eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesle masowo przestają działać na mrozie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 11. Data: 2024-01-24 09:36:32
    Temat: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 15:10, RadosławF pisze:
    > Na szczęście problem dotyczy usa.  :-)
    Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
    włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
    do 105% energii :)

    "O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
    i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
    na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
    najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
    wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
    "Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
    zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
    tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
    pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
    tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
    Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
    laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
    dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
    hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
    wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
    Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
    całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
    którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
    odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
    "Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
    wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
    zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
    porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
    odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
    dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
    ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
    producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
    auta chińskie."

    Tabelka z wynikami w artykule.

    https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
    cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a

    --
    Janusz


  • 12. Data: 2024-01-24 11:31:50
    Temat: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 09:36, Janusz pisze:

    >> Na szczęście problem dotyczy usa.  :-)
    > Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
    > włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
    > do 105% energii :)
    >
    > "O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
    > i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
    > na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
    > najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
    > wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
    > "Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
    > zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
    > tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
    > pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
    > tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
    > Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
    > laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
    > dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
    > hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
    > wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
    > Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
    > całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
    > którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
    > odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
    > "Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
    > wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
    > zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
    > porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
    > odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
    > dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
    > ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
    > producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
    > auta chińskie."
    >
    > Tabelka z wynikami w artykule.
    >
    > https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
    cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a

    Tesla przy -20c traci połowę zasięgu.
    I jest to podobno najlepszy wynik w kategorii wózki akumulatorowe.

    https://ithardware.pl/aktualnosci/ulepszona_tesla_mo
    del_3_wygrywa_zimowy_test_zasiegu_w_temperaturze_20_
    c_ale_zasieg_i_tak_spadl-31263.html

    A durny fanboy na tej grupie i w tym wątku twierdzi że to tylko
    problem userów którzy zostawiają za słabo naładowaną baterię.


    Pozdrawiam

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: