  • 31. Data: 2009-10-19 17:20:26
    Temat: Re: UPS do pieca CO
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > E tam... zamkniętej czy otwartej...
    > Jak jest zamknięta to jest zawór bezpieczeństwa.
    Skoro koleg się martwił że mu pierdyknie widać nie ma ;). Znaczy instalacja
    jest raczej nie do końca porawnie wyknana i w tym tkwi problem, nie w
    podtrzymaniu UPSem cyrkulacji.
    > Ale czy masz pojęcie co się dzieje w kotle kiedy woda zaczyna wrzeć?
    Tak, wrze sobie, aż się wygotuje, stabilizując temperaturę w okolicach
    100stopni (zależnie od ciśnienia). A wygotowanie kilkudziesięciu/set litrów
    wody z instalaji raczej chwilę potrwa.

    Pozdrawiam
    FJ

  • 32. Data: 2009-10-19 18:33:08
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-19 19:20:26 +0200, "Filip J" <f...@o...pl> said:

    > Tak, wrze sobie, aż się wygotuje, stabilizując temperaturę w okolicach
    > 100stopni (zależnie od ciśnienia). A wygotowanie kilkudziesięciu/set
    > litrów wody z instalaji raczej chwilę potrwa.

    To nie zupa na gazie... Widać nie miałeś nigdy do czynienia z wrzącym
    kotłem C.O.

    --
    DJ

  • 33. Data: 2009-10-19 19:01:04
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "Filip J" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Skoro koleg się martwił że mu pierdyknie widać nie ma ;). Znaczy
    > instalacja jest raczej nie do końca porawnie wyknana i w tym tkwi problem,

    Głupoty kolega opowiada. Mam dwa zawory
    bezpieczeństwa, ale ich zadziałanie to
    niezły meksyk jest i demolka w kotłowni.
    Kolega teoretyzuje i nie widział co się
    dzieje gdy się zagotuje woda w kotle
    CIŚNIENIOWYM. Rozprężająca się para
    z urządzenia 24kW w mieszkaniu!

    Yozwig

  • 34. Data: 2009-10-19 19:59:53
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Głupoty kolega opowiada. Mam dwa zawory
    > bezpieczeństwa, ale ich zadziałanie to
    > niezły meksyk jest i demolka w kotłowni.
> [...]

    Jeżeli demolka kotłowni to znaczy, że ktoś źle wymyślił odpływ z zaworu
    bezpieczeństwa. należałoby go wyprowadzić np. na zewnątrz.

    Mniemam, że kolega ma piec z podajnikiem i dmuchawą.
    A zatem jeżeli braknie prądu to podajnik nie podaje paliwa, a dmuchawa nie
    dostarcza należytej ilości tlenu.
    Efekt piec się pomału wygasi się sam.

    W domu u rodziców kilka razy udało mi się w grawitacynej instalacji zagotować
    wodę i to bez większych efektów. No może poza tym, że grzejniki strasznie
    hałasowały (bulgotały).

    Zbyszek

  • 35. Data: 2009-10-19 21:43:08
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Yozwig pisze:

    > Głupoty kolega opowiada. Mam dwa zawory
    > bezpieczeństwa, ale ich zadziałanie to
    > niezły meksyk jest i demolka w kotłowni.
> [...]

    A zrzut wrzątku gdzie ? Na podłogę czy w rurę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2009-10-20 06:31:45
    Od: "Decter" <d...@o...pl>

    Instalacja nie działa
    > grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    > rośnie i byłoby "bum",
    1. Zawór zwrotny (specjalny do obejść CO), kawałek rurki 2 kolanka i
    obejście gotowe. To podstawa przy piecach na paliwo stałe.
    2. Większy akululator powinien rozwiązac problem

    Decter

    4524 (20091019) __________

  • 37. Data: 2009-10-20 15:03:13
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mniemam, że kolega ma piec z podajnikiem i dmuchawą.
    > A zatem jeżeli braknie prądu to podajnik nie podaje paliwa, a dmuchawa nie

    Nie może kolega tego mniemać :P
    Nie mam podajnika (cały wsad się
    pali). Odprowadzeń z zaworów
    bezpieczeństwa nie mam jeszcze
    sensownie wyprowadzonych, bo
    dom został zamieszkany "przedwcześnie".
    Czyli zadziałają na podłogę z kratką
    ściekową. Tak czy inaczej z oczywistych
    przyczyn wątek dotyczy sprawy: "co
    zrobić aby nie musiały zadziałać".
    Zawór zwrotny obejściowy pompy też
    mam, ale praca na samej konwekcji
    jest za wolna jak jest bardzo dużo wsadu.
    Obawiam się, że grawitacyjny przepływ
    może być za słaby. Robiłem próby i wychodzi
    z nich, że jak jest bardzo doładowany piec
    to obejście może nie dać rady.

    Tak czy inaczej wyczaiłem jeszcze jeden
    sposób. Pompa ma 3 prędkości. Na drugiej
    bierze tylko 45W a jej wydajność wystarcza.
    W związku z tym mój UPS z akumulatorem 34Ah
    wytrzyma już ponad 6h. I to chyba załatwia
    sprawę :).

    Wszystkim za wypowiedzi w wątku serdecznie
    dziękuję, a teoretykom radzę wypowiadać się
    tam gdzie mają praktykę :P. Wtrysku wody,
    azotu i CO2 jednak nie zastosuję, a gotujący
    się piec MOŻNA jednak uszkodzić mimo zabezpieczeń
    i powinno się zagotowania unikać.

    --
    Yozwig

  • 38. Data: 2009-10-21 07:16:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl> napisał w wiadomości

    >Wtrysku wody,
    > azotu i CO2 jednak nie zastosuję, a gotujący
    > się piec MOŻNA jednak uszkodzić mimo zabezpieczeń
    > i powinno się zagotowania unikać.

    Co jak co ale zalewanie wodą jest dość powszechnie stosowaną metodą przez
    producentów kotłów.
    Nawet wielki kocioł taki wysoki na 3 piętra z rusztem automatycznym gdy jest
    zanik prądu zalewany jest stopniowo wodą.

    Marek