  • 91. Data: 2013-05-06 12:04:20
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 May 2013 10:44:51 +0200, Mirek Ptak

    > Działa, ale nie zawdzięczasz tego sercu klimatyzacji
    > czyli sprężarce i parownikowi, a temu że podnosisz
    > temperaturę, czyli obniżasz wilgotność względną.

    Oj, oj. ;P Oczywiście działa to trochę na okrętkę, bo zimne powietrze
    najpierw jest nagrzewane od nagrzewnicy silnika, ale dalej to już działa w
    klasyczny sposób jakby na dworzu było +40: czyli powietrze jest chłodzone
    na parowniku co prowadzi siłą rzeczy do jego osuszenia. W zimie powietrze
    jest stosunkowo suche, stąd układ działa całkiem wydajnie i bez nadmiernego
    obciążenia w porwónaniu z latem. Dlatego nie ma się co bać używać klimy w
    zimie. Tymbardziej, że dywaniki szybciej schną skoro mają gdzie oddawać
    wilgoć -- po 30 min. jazdy są już suche i nie trzeba nic wylewać. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 92. Data: 2013-05-06 12:04:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2013 11:58:55 +0200, Maciek

    > U mnie w ujemnej osuszanie dziala,
    > choc znacznie zlabiej niz w lecie.

    Jak to stwierdzasz? :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 93. Data: 2013-05-06 12:05:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-05-06, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > U mnie w ujemnej osuszanie dziala, choc znacznie zlabiej niz w lecie.

    W lecie Ci szyby paruja?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 94. Data: 2013-05-06 12:16:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2013 12:18:49 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

    > Nooo, nie takim zwykłym. Zwykłe trolle nie mają IQ 176, porshe z gumowymi
    > dywanikami, torebki od Diora za równowartość małej kamienicy w centrum
    > Poznania.

    Za to kompleksy mają jak z Poznania do Warszawy i to objazdami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 95. Data: 2013-05-06 12:18:49
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    > Mon, 6 May 2013 10:39:17 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

    > Po twoim najnowszym wątku wnioskuję, że ty po prostu
    > jesteś zwykłym trollem który taki poziom ma z podstawy.

    Nooo, nie takim zwykłym. Zwykłe trolle nie mają IQ 176, porshe z gumowymi
    dywanikami, torebki od Diora za równowartość małej kamienicy w centrum
    Poznania.
    Zwykłe trolle mają mazde 6 i welurowe dywaniki. A używane oddają żonie.

    --
    Miranda

  • 96. Data: 2013-05-06 12:45:55
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    > Mon, 6 May 2013 12:18:49 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

    > Za to kompleksy mają jak z Poznania do Warszawy i to objazdami.

    Nooo, tego akurat nie wiem, muszę wierzyć ekspertowi. Ale nic dziwnego,
    przecież pisałam, że nie jestem zwykłym trollem, Welurowy Rycerzu!

    --
    Miranda

  • 97. Data: 2013-05-06 12:48:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 11:43, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Ja tam specjalistą w tej materii nie jestem, ale z tego co
    > wyczytałem i z obserwacji pracy układu śmiem twierdzić, że
    > jednak również dzięki sprężarce i parownikowi. Nie wie czemu
    > nie miałbym wierzyć specjalistom oraz efektom obserwowanym
    > bezpośrednio.

    Ja tez nie jestem, ale nie potrafię sobie wyobrazić takiego układu bez
    zabezpieczenia przeciwzamrożeniowego - od około 5°C w dół sprężarka nie
    jest załączana.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 98. Data: 2013-05-06 12:53:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-06 12:04, *Myjk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > klasyczny sposób jakby na dworzu było +40: czyli powietrze jest chłodzone
    > na parowniku co prowadzi siłą rzeczy do jego osuszenia.

    Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego, ale
    nawet pomijając ten szczegół to pamiętaj, że parownik to tylko mały
    fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie ma
    po co :).

> [...]
    > zimie. Tymbardziej, że dywaniki szybciej schną skoro mają gdzie oddawać
    > wilgoć -- po 30 min. jazdy są już suche i nie trzeba nic wylewać. :P

    Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

  • 99. Data: 2013-05-06 12:56:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 May 2013 12:48:04 +0200, Mirek Ptak

    > Ja tez nie jestem, ale nie potrafię sobie wyobrazić takiego układu bez
    > zabezpieczenia przeciwzamrożeniowego - od około 5°C w dół sprężarka nie
    > jest załączana.

    Po co? Przecież tam nie zachodzi możliwość zamrożenia układu. Klimatyzacja
    samochodowa nie ma funkcji "odwrócenia kierunki" i grzania, więc i nic tam
    nie może zamarznąć.

    --
    Pozdor Myjk

  • 100. Data: 2013-05-06 13:12:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 06 May 2013 12:53:55 +0200, Mirek Ptak

    > Nie jestem w stanie sobie wyobrazić czegoś tak zaprojektowanego,

    To może rozbierz układ -- zobaczysz na własne oczy i nie będziesz musiał
    używać wyobraźni. :P

    To jest proste jk drut. Powietrze jest pobierane na podszybiu, leci przez
    filtr kabinowy dzięki wentylatorowi. Jest rozdzielane i leci na nagrzewnicę
    (gdzie zbiera przykładowo 50 stopni), reszta nieogrzana leci do mieszalnika
    -- tam wg nastaw kompa/użytkownika czy innych potrzeb jest mieszane w
    odpowiednich proporcjach z powietrzem ciepłym, albo jest puszczane bez
    ciepłego, albo jest puszczane samo ciepłe itd. Tak wymieszane powietrze
    trafia na parownik i jest oziębiane (i tu też osuszane). Wylatuje do kabiny
    mając np. 33 stopnie (czyli traci w procesie około 17).

> [...]
    > mały fragment układu klimatyzacji - sprężarka, przewody ciśnieniowe,
    > kapilara, skraplacz - nie da się tego wszystkiego ogrzać, zresztą nie

    No właśnie. Nie ma po co, zatem po co o tym wspominasz?

    > Całkowita zgoda (sam mam włączoną klimę cały rok), ale jeszcze raz -
    > sprężarka i parownik nie suszą wtedy - robi to podgrzane powietrze.

    Podgrzane powietrze to podgrzane i tylko podgrzane -- nadal jest wilgotne
    tak samo jak zimne. Później dodatkowo ciepłe powietrze może być osuszone
    przez parownik (kosztem utraty części ciepła). Zawsze przy tym procesie
    jednak działa kompresor i powietrze jest przepuszczane przez parownik
    (zresztą zawsze jest przepuszczane przez parownik tylko ten nie zawsze
    "chłodzi").

    Że powietrze nie leci zimne to tylko dlatego, że powietrze w zimie jest
    suche, a ponadto na parownik trafia bardzo gorące powietrze z nagrzewnicy.
    I tak w lato masz zrobić z 32 stopni na zewnąrz przykładowo 15 a w zimie 33
    stopnie z 50. Jedno i to samo jak widzisz, zasada jest też taka sama.

    --
    Pozdor Myjk