  • 1. Data: 2013-05-09 04:23:37
    Temat: Aparat do pracy
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Jaki byście polecili (powiedzmy) początkującemu fotoreporterowi?
    Dotychczas łaziłem z Sony DSC-HX1. Dobry i może nawet wystarczający, ale
    swój wiek ma, więc pewnie wyszło już coś lepszego.
    Raczej nie chodzi mi o lustrzankę, tylko po prostu bardzo dobry aparat
    cyfrowy.
    Z góry dzięki za pomocne podpowiedzi.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 2. Data: 2013-05-09 05:37:05
    Temat: Re: Aparat do pracy
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:

    > Jaki byście polecili (powiedzmy) początkującemu fotoreporterowi?
    [...]
    > Raczej nie chodzi mi o lustrzankę, tylko po prostu bardzo dobry aparat
    > cyfrowy.

    > Aparat do pracy

    He, he... :)) Temat na długi spacer foto... :))

    > fotoreporterowi

    To ma być szybki fotoreportaż? => lustrzanka reporterska.

    A może fotoreportaż dyskretny? => jak najmniejsze EVIL-e z jak
    największą matrycą (NEX-y, Oly OM-D, Panasy G(H)...) (istotne: dobrze,
    jeśli w innym kolorze niż czarny, naprawdę przydatne... :)) [najlepiej
    jasnoszary, o jasności twarzy]. :))

    > Raczej nie chodzi mi o lustrzankę

    Szybki AF niepotrzebny?

    > tylko po prostu bardzo dobry aparat cyfrowy

    I nie lustrzanka? O, mam! Wymień tego Sony HX1 na Sony RX1 -
    - powinien się nadać!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-05-09 05:49:06
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-09 05:37, Mariusz [mr.] pisze:
    > Szybki AF niepotrzebny?

    Nie. I chyba nie ma czegoś takiego. Jak coś się dzieje, to w telefonie
    mam "przyzwoity" aparat i funkcję szybkiego startu. Bo zdarza się, że
    faktyczny obraz jest cenniejszy niż jakość. Ale bez aparatu raczej
    nigdzie nie jadę.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 4. Data: 2013-05-09 05:58:36
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-09 05:49, $heikh el $hah pisze:
    > Ale bez aparatu raczej nigdzie nie jadę.

    I dodam, że tu naprawdę przydaje się do tej pracy motocykl. Zresztą PJ
    na B nie mam i nie zamierzam robić.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-05-09 06:06:41
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-09 05:37, Mariusz [mr.] pisze:
    > I nie lustrzanka? O, mam! Wymień tego Sony HX1 na Sony RX1 -
    > - powinien się nadać!

    No, rewelacja. Zwłaszcza, że bym nie wykorzystał jego potencjału, to ja
    za jeden tekstr plus zdjęcie dostaję 300 zł...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 6. Data: 2013-05-09 06:51:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:

    > No, rewelacja. Zwłaszcza, że bym nie wykorzystał jego potencjału, to
    > ja za jeden tekstr plus zdjęcie dostaję 300 zł...

    Po prostu może lepiej ogarniaj przed wysłaniem komunikat jaki
    w świat posyłasz? Swoje teksty też piszesz tak "konkretnie"? ;-)
    Uważam, że wysłałem najlepszą poradę na tak postawione kryteria. ;-)

    To po pierwsze. A po drugie w ostatnich latach nie było praktycznie
    żadnego postępu w jakości obrazu - kupuje się obudowy, funkcjonalności
    i ew. dostęp do szkieł danego systemu, więc bez wskoczenia o jedną,
    a najlepiej dwie półki wyżej (większe matryce), poprawy nie zauważysz.

    BTW: Niedawno widziałem w Auchanie Nikony D5100 chyba po 1870.
    Dobra cena za dobry sprzęt.

    [mr.]

  • 7. Data: 2013-05-09 06:56:41
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-09 06:51, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > a najlepiej dwie półki wyżej (większe matryce), poprawy nie zauważysz.
    >
    > BTW: Niedawno widziałem w Auchanie Nikony D5100 chyba po 1870.

    No i na taką odpowiedź liczyłem, konkretną i bez zgryzliwości. A i nad
    tym AF zdążyłem pomyśleć, ale tego raczej nie da się obejść.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 8. Data: 2013-05-11 06:21:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:

    [...]
    > No i na taką odpowiedź liczyłem, konkretną i bez zgryzliwości.

    To nie zgryźliwości. To precyzja.

    Zapytałeś o sprzęt dla zawodowego fotoreportera nie podając żadnych
    limitów cenowych, czyli cena nie gra roli. Człowiek wstydzi się
    zaproponować powiedzmy D800, od którego ja przynajmniej zaczynałbym
    myślenie o profesjonalnej fotoreporterce.

    [mr.]

  • 9. Data: 2013-05-11 07:51:39
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-05-11 06:21, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > zaproponować powiedzmy D800, od którego ja przynajmniej zaczynałbym
    > myślenie o profesjonalnej fotoreporterce.

    Pewnie faktycznie źle się wyraziłem. Ale tak samo nie wiem, czy Ty się w
    tym temacie OBECNIE orientujesz. Bo technika jest na tyle zaawansowana,
    że nawet aparatem za ~1500 zł da się zrobić dobre zdjęcie.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 10. Data: 2013-05-11 10:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 May 2013, $heikh el $hah wrote:

    [...]
    > Bo technika jest na tyle zaawansowana, że nawet
    > aparatem za ~1500 zł da się zrobić dobre zdjęcie.

    Ale to chyba nie idzie w tę stronę - "zawodowość"
    raczej powinna zapobiegać utraceniu "właściwego"
    zdjęcia, a nie jedynie dawania możliwości jego zrobienia.
    Trochę wbrew wszelkim przeszłym flejmom w zakresie
    traktowania przez "analogowców" tzw. "syfry":
    zaletą aparatu "zawodowego" była np. zdolność
    machnięcia serii zdjęć, zupełnie niedostępna dla
    zwykłych aparatów "na film".
    Z tego powodu "zawodowy" powinien np. wytrzymać
    upadek w błoto, a nie zaprzestać działania bo trochę
    mułu wciągnął w szczeliny :)
    Całkiem sporo kryteriów które nie mają NIC wspólnego
    z "możliwością zrobienia dobrego zdjęcia".
    Prędzej z łatwością... ale nie rozumianą jako
    "brak wyboru".

    pzdr, Gotfryd