eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Turbo czy nie turbo.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2016-11-13 17:48:29
    Temat: Turbo czy nie turbo.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)

    Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :)

    Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km

    Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł + robota.

    Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania Turbo?

    ps
    kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    liczę tylko co mi się bardziej opłaca


  • 2. Data: 2016-11-13 18:14:17
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)
    >
    > Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    > Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    > czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    > W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :)
    >
    > Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >
    > Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    > Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł + robota.
    >
    > Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania Turbo?
    >
    > ps
    > kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    > liczę tylko co mi się bardziej opłaca

    Zapewne to, ze jak bedziesz sie z turbina dobrze obchodził to moze nigdy
    nie bedziesz jej musiał naprawiac :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg


  • 3. Data: 2016-11-13 19:49:46
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.11.2016 o 17:48, Bolko pisze:
    > Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)
    >
    > Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    > Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    > czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    > W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :)
    >
    > Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >
    > Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    > Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł + robota.
    >
    > Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania Turbo?
    >
    > ps
    > kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    > liczę tylko co mi się bardziej opłaca
    >
    opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz miał auto
    bez dwumasy, bo padnie szybciej niż turbo. fap dpf też mogą Ci humor
    zepsuć. Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków.

    ToMasz


  • 4. Data: 2016-11-13 20:57:56
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 17:48, Bolko pisze:
    > Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)
    >
    > Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    > Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    > czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    > W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :)
    >
    > Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >
    > Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.

    To wymień na ropniaka - zaoszczędzisz jeszcze więcej na przelocie 150kkm.
    Albo gaz jakiś.


  • 5. Data: 2016-11-13 21:37:12
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-11-13 o 19:49, ToMasz pisze:

    > opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz miał auto
    > bez dwumasy, bo padnie szybciej niż turbo. fap dpf też mogą Ci humor
    > zepsuć. Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków.

    fap, dpf w TSI???


    --
    Irokez


  • 6. Data: 2016-11-13 22:01:25
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 13.11.2016 o 20:57, cef pisze:

    > To wymień na ropniaka - zaoszczędzisz jeszcze więcej na przelocie 150kkm.


    Spytaj kogoś, kto wiekszośc przebiegu robi w mieście ;-)


  • 7. Data: 2016-11-14 08:31:09
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Nov 2016 19:49:46 +0100, ToMasz

    > opłaca się? Najmniej wydasz jeśli ( w tych realiach) będziesz
    > miał auto bez dwumasy, bo padnie szybciej niż turbo.

    Ale nie wszyscy lubią jeździć starymi, śmierdzącymi trutkami na ludzi.

    > fap dpf też mogą Ci humor zepsuć.

    Szczególnie w turbobenzynie.

    > Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków.

    Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę
    jazdy i wytrzymałość wielu innych elementów, oraz chronią ludzi przed
    toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu
    też ci zwisają...

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 8. Data: 2016-11-14 09:02:50
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-13 o 17:48, Bolko pisze:
    > Dalszy ciąg moich wywodów na temat spalania :)
    >
    > Mam Seata 1,4 8V 60 KM spalanie 9 litrów na 100 km
    > Przez dwa lata żona miała służbową Octavie
    > czyli Octavia 1,4 TSI 140KM i spalanie było coś 7,5 litra na 100 km
    > W obu przypadkach styl jazdy podobny bo też mogłem kierować tym autem :)
    >
    > Mając Turbo oszczędzam 1,5 litra x 4,5 zł = 7 zł/100 km
    >
    > Czyli przy przelocie 150 kkm oszczędzam 10 kzł.
    > Łażąc po forach wychodzi na to że nowa turbina to koszt 2,2 kzł + robota.
    >
    > Dobrze liczę czy coś jeszcze trzeba uwzględnić z racji posiadania Turbo?
    >
    > ps
    > kwestie przyjemności z jazdy odstawiam na bok
    > liczę tylko co mi się bardziej opłaca


    Zdecydowanie turbo. Tylko co to może mieć wspólnego z oszczędnościami na
    paliwie? Jak widać Seat i Octavia to dwa zupełnie inne silniki, a więc z
    czego pomysł że to turbo robi różnicę na korzyść w spalaniu?


  • 9. Data: 2016-11-14 09:03:54
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-14 o 08:31, Myjk pisze:
    >
    >> Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków.
    > Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę
    > jazdy i wytrzymałość wielu innych elementów, oraz chronią ludzi przed
    > toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu
    > też ci zwisają...
    >

    Nie zbyt daleko idące wnioski? Niby dwumasa = mniejsze zużycie i inne
    oszczędności, a DPF to górskie powietrze z rury wydechowej?


  • 10. Data: 2016-11-14 13:11:35
    Temat: Re: Turbo czy nie turbo.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Stare hdi 2.0 były pozbawione tych wynalazków.
    >
    > Te "wynalazki" wpływają, odpowiednio, na mniejsze zużycie paliwa, kulturę
    > jazdy i wytrzymałość wielu innych elementów, oraz chronią ludzi przed
    > toksynami prwadzącymi do raka płuc. Podejrzewam, że kopcący węglem w domu
    > też ci zwisają...

    Dwumasa? Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: