  • 1. Data: 2009-06-03 19:54:13
    Temat: Tani programator DebugWire Atmela skąd?
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Poszukuję taniego programatora do programowania za pomocą interfejsu
    DebugWire dla małych procesorów Atmela.

    Mam jeszcze wątpliwości, czy ten interfejs umożliwia w pełni
    funkcjonalne programowanie, czyli kasowanie, zapis, ustawienie fuses
    (lock bits) oraz potem ewentualne przeprogramowanie ponowne. Z tego co
    na razie widzę to nie jest to możliwe ...
    EM

  • 2. Data: 2009-06-03 20:01:52
    Temat: Re: Tani programator DebugWire Atmela skąd?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programowanie, czyli kasowanie, zapis, ustawienie fuses (lock bits) oraz
    > potem ewentualne przeprogramowanie ponowne. Z tego co na razie widzę to

    Tylko debugowanie - w miare tani jest avr dragon
    http://www.kamami.pl/?id_prod=3748200 co wiecej obsluguje tez isp i jtag.

  • 3. Data: 2009-06-03 23:19:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    EM pisze:

> [...]
    > (lock bits) oraz potem ewentualne przeprogramowanie ponowne. Z tego co
    > na razie widzę to nie jest to możliwe ...

    I tak najpierw DebugWire musisz włączyć, np. programatorem ISP lub
    równoległym.

    BTW: Proponuję nie inwestować za dużo w zabawkę do DebugWire, bo w
    nowych prockach (6-pinowy ATtiny10) Atmel zmienił kompletnie protokół
    programowania (TPI). W kolejnych małych mikrokontrolerach zapewne będą
    dalej trzymać się tego protokołu. W dużych zapewne jeszcze przez długi
    czas zostanie JTAG.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/