  • 1. Data: 2010-05-06 18:43:03
    Temat: Termistor o specyficznych parametrach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam termistora o parametrach możliwie niedaleko:

    0C - 6kOhm

    20C - 3.5kOhm

    40C - 1.7kOhm.

    Zdaje sobie sprawę, ze nie każdy ma w glowie te charakterystykim, ale
    moze komuś coś się rzuci w oczy, szczegolnie to 3.5kOhm.

    Albo inaczej: jakiego oznaczenia ogólnego mam szukać aby mniej więcej
    znaleźc cos podobnego? Podaje się rezystacje charakterystyczną w jakiejś
    temperaturze ?

  • 2. Data: 2010-05-06 19:56:28
    Temat: Re: Termistor o specyficznych parametrach
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]

    > Albo inaczej: jakiego oznaczenia ogólnego mam szukać aby mniej więcej
    > znaleźc cos podobnego? Podaje się rezystacje charakterystyczną w jakiejś

    dla 25 stopni. Czyli szukać NTC 3k3 albo NTC 2,7k.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2010-05-06 20:07:15
    Od: shg <s...@g...com>

    On 6 Maj, 20:43, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Albo inaczej: jakiego oznaczenia ogólnego mam szukać aby mniej więcej
    > znaleźc cos podobnego? Podaje się rezystacje charakterystyczną w jakiejś

    Podaje się rezystancję w 25°C, w Twoim przypadku wygląda to na 2,7 k.
    Dziwna trochę stała materiałowa wychodzi (2684), spotkałem się tylko z
    większymi (rzędu 4000). Podane przez Ciebie wartości nie najlepiej
    pasują do zależności R = A*exp(B/T).

  • 4. Data: 2010-05-06 20:16:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    shg wrote:
    > Podaje się rezystancję w 25°C, w Twoim przypadku wygląda to na 2,7 k.

    Oglądam wlasnie tabelke z Philips 64-2.7K. Pasuje dla 50 stopni. Dla
    niższych zaczyna się rozjazd. Dla 0 stopni powinno być około 6k w/g
    moich potrzeb a jest 8.7k w/g 640. Niestety termistor jest zapewne
    nietypowy (czujnik temperatury powietrza w Renault) i nie wiem czy cos
    dopasuje - ewentualnie może spróbuje troche dopasować ch-ke rezystorami.

    > Dziwna trochę stała materiałowa wychodzi (2684), spotkałem się tylko z
    > większymi (rzędu 4000). Podane przez Ciebie wartości nie najlepiej
    > pasują do zależności R = A*exp(B/T).

    To sa orientacyjne wartości pobrane z tabelki serwisowej do samochodu (a
    wiec chodzi tylko o orientacje czy działa). Dokładne zdjąłem przed
    chwilą za pomoca wkładania rezystorow i notowania temperatury
    wskazywanej przez komputer (nie miałem czasu na więcej wartości,
    rezystory 5%):

    1k - 49 C
    1.5k - 38 C
    2.2k - 22 C

    Coś z tego wynika ? Jest rozjazd z temperaturami Dla NTC 3.3k i 2.7 z
    serii 640 Philipsa.

  • 5. Data: 2010-05-07 19:22:37
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > 1.5k - 38 C
    > 2.2k - 22 C
    >
    > Coś z tego wynika ? Jest rozjazd z temperaturami Dla NTC 3.3k i 2.7 z

    Kup zwykły Termistor NTC o wyższej wartości niż masz w samochodzie i
    możesz go dopasować do swojej wartości poprzez spiłowanie :)
    Ja zacząłem przygotowywać sobie tak termistor ale jakoś brak czasu żeby
    go podłączyć.
    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 6. Data: 2010-05-07 19:48:15
    Temat: Re: Re: Termistor o specyficznych parametrach
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 07 May 2010 21:22:37 +0200, WojtasW <w...@g...pl>
    wrote:

    >Kup zwykły Termistor NTC o wyższej wartości niż masz w samochodzie i
    >możesz go dopasować do swojej wartości poprzez spiłowanie :)

    Po to, aby miał jeszcze większą rezystancję?
    Kup termistor o mniejszej oporności i zeszlifuj. Twardy jest :-(

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2010-05-07 22:05:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:
    > Kup termistor o mniejszej oporności i zeszlifuj.

    Moment. Przeciez mnie nie interesuje R=f(T) dla jednego T tylko dla
    zakresu -20/+30. f musi być takie samo jak w oryginale. Czy spiłowanie
    pierwszego lepszego z brzegu spowoduje że ch-ka nagle zacznie mi
    pasować? Materiał NTC nie ma znaczenia?

  • 8. Data: 2010-05-07 22:36:45
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakresu -20/+30. f musi być takie samo jak w oryginale. Czy spiłowanie
    > pierwszego lepszego z brzegu spowoduje że ch-ka nagle zacznie mi

    To spróbuj dodawać szeregowo lub równolegle rezystory stałe. Trochę obliczeń
    się przyda...

    Powodzenia
    Roman

  • 9. Data: 2010-05-08 10:44:21
    Od: shg <s...@g...com>

    wiadomościnews:hs22ru$o58$1@news.onet.pl...

    > To spróbuj dodawać szeregowo lub równolegle rezystory stałe. Trochę obliczeń
    > się przyda...
    >
    > Powodzenia
    > Roman

    Równolegle. Charakterystyka jest zbyt "płaska" jak na typowy
    termistor.
    Wartość rezystora można policzyć za pomocą czegokolwiek do
    optymalizacji, np. solverem z excela, czy matlabem, octave itp. trzeba
    by tylko jeszcze parę punktów pomiarowych, bo ten zakres jest dość
    wąski.

  • 10. Data: 2010-05-08 14:20:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Roman wrote:
    > To spróbuj dodawać szeregowo lub równolegle rezystory stałe. Trochę obliczeń
    > się przyda...

    Wiem, juz pisałem, że tak zrobię.