  • 1. Data: 2021-12-25 17:32:17
    Temat: Transceiver AVALA-01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ładną dekadę temu zabrałem się za składanie transceivera SDR AVALA-01.
    Niestety ostatecznie projekt trafił do szuflady, gdzie przeleżał trochę
    czasu. Ostatnio jednak stwierdziłem, że może wypadałoby w końcu
    zakończyć stare konstrukcje, zamiast zaczynać nowe. Tak wiec pewnie i na
    Avalę przyjdzie czas. Z tego powodu zabrałem się za gromadzenie
    brakujących części.

    Płytka główna jest kompletna w jakichś 70%. Dodatkowo będę chciał
    wykonać zestaw przełączanych filtrów, ponieważ zależy mi na wersji
    wielopasmowej. Z tego powodu będę też potrzebował jakiegoś generatora.

    Opieram się między innymi na tym opisie:
    https://www.palomar.pl/kf/avala.pdf

    Widzę, że autor tego egzemplarza użył modułu sterowanego przez USB,
    opartego na Si570. Niestety nigdzie nie mogę obecnie namierzyć ani tego
    kitu, ani samego układu. Nie wiem czy jest to związane z obecnymi
    brakami na rynku półprzewodników, czy po prostu zdążył już wyjść z
    produkcji.
    Czym innym mógłbym zastąpić ten moduł?

    Kolejna sprawa to oprogramowanie. Autor opisu zaleca program Genesis
    Radio. Znajdzie się coś linuksowego, co byłoby kompatybilne z tą
    konstrukcją?

  • 2. Data: 2021-12-25 18:06:22
    Temat: Re: Transceiver AVALA-01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2021 17:32, Atlantis wrote:
    > Widzę, że autor tego egzemplarza użył modułu sterowanego przez USB,
    > opartego na Si570. Niestety nigdzie nie mogę obecnie namierzyć ani tego
    > kitu, ani samego układu.

    Są inne (jeśli dobrze widze, tam nie ma super wysokich f):

    https://pl.aliexpress.com/item/1005002306376938.html

    https://www.tme.eu/Document/a70b518fc317fb21676b6426
    4f3cf65d/Si5350A-B.pdf

    Sterowanie przez USB dorobisz sobie na byleczym.