  • 1. Data: 2011-08-16 08:25:19
    Temat: Tuner DVB-C i kablówka
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    kupiłem taki tuner DVB-C
    http://www.komputronik.pl/product/64489/Sprzet_kompu
    terowy/Podzespoly_PC/CableStar_HD_2_DVB_C_MPEG_2_MPE
    G_4_pilot_z_czujnikiem_modul_zlacza_CI.html

    i podpiąłem do takiej telewizji kablowej z takimi parametrami:
    http://www.satkol.pl/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=14&Itemid=17

    Moim problemem jest to że odbieram tylko 5 programów na częstotliwości 346MHz.
    Pozostałych programów nie odbieram, pomimo że w DVB Viewer (program dostarczony
    do karty) pasek sygnału pokazuje że na tych pozostałych częstotliwościach
    pokazuje poziom sygnału a karta nie łapie żadnych programów.
    Czy możecie mi doradzić co może być nie tak?
    Bo utknąłem w martwym punkcie i nie wiem co robić dalej.

    Robert

  • 2. Data: 2011-08-16 08:48:02
    Temat: Re: Tuner DVB-C i kablówka
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > programów.
    > Czy możecie mi doradzić co może być nie tak?
    > Bo utknąłem w martwym punkcie i nie wiem co robić dalej.

    Bo odebrałeś jeden kanał na częstotliwości z pasma DVB-C,
    pozostałe to DVB-T, których ta karta nie odbierze :-)

  • 3. Data: 2011-08-16 08:53:54
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > http://www.satkol.pl/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=14&Itemid=17

    A swoją drogą to zajebiści modele :-). Na stronie pieprzą o
    DVB-C, nawet jest logo DVB-C, a transmitują w DVB-T :-).
    Poza tym jeśli to cały repertuar to MZ nie warto tego nawet
    brać ;-))). prawie żadnych ciekawych stacji, popatrz też np.
    na QAM-TV9. Na jednym kanale 9 stacji SD i jedna HD. Przy
    FEC 5/6 NatGeoWild HD zajmuje prawie połowę kanału DVB-T, a
    oni dopchali tam jeszcze 9 SD ;-))).

  • 4. Data: 2011-08-16 09:12:17
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > na QAM-TV9. Na jednym kanale 9 stacji SD i jedna HD. Przy
    > FEC 5/6 NatGeoWild HD zajmuje prawie połowę kanału DVB-T, a

    To co, mam złą kartę? Myślałem że DVB-T to jest cyfrowa telewizja
    naziemna. To co, częstotliwości pokrywają się z DVB-C?
    Częstotliwość 346MHz to jest częstotliwość do DVB-C?
    A pozostałe częstotliwości to DVB-T?
    Nic z tego nie rozumiem...
    Jaką w takim razie mam kupić kartę do komputera żeby odebrać pełny
    pakiet z tej kablówki?
    Teraz to mi z lekka zamieszałeś ...
    Skąd wiesz że transmitują w DVB-T?

    Robert

  • 5. Data: 2011-08-16 12:23:03
    Od: Rico <d...@n...aon.at>

> [...]
    > Czy możecie mi doradzić co może być nie tak?
    > Bo utknąłem w martwym punkcie i nie wiem co robić dalej.

    Nie znam karty ani nie czytałem instrukcji obsługi ale tak na zdrowy
    rozum to zescanowales jedna częstotliwość i znalazes programy ktore sa
    na tej częstotliwości. A to nie analog wiec moze musisz ustawic kazda z
    tych 12 czestotliwosci osobno i na kazdej zrobic scan to wtedy znajdzie
    programy na tych innych czestotliwosciach.A karta nie odbiera zadnych
    DVB-T, cos sie komus chyba... . Ale moge sie mylic ... .
    cu

  • 6. Data: 2011-08-16 12:45:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To co, mam złą kartę?

    Tak, masz złą.

    > Myślałem że DVB-T to jest cyfrowa telewizja
    > naziemna.

    Nie, to (w dużym skrócie) jest sposób modulacji. Z uwagi na
    to, iż używany jest (w założeniu) do transmisji w eterze i
    większy nacisk położony jest na m.in. korekcję błędów, to ma
    mniejsze pasmo użyteczne. Ale w kablu można używać dowolnej
    modulacji, to tylko kwestia sprzętu :-).

    > To co, częstotliwości pokrywają się z DVB-C?

    Nie, nie pokrywają się. DVB-C jest odpowiednikiem zakresu
    kanałów S w analogu, a DVB-T kanałów C.

    > Częstotliwość 346MHz to jest częstotliwość do DVB-C?
    > A pozostałe częstotliwości to DVB-T?

    W przypadku tej sieci tak jest.

    > Jaką w takim razie mam kupić kartę do komputera żeby
    > odebrać pełny
    > pakiet z tej kablówki?

    Najlepiej taką, która ma oba zakresy, czyli DVB-C i DVB-T.
    Pewnie różnica w cenie niewielka

    > Skąd wiesz że transmitują w DVB-T?

    Bo to pasmo DVB-T ;-)

  • 7. Data: 2011-08-16 12:50:09
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > programy na tych innych czestotliwosciach.A karta nie odbiera zadnych
    > DVB-T, cos sie komus chyba... . Ale moge sie mylic ... .
    Zmieniam w programie skanowaną częstotliwość (częstotliwość ze strony kablówki)
    i mówię, że znajduję tylko te 5 programów na częstotliwości 346MHz.
    Na pozostałych wpisanych częstotliwościach pokazuje mi że jest sygnał ale
    nie dekoduje żadnych programów.
    No właśnie nie bardzo rozumiem o co chodziło wcześniejszemu przedmówcy z tym
    DVB-T, że niby skąd on to wie że kablówka nadaje w DVB-T?

    Pozdrówka
    Robert

  • 8. Data: 2011-08-16 12:57:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > No właśnie nie bardzo rozumiem o co chodziło
    > wcześniejszemu przedmówcy z tym
    > DVB-T, że niby skąd on to wie że kablówka nadaje w DVB-T?

    Bo możliwe że wykrywa sygnał, ale nie jest w stanie go
    zdekodować. Dlatego kup kartę DVB-T + DVB-C i będziesz miał
    po problemie. A najlepiej to dowiedz się u nich, bo coś
    nawet na stronie jest ściema. Klikasz na stronę główną to
    gadają że zakres zaczyna się 340 - 700 MHz, a jak klikniesz
    na zakładkę Tel. Cyfrowa to nagle zmienia się rozpiska i
    zakres do 480-600 MHz :-). Jakby sami nie wiedzieli co
    nadają ;-))

  • 9. Data: 2011-08-16 12:59:07
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > kanałów S w analogu, a DVB-T kanałów C.

    > W przypadku tej sieci tak jest.

    > Najlepiej taką, która ma oba zakresy, czyli DVB-C i DVB-T.

    Tylko z ciekawości zadzwoniłem do kablówki i powiedzieli mi że tuner musi
    być DVB-C.
    Tylko że z tunerami DVB-C jest mały problem, bo tylko tę kartę znalazłem
    z tunerem DVB-C. Obecnie moda jest na karty DVB-T, i nie spotkałem
    się żeby karta miała jednocześnie DVB-C i DVB-T.
    Tak spytam z ciekawości, może oni faktycznie nadają w DVB-C, bo nie rozumiem
    skąd masz taką pewność że pozostałe częstotliwości to DVB-T?
    Jakiś magik jesteś?
    Ale w tej karcie co mam można spokojnie wpisać częstotliwości które one podali.
    Gdyby to były częstotliwości DVB-T to nie dałoby się ich wpisać.
    Czyżbym się mylił? Chyba nie robili by takiej wiochy ...

  • 10. Data: 2011-08-16 14:23:30
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Tylko z ciekawości zadzwoniłem do kablówki i powiedzieli
    > mi że tuner musi
    > być DVB-C.

    Jakoś dziwnie mi to wygląda szczerze mówiąc. Za wielkim
    znawcą sposobów modulacji to nie jestem, ale jak szukałem
    sprzętu do swojej stacji to nie widziałem żadnego, który by
    transmitował DVB-C w paśmie DVB-T :-). Ale może są takie...

    > Tylko że z tunerami DVB-C jest mały problem, bo tylko tę
    > kartę znalazłem
    > z tunerem DVB-C.

    Nie powiem Ci jak jest z kartami, ale same tunery chyba bez
    problemu można kupić. Dlaczego kart nie bardzo? to nie
    wiem...

    > Tak spytam z ciekawości, może oni faktycznie nadają w
    > DVB-C, bo nie rozumiem
    > skąd masz taką pewność że pozostałe częstotliwości to
    > DVB-T?
    > Jakiś magik jesteś?

    Poszukaj sobie w necie zakresy DVB-C i DVB-T, nie trzeba być
    magikiem :-). Ale możliwe jest że używają modulacji QAM i
    transmitują to na kanałach z UHF, czyli w paśmie DVB-T.
    Różne cuda ludzie robią...

    > Ale w tej karcie co mam można spokojnie wpisać
    > częstotliwości które one podali.
    > Gdyby to były częstotliwości DVB-T to nie dałoby się ich
    > wpisać.
    > Czyżbym się mylił?

    Możesz się mylić. Sam miałem tuner tylko DVB-T, w którym
    może wpisać dowolną częstotliwość, ale nie odbierze DVB-C
    :-). Pokaże że jest sygnał, ale nic więcej.