  • 1. Data: 2021-12-23 20:07:34
    Temat: PT100 a PT1000
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Miałem w piecyku awarię i wymieniona została płyta główna. Wygląda że
    wszystko chodzi ok, ale ponieważ nowa płyta wygląda ciut inaczej oraz
    podpisana jest jako wyższa rewizja to spojrzałem w diagram i tam czujnik
    temperatury CWU i CO jest opisany
    - w nowej jako PT1000
    - w starej jako PT100

    Czy w zakresie 20-60C ma to znacznie i powinienem wymienić te czujniki?
    Odczyty wydają się dobre (na oko).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-12-23 20:43:10
    Temat: Re: PT100 a PT1000
    Od: m <...@e...com>

> [...]
    > - w nowej jako PT1000
    > - w starej jako PT100
    >
    > Czy w zakresie 20-60C ma to znacznie i powinienem wymienić te czujniki?

    witam.
    Wygląda że nic nie powinieneś robić. Gdyby w istocie zmieniono typ
    czujnika to by nie działało. Pt100 ma 100 ohmów w zerze a PT1000 ma 1000
    ohmów w zerze. Wniosek taki że nie zmieniono typu czujnika - jeżeli
    odczyty są dobre na oko.
    Michał

  • 3. Data: 2021-12-23 20:52:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > - w starej jako PT100
    >
    > Czy w zakresie 20-60C ma to znacznie i powinienem wymienić te
    > czujniki? Odczyty wydają się dobre (na oko).

    Pt-100 i Pt-1000 to nie to samo.

    Jeżeli faktycznie jedna płyta korzysta z Pt-100 a druga z Pt-1000 to
    albo będą błędne wskazania, albo ktoś wraz z płytą wymienił czujniki.

    Pt-100 ma rezystancję 100Ohm w temperaturze 0'C

    Pt-1000 zaś ma w tej temperaturze rezystancję 1000Ohm

    Tu zobacz jak wyglądają charakterystyki tych czujników:

    https://blog.wika.de/files/2015/12/blog_2015-10_kenn
    linienmesselemente_rdss.jpg

  • 4. Data: 2021-12-23 22:18:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > - w nowej jako PT1000
    > - w starej jako PT100
    >
    > Czy w zakresie 20-60C ma to znacznie i powinienem wymienić te czujniki?

    Skoro odczyty wyglądają dobrze to oznacza że ktoś się pomylił w opisie i
    jedno '0' dopisał więcej. Pewnie nie miał o tym pojęcia dlatego nie
    zwrócił na to uwagi.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-12-24 08:25:16
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Skoro odczyty wyglądają dobrze to oznacza że ktoś się pomylił w opisie i
    > jedno '0' dopisał więcej. Pewnie nie miał o tym pojęcia dlatego nie
    > zwrócił na to uwagi.

    Jest też inna możliwość. Jeżeli płyta to autorski pomysł producenta, to
    być może zaszył w niej autodetekcję typu i zwyczajnie wejście
    przełączyło typ czujnika. :) W przemysłówce czasami tak można, więc być
    może i tutaj się da.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2021-12-24 14:20:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-24 o 08:25, Irek.N. pisze:
    > W przemysłówce czasami tak można, więc być może i tutaj się da.
    Tylko Irku to zwykły piecyk gazowy, myślisz ze ktoś robił dwa
    przełączalne mostki czy źródła prądowe? poza tym wątpię aby ktoś w tanim
    urządzeniu dawał drogie PT1000 kiedy są dużo tańsze PT100 o termistorach
    już nie mówiąc. W valiancie mam termistory, do piecyka w zupełności
    wystarczają.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-12-24 22:52:29
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 24.12.2021 o 14:20, Janusz pisze:
> [...]
    > urządzeniu dawał drogie PT1000 kiedy są dużo tańsze PT100 o termistorach
    > już nie mówiąc. W valiancie mam termistory, do piecyka w zupełności

    PT100 w detalu w pl są już po ok 5-7zł/szt więc raczej nie są
    to elementy zbyt drogie jak do piecyka za kilka stówek czy więcej...
    Detekcja jest prosta.

    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2021-12-24 23:12:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Tylko Irku to zwykły piecyk gazowy, myślisz ze ktoś robił dwa
    >przełączalne mostki czy źródła prądowe?

    Ale nie trzeba dwoch.
    pt100 bedzie pracowal w dolnej granicy ADC, ale bedzie.
    Moze malo dokladnie ... zalecany byl pt1000 przeciez :-)

    > poza tym wątpię aby ktoś w tanim urządzeniu dawał drogie PT1000
    > kiedy są dużo tańsze PT100 o termistorach

    Taka istotna roznica w cenie?

    https://www.piekarz.pl/czujniki-temperatury-wilgotno
    sci/?f=843,13772,13773&so=pa&a=843,13773
    najtanszy pt100 6.53, pt1000 9.87.
    Cena przy 5 szt.

    >już nie mówiąc. W valiancie mam termistory, do piecyka w zupełności
    >wystarczają.

    platyna niby lepsza. Czy ta najtansza tez ... ?

    J.

  • 9. Data: 2021-12-25 11:29:29
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > urządzeniu dawał drogie PT1000 kiedy są dużo tańsze PT100 o termistorach
    > już nie mówiąc. W valiancie mam termistory, do piecyka w zupełności

    To nie jest piecyk gazowy, to czujnik CWU albo CO. U mnie oba są Pt1000.

    P.P.

  • 10. Data: 2021-12-25 16:15:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-24 o 22:52, Rutkowski, Jacek pisze:

    > PT100 w detalu w pl są już po ok 5-7zł/szt więc raczej nie są

    Ale wiesz że mowa jest o PT1000? to one są drogie, przeczytaj jeszcze
    raz co napisałem wcześniej.

    --
    Janusz