  • 21. Data: 2011-08-17 12:22:51
    Temat: Re: Tuner DVB-C i kablówka
    Od: Rico <d...@n...aon.at>

    > No skróciłem o jakieś 15 metrów. To był dołożony kabel przeze mnie,
    > ma bardzo cienką żyłę w środku. Ale nie wiem czy powodem
    > tłumienia częstotliwości nie jest rozgałęziacz. Bo z kablówki
    > mam rozdzielone na 3 telewizory. Po prostu wpiąłem się bezpośrednio
    > do gniazdka z kablówki, pomijając ten długi kabel i rozgałęziacz.
    > To jaki prawidłowy powinien być rozdzielacz do kablówki? Najlepiej
    > jakby rozdzielał jeszcze na 3.
    >
    > Robert

    Gdybyś od razu napisał...

    Każde urządzenie działa jak dostanie minimalna wielkość sygnału która
    jest niezbędna do działania urządzenia. Problem jest z tym ze każdy metr
    kabla, każdy rozgałęziacz, każde gniazdo TV "zżera" ten sygnał.
    Tak dla przykładu: 15 m kabla to będzie jakieś 2 dB tłumienia,
    3x rozgałęziacz jak dobry to kolo 6 dB, gniazdo TV - 1-2 dB i już mamy
    10 dB straty. Jeśli sygnał wchodzący do mieszkania jest "jeszcze ok" to
    na TV już jest za mały. Następny problem to to ze to tłumienie rośnie
    wraz z częstotliwością i na wyższych częstotliwościach może być 2-2.5
    raza wyższe. Wprawdzie na wyjściu wzmacniacza końcowego sygnał
    wychodzący ustawia się tak ze im wyższa częstotliwość tym wyższy sygnał
    ale często zanim sygnał dotrze do mieszkania to "górka" zjeżdża na 0 a
    dalej to na minus. Dlatego na pierwszej częstotliwości jeszcze udało Ci
    się odebrać programy, na pozostałych już nie. Czasem po prostu trzeba
    zastosować wzmacniacz mieszkaniowy który ten sygnał wzmocni.
    Fachowcy mogą mieć zastrzeżenia do tego opisu, z grubsza się zgadza.
    cu