  • 1. Data: 2015-11-01 14:59:24
    Temat: Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zrobiłem wreszcie upgrade iOSa w swoim starutkim iPhone4... :-)
    Ociągałem się z tym bardzo długo... Ostatnią wersję 6.1.3
    zainstalowałem w marcu 2013 roku. Fama chodziła że 7.0
    chodzi powoli i lepiej na starszych systemach nie ładować.
    Zwklekałem od marca '13 do teraz, ale już mam 7.1.2 :-)
    To niestety najnowsza wersja wspierana na tym starym sprzęcie.

    Pierwsze wrażenia są bardzo dobre - wydaje się, że czas
    uruchamiania aplikacji nie zmienił się, zmieniło się może
    to jak się one zachowują w czasie uruchamiania ich...
    A po uruchomieniu telefon działa sprawnie jeśli chodzi
    o reakcję na użytkownika dotykającego ekran czy też
    przesuwanie po ekranie, szczypanie-zoom, szukanie nazw
    w mapach. Wszystko działa jak na razie wyśmienicie.
    Widać że te jakieś lagi z 7.0 zostały już w 7.1 poprawione jednak.

    Dlaczego zrobiłem upgrade - otóż zmuszały mnie do tego
    niektóre aplikacje: najbardziej zależało mi na aplikacji bankowej,
    która od wypuszczenia iOSa wersji 9 przestała wspierać iOS6
    i nie chciała łączyć się z moim bankiem. Jedyny ficzerek tej
    aplikacji którego nie można było zastąpić pecetem czy tabletem
    to optyczne skanowanie otrzymanego czeku i zrobienie nim
    elektronicznej wpłaty na swoje konto (tzw. "check cashing").
    Ponieważ czeki to już duża rzadkość nie miałem motywacji
    do upgrade. Jednak wczoraj byłem w sklepie sportowym
    z używanymi rzeczami aby pozbyć się starych butów
    narciarskich i snowboardowych no i zamiast gotówki za te
    rzeczy dostałem papierowy czek - zonk! To była ta kropla
    która przepełniła dzban: nie chciało mi się z tym papierkiem
    jechać do banku, wolałem użyć tej motywacji do upgrade iOSa.

    Telefon przeżył niestety czkawkę w czasie upgrade. Przed
    upgrade usunąłem niepotrzebne fotki, zrobiłem 5,4Giga
    miejsca (telefon pokazywał 8,3giga zajęte). Robiłem
    upgrade tzw. "over the air", czyli niepołączony z pecetem,
    ściągał sobie ten gigabajt czy ile instalka iOSa zajmuje przez
    wifi, niepodłączony do ładowarki - widziałem że wskaźnik
    postępu doszedł do końca, potem iPhone4 się zresetował
    normalnie aby uruchomić nowy system ale pojawiła się
    dziwnie znowu nowa wskazówka postępu z jabłkiem: doszła
    do mniej więcej 2/3 i tyle. Widziało to tak bez ruchu 20 minut
    więc zdecydowałem się zrobić reset (Power+Home nacisnąć
    na 10 sekund). Po takim resecie iPh4 wystartował już z nowym
    iOS 7.1.2, czyli coś mu się tam nie spodobało w czasie upgrade.
    Po upgradzie telefon pokazuje dalej 5,4giga wolne ale 8,1
    zajęte. iOS zajął więcej o 0,2 giga ale obszar zajęty przez apki
    zmniejszył się bo ilość wolnego miejsca jest bez zmian.

    Co ciekawe, na liście programów zajmujących ilość obszaru
    pamięci masowej nie miałem wcześniej w iOS 6 apki do
    SMSów. Teraz w iOS7.1.2 pojawiła się ta apka na pierwszej
    pozycji zaraz za apkiem do audiobooków i słuchowisk...
    Moja apka do SMSów, jak się okazuje, zajmuje ponad 900mega
    bajtów danych!! Czas chyba pousuwać trochę starych SMSów
    z arch, bo się tego uzbierało sporo przez ostatnie ponad 5 lat.

  • 2. Data: 2015-11-01 18:50:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > zainstalowałem w marcu 2013 roku. Fama chodziła że 7.0
    > chodzi powoli i lepiej na starszych systemach nie ładować.

    niemożliwe. zepsuty iOS?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-11-01 22:44:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:n15jd8$6fg$1@dont-email.me...

    > niemożliwe. zepsuty iOS?

    Zerojedynkowe myślenie?

  • 4. Data: 2015-11-01 23:13:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-01 o 22:44, Pszemol pisze:
    > Zerojedynkowe myślenie?

    Nie trzeba było robić takiej aury ideału.
    Teraz wszystko co nie spełnia wymogów "jeden" równa się "zero".
    Już nie jest ideałem czyli czymś powszechnym jak inne marki.
    Znaczy ZEREM :-)

  • 5. Data: 2015-11-02 03:25:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Nie trzeba było robić takiej aury ideału.
    > Teraz wszystko co nie spełnia wymogów "jeden" równa się "zero".
    > Już nie jest ideałem czyli czymś powszechnym jak inne marki.
    > Znaczy ZEREM :-)

    Dla płaszczaków, może... normalni ludzie widzą odcienie.
    I widzą jak wyroby Apple odcinają się na tle szarej konkurencji :-)

  • 6. Data: 2015-11-02 07:24:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 03:25, Pszemol pisze:
    > Dla płaszczaków, może... normalni ludzie widzą odcienie.
    > I widzą jak wyroby Apple odcinają się na tle szarej konkurencji :-)

    Odchodząc posłusznie od kodu binarnego... :-)
    Normalni ludzie widzą że różnice w jakości i sprzętu i oprogramowania są
    niewielkie. Natomiast dostrzegają wielką różnicę w cenie zakupu. Tak są
    tacy ludzie widzący odcienie i jeszcze potrafią trzeźwo myśleć i
    kalkulować za i przeciw.

  • 7. Data: 2015-11-02 08:30:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Zerojedynkowe myślenie?

    twierdzisz, że takie rzeczy się nie zdarzają a system jest idealny.
    to teraz odpowiedz na moje proste pytanie

  • 8. Data: 2015-11-02 12:17:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

> [...]
    > niewielkie. Natomiast dostrzegają wielką różnicę w cenie zakupu. Tak są
    > tacy ludzie widzący odcienie i jeszcze potrafią trzeźwo myśleć i

    Innych za to stać na zakup tego co im się podoba, bez potrzeby
    kalkulowania każdego grosza i dodawania do ceny zakupu
    cenę zdjęcia SIMlocka odliczoną co do złotówki... :-P
    Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

  • 9. Data: 2015-11-02 12:18:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:n173f9$oc8$1@dont-email.me...

    > twierdzisz, że takie rzeczy się nie zdarzają a system jest idealny.
    > to teraz odpowiedz na moje proste pytanie

    Nie twierdzę że się nie zdarzają. I nie zgadzam się że był zepsuty.
    Mogę się zgodzić, ze nieoptymalny, ale dlaczego od razu zepsuty?

  • 10. Data: 2015-11-02 12:30:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Nie twierdzę że się nie zdarzają. I nie zgadzam się że był zepsuty.
    > Mogę się zgodzić, ze nieoptymalny, ale dlaczego od razu zepsuty?

    skoro źle działa to zepsuty
    bo przecież takie rzeczy to tylko na trzeszczącym Androidzie sie
    zdarzają