  • 1. Data: 2014-03-14 14:45:23
    Temat: Telnet i stos TCP/IP tuxgraphics
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy ktoś z Was orientuje się może w ograniczeniach prostego stosu TCP/IP
    ze strony tuxgraphics.org? Można za jego pomocą stworzyć coś na wzór
    serwera telentu, który można by wykorzystać do przesyłania komend AT
    pomiędzy komputerem/smartfonem a "wbudowanym" sterownikiem?

    Widziałem kiedyś jakieś przykłady telnetu w bibliotece stosu uP. Tyle
    tylko, że z tego co mi wiadomo tuxgraphics jest trochę inny. On chyba
    nie obsługuje aktywnych połączeń, tylko na bieżąco realizuje
    poszczególne zapytania TCP, co w przypadku HTTP nie ma wielkie
    znaczenia. Obowiązuje tylko ograniczenie rozmiaru paczki z danymi do
    jednego pakietu. Dobrze mi się wydaje?

    W takich warunkach chyba nie będzie się dało utrzymać otwartej sesji
    telnetu, a najbliższym rozwiązaniem będzie nawiązywanie osobnego
    połączenia przy okazji przesyłania każdej komendy. Zamknie się ono po
    odesłaniu odpowiedzi.

    Na dobrą sprawę w takim wypadku można też użyć UDP...