    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone
    Date: Sun, 1 Nov 2015 07:59:24 -0600

    Zrobiłem wreszcie upgrade iOSa w swoim starutkim iPhone4... :-)
    Ociągałem się z tym bardzo długo... Ostatnią wersję 6.1.3
    zainstalowałem w marcu 2013 roku. Fama chodziła że 7.0
    chodzi powoli i lepiej na starszych systemach nie ładować.
    Zwklekałem od marca '13 do teraz, ale już mam 7.1.2 :-)
    To niestety najnowsza wersja wspierana na tym starym sprzęcie.

    Pierwsze wrażenia są bardzo dobre - wydaje się, że czas
    uruchamiania aplikacji nie zmienił się, zmieniło się może
    to jak się one zachowują w czasie uruchamiania ich...
    A po uruchomieniu telefon działa sprawnie jeśli chodzi
    o reakcję na użytkownika dotykającego ekran czy też
    przesuwanie po ekranie, szczypanie-zoom, szukanie nazw
    w mapach. Wszystko działa jak na razie wyśmienicie.
    Widać że te jakieś lagi z 7.0 zostały już w 7.1 poprawione jednak.

    Dlaczego zrobiłem upgrade - otóż zmuszały mnie do tego
    niektóre aplikacje: najbardziej zależało mi na aplikacji bankowej,
    która od wypuszczenia iOSa wersji 9 przestała wspierać iOS6
    i nie chciała łączyć się z moim bankiem. Jedyny ficzerek tej
    aplikacji którego nie można było zastąpić pecetem czy tabletem
    to optyczne skanowanie otrzymanego czeku i zrobienie nim
    elektronicznej wpłaty na swoje konto (tzw. "check cashing").
    Ponieważ czeki to już duża rzadkość nie miałem motywacji
    do upgrade. Jednak wczoraj byłem w sklepie sportowym
    z używanymi rzeczami aby pozbyć się starych butów
    narciarskich i snowboardowych no i zamiast gotówki za te
    rzeczy dostałem papierowy czek - zonk! To była ta kropla
    która przepełniła dzban: nie chciało mi się z tym papierkiem
    jechać do banku, wolałem użyć tej motywacji do upgrade iOSa.

    Telefon przeżył niestety czkawkę w czasie upgrade. Przed
    upgrade usunąłem niepotrzebne fotki, zrobiłem 5,4Giga
    miejsca (telefon pokazywał 8,3giga zajęte). Robiłem
    upgrade tzw. "over the air", czyli niepołączony z pecetem,
    ściągał sobie ten gigabajt czy ile instalka iOSa zajmuje przez
    wifi, niepodłączony do ładowarki - widziałem że wskaźnik
    postępu doszedł do końca, potem iPhone4 się zresetował
    normalnie aby uruchomić nowy system ale pojawiła się
    dziwnie znowu nowa wskazówka postępu z jabłkiem: doszła
    do mniej więcej 2/3 i tyle. Widziało to tak bez ruchu 20 minut
    więc zdecydowałem się zrobić reset (Power+Home nacisnąć
    na 10 sekund). Po takim resecie iPh4 wystartował już z nowym
    iOS 7.1.2, czyli coś mu się tam nie spodobało w czasie upgrade.
    Po upgradzie telefon pokazuje dalej 5,4giga wolne ale 8,1
    zajęte. iOS zajął więcej o 0,2 giga ale obszar zajęty przez apki
    zmniejszył się bo ilość wolnego miejsca jest bez zmian.

    Co ciekawe, na liście programów zajmujących ilość obszaru
    pamięci masowej nie miałem wcześniej w iOS 6 apki do
    SMSów. Teraz w iOS7.1.2 pojawiła się ta apka na pierwszej
    pozycji zaraz za apkiem do audiobooków i słuchowisk...
    Moja apka do SMSów, jak się okazuje, zajmuje ponad 900mega
    bajtów danych!! Czas chyba pousuwać trochę starych SMSów
    z arch, bo się tego uzbierało sporo przez ostatnie ponad 5 lat.