  • 1. Data: 2009-06-02 11:09:43
    Temat: [STR912] Przeróbka pamięci SRAM x16 => x8 bit
    Od: "adsp" <a...@g...pl>

    Witam,

    mam w planach użycie takiej pamięci SRAM o organizacji 256k x16 bit:
    http://zefiryn.tme.pl/dok/wd1/k6r4016c1d.pdf

    Planuję jej podłączenie do procka STR912 przez EMI. Dlatego tej, bo jest
    tańsza niż wersja x8 bit, mam ją w zapasach i ma małą obudowę tsop44 zamiast
    soj36.

    Rzecz w tym, że interfejs EMI tego procesora w trybie x16 bit wymaga
    zewnętrznego zatrzasku adresów A0..A15 (przez sygnał ALE). Chciałbym
    zrezygnować z użycia latcha 16bit w taki sposób, że linie danych młodsze i
    starsze 8-bit połączę razem ze sobą. Linia A0 służyłaby jako prymitywny
    dekoder adresowy.
    A0=0 => LB=0, UB=1;
    A0=1 => LB=1, UB=0;
    Linie RD, WR, CS podłączone byłyby bezpośrednio.

    Czy takie połączenie ma prawo działać?? Oczywiście nie jest konieczne
    uzyskanie czasów dostępu ~10ns;)

  • 2. Data: 2009-06-02 11:35:27
    Temat: Re: [STR912] Przeróbka pamięci SRAM x16 => x8 bit
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    adsp pisze:

> [...]
    > zewnętrznego zatrzasku adresów A0..A15 (przez sygnał ALE). Chciałbym
    > zrezygnować z użycia latcha 16bit w taki sposób, że linie danych młodsze

    Jeśli to połączenie dotyczy linii danych pamięci a nie procesora, to OK.

    Powinno działać.