  • 1. Data: 2010-05-06 08:29:06
    Temat: propeller clock - szczotki
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Dumam sobie nad zbudowaniem propeller clock-a.
    Zastanawia mnie jak bezszczotkowo zasilic ramię.
    Zbudować zasilanie na szczotkach nie jest trudno. Pewnie trzeba by
    dodatkowo odfiltrować je zeby nie bylo zaklocen ale to raczej nie jest
    trudne w domowym zaciszu.
    Montaz baterii na wirniku odpada :)

    Pytanie:
    Czy zmontowanie cewki w cewce (koncentrycznie) zda egzamin?
    Wydaje mi sie ze obracanie cewki w cewce nie powinno niczego zmieniać
    ale pewności nie mam.
    Stabilizacje zasilania zrobil bym na samym ramieniu.

    Inna wersja to zbudowanie prądnicy na wirniku za pomocą paru magnesów
    w obudowie i cewek na wirniku. To jest relatywnie proste ale spowoduje
    ze całość będzie cięższa...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-05-06 09:52:00
    Temat: Re: propeller clock - szczotki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2010 01:29:06 -0700 (PDT), ptoki wrote:
    >Czy zmontowanie cewki w cewce (koncentrycznie) zda egzamin?

    Zda. Tylko trzeba zrobic to prawidlowo - rdzen kubkowy, mala
    szczelina, dobre ulozyskowanie. Albo gotowy beben glowic z magnetowidu

    >Inna wersja to zbudowanie prądnicy na wirniku za pomocą paru magnesów
    >w obudowie i cewek na wirniku. To jest relatywnie proste ale spowoduje
    >ze całość będzie cięższa...

    Albo wykorzystaj jakis silnik odwrotnie - oska zamocowana na stale,
    "smiglo" przymocowane do korpusu. Stare krokowce byly dobre, bo
    porzadnie lozyskowane.
    Naped z drugiej strony oski, albo paskiem po zewnetrzej stronie.

    no chyba zeby tak pomyslec nad przerobka silnika asynchronicznym - nie
    klatka w srodku tylko uzwojenia, zasilajace prostownik, daja z jednej
    strony napiecie, ale tez moment obrotowy.

    J.