  • 1. Data: 2021-07-03 16:55:51
    Temat: Tylko do JF -- innym [sobie także] zabraniam czytania
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    Czym są czyny zabronione -- wiadomo...

    JF -- złapałem rozbieżność, którą zapewne ;) Cię przekonam.

    U góry pozycja oparta o GNSS, u dołu -- o ,,wszystko''. Na
    jednym snapie. Oczywiście możesz zakwestionować uczciwość
    -- mogłem posklejać ów snap... Pozycja GNSS jest chybiona
    o ~30 metrów, zaś pozycja ,,wszystkiego'' jest zwykle (teraz
    zwykle, bo ogólnie różnie bywa) dokładniejsza i chybia
    o ~15 metrów...

    -=-

    Czasami pozycji GNSS w ogólnie nie mam -- może to także uchwycę
    na snapie. (widoczna ikona pozycjonowania; widoczna kropka na
    dolnej mapie; niewidoczna kropka na górnej mapie -- wszystko
    to na jednym snapie)

    -=-

    Ogólnie teraz są złe warunki...

    -=-

    Pozycja oparta o wszystko teraz chybia o parę metrów -- jeśli
    wierzyć satelitarnej mapie Google... (chyba złapałem to na snapie)

    -=-

    Bardzo często pozycja oparta o GNSS jest dokładniejsza od opartej
    o wszystko -- wówczas szkodzą wspomagacze WiFi, BT, GSM i podobne...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 2. Data: 2021-07-06 09:54:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Jul 2021 16:55:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > o ~30 metrów, zaś pozycja ,,wszystkiego'' jest zwykle (teraz
    > zwykle, bo ogólnie różnie bywa) dokładniejsza i chybia

    Kwestionowac nie zamierzam, ale gdzie te snapy?

    I czy dobrze rozumiem - ustaliles rozne pozycje z roznych zrodel?
    W jaki sposob ?

    > Bardzo często pozycja oparta o GNSS jest dokładniejsza od opartej
    > o wszystko -- wówczas szkodzą wspomagacze WiFi, BT, GSM i podobne...

    No wlasnie - pozycjonowanie WiFi ... dosc dokladne bydle ...

    J.

  • 3. Data: 2021-07-07 02:48:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 6 lip 2021 o 09:54, J.F pisze:

    > Kwestionowac nie zamierzam, ale gdzie te snapy?

    Na karcie w moim telefonie.

    > I czy dobrze rozumiem - ustaliles rozne pozycje z roznych zrodel?
    > W jaki sposob ?

    GPSTest i GPS Test opierają się o GNSS, nie o ,,wypadkową'',
    zaś mapy Google -- o ,,wypadkową''. Masa programów opiera się
    tylko o GNSS -- bez złapania pozycji niczego nie chcąc pokazać.

    > No wlasnie - pozycjonowanie WiFi ... dosc dokladne bydle ...

    U mnie często GNSS daje lepszą celność -- jeśli wierzyć
    satelitarnym mapom.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2021-07-08 15:37:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 02:48:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > GPSTest i GPS Test opierają się o GNSS, nie o ,,wypadkową'',
    > zaś mapy Google -- o ,,wypadkową''. Masa programów opiera się
    > tylko o GNSS -- bez złapania pozycji niczego nie chcąc pokazać.

    I rozumiem byly roznice w pozycji na mapie w tych programach?

    Masz na mysli GPSTest autorstwa barbeauDev?
    Faktycznie ciekawy programik.

    U mnie w oknie pokazuje, ze fixa lapie na 2 satelitach GPS i 2 z
    Glonass. Tylko nie wiem czy wierzyc, bo szybko przybywa tych
    satelitow. A pozycja potem niezle plywa po okolicy.
    No i pierwszy fix zajmuje 15-30s.

    A na drugim telefonie 1-6s. I pozycja po fixie stoi.
    Widac te procesory MTK naprawde sa gorsze :-)
    Ten drugi telefon po wylaczeniu lacznosci i wyczyszczeniu "danych
    pomocniczych" potrzebuje 120s do fixa - przypominam - w budynku, przy
    oknie.

    No i tak sie zastanawiam ... pierwszy telefon nie ma A-GPS?
    No nie, ma, jego tez mozna wyczyscic.
    Wiec dalej ... naprawde jest mozliwy fix w 1s? Mam troche watpliwosci.

    A może mnie oszukuje, bo dzis cos duzo pradu bierze - GPS stale
    wlaczony?

    > U mnie często GNSS daje lepszą celność -- jeśli wierzyć
    > satelitarnym mapom.

    a u mnie jak widac - roznie.

    Ha - ciekawe - nie chce mi pokazac satelitow Galileo.

    J.

  • 5. Data: 2021-07-09 11:45:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel" napisał w wiadomości grup
    >: pierwszy fix zajmuje 15-30s.A na drugim telefonie 1-6s.

    >Dwa jednocześnie próbowały tuż obok siebie?

    Jednoczesnie nie, ale miejsce prawie ta sama.

    >: procesory MTK naprawde sa gorsze :-)
    >Są różne MTK i różne Q.

    >: naprawde jest mozliwy fix w 1s?
    >GPS locker pokazuje sekundy.

    sekundy mnie nie dziwia, 1s mnie troche dziwi ... czy ktos tu nie
    klamie?

    >: nie chce mi pokazac satelitow Galileo.J.

    >Czasami nie widzę niczego poza GPS; bywa, że i tych nie widzę,
    > choć mam nad głową i dookoła czysto...

    Ruskie system wylaczyly :-)

    J.

  • 6. Data: 2021-07-13 10:21:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Jul 2021 17:56:53 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > Więc sprawdź jednocześnie...

    Nie ma sensu, bo wtedy beda w innym miejscu, a ze to jest okno, to
    kazde 5 cm sie liczy.

    Ale jak wlaczam program pare razy i uzyskuje powtarzalne wyniki,
    to chyba moge zalozyc, ze dobrze.

    A teraz telefon, ktory mial poprzednio 1-6s, potrzebowal 20s do fixa.
    Mimo, ze 2h wczesniej nawigacja byla w uzyciu, wiec powinien miec
    aktualne almanachy, no i AGPS dziala.

    Po czym w kolejnych probach 9, 2, 6 s.

    J.