to co powinno zawierać.

    Ale to też nie jest definicja dobrego zdjęcia.
    Definicja nie może zawierać pojęć nieokreślonych.
    A wszystkie 3 są conajmniej niejednoznaczne.

    Ale masz rację, że trzeba ustalić definicję.
    Np. taką - "dobre zdjęcie to takie, które się podoba".
    I na podstawie takiej definicji każdy wybiera swoje "dobre zdjęcia" :-)
    Oczywiście nie ma i nie da się napisać *obiektywnej* definicji dobrego zdjęcia.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2013-05-12 15:29:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2013 21:53:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > a jak zdefinujesz naprawdę dobre zdjęcie...
    > bo jeśli ktos zawodowo sie zajmuje fotografią to myślę, że robi sporo
> [...]

    I to wszystko ?
    A potem pokazujesz swoj dorobek, a on jakos nie wzbudza zachwytu.
    Ot, zdjecia jakich wiele.

    J.

  • 8. Data: 2013-05-12 16:02:18
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I to wszystko ?
    > A potem pokazujesz swoj dorobek, a on jakos nie wzbudza zachwytu.
    > Ot, zdjecia jakich wiele.

    To mają w końcu być zdjęcia dobre czy wzbudzające zachwyt? Bo to chyba
    trochę inne kategorie. Zachwyt wzbudzają prace artystów, a żeby być
    artystą, trzeba mieć odpowiednie zdolności będące efektem rozwoju
    od dziecka i jakichśtam cech genetycznych.

    Większość fotografów to nie artyści wzbudzający zachwyt, tylko normalni
    rzemieślnicy. Robią zdjęcia m.in. kiełbas, komórek, samochodów, mebli,
    modeli, ślubów i koncertów.
    Jeśli ktoś planuje karierę fotografa, to właśnie o pstrykaniu kiełbas
    do katalogów Biedronki powinien myśleć, a nie o artyzmie i wystawach.

    Zatem jeśli ktoś pyta o dobre zdjęcie, to ja przez to rozumiem coś
    poprawnego technicznie i wartego poświęconej pracy. Tak jak od Pana
    Jurka z dłutem oczekuję dobrze skutej glazury, a nie Wenus z Milo :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 9. Data: 2013-05-12 16:06:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2013 08:57:23 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):
> [...]
    > ot, po prostu z dzisiaj):
    > http://unpaginator.com/preview/?u=http%3A%2F%2Fkatow
    ice.gazeta.pl%2Fkatowice%2F51%2C35019%2C13890367.htm

    Mnie sie tam bardziej podobaja te z plfoto.com.

    Np. http://plfoto.com/zdjecie,krajobraz,zdjecie,2512735.
    html

    Nie, niestety, w "dorobku" nie mam czegos takiego :-(

    J.

  • 10. Data: 2013-05-13 10:03:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-12 16:06, J.F. pisze:
    > Mnie sie tam bardziej podobaja te z plfoto.com.
    >
    > Np. http://plfoto.com/zdjecie,krajobraz,zdjecie,2512735.
    html

    Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    wykonanie takiego zdjęcia?

    Zastanawiałem się co w tym zdjęciu powoduje, że zwraca na siebie
    szczególną uwagę - tym czymś jest silne boczne światło, które zachowuje
    się w nietypowy, sztuczny sposób. Wygląda tak jakby zdjęcie zostało
    wykonane nocą z użyciem baterii reflektorów. W koronach drzew nie
    prześwituje żaden skrawek nieba, co przy porannym czy zachodzącym słońcu
    powinno się wydarzyć. Korony drzew nie są tak gęste.

    Marek