  • 121. Data: 2011-05-24 15:46:26
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: "ivaldir" <i...@c...com>

    > Tak to by wyglądało w idealnym świecie gdy cyklista nie stanie obok
    > samochodu przed światłami a kierowca raczy go zauważyć.
    > Niestety nie żyjemy w idealnym świecie a ten przepis będzie tylko stwarzał
    > więcej niebezpiecznych sytuacji. Wiadomo dla kogo bardziej niebezpiecznych

    Tu masz 100% racji. Ostatnio mógłbym mieć zdarzenie podchodzące pod ten
    przepis, ja ruszałem ze świateł (dopiero zaświeciło się zielone), a
    wyprzedził mnie rozpędzony rowerzysta (śmignął wzdłuż stojących samochodów z
    prawej, a światło poprostu mu podpasowało). Gdybym skręcał w prawo to gościa
    miałbym na miejscu pasażera.
    Z drugiej strony, trudno powiedzieć jak rowerzysta zachowałby się gdyby
    widział włączony kierunkowskaz (a nie był, bo jechałem prosto). No i jakbym
    skręcał to pewnie stanąłbym bliżej krawędzi, a wtedy raczej zabrakłoby mu
    miejsca żeby tak swobodnie i z dużą prędkością mnie wyprzedzać.
    Tak czy inaczej uważam tak jak Ty, że z powodu tego przepisu będzie sporo
    wypadków.

    ivaldir