  • 11. Data: 2024-03-03 18:59:59
    Temat: Re: Ursula von der Leyen i chińskie samochody, czyli głupich nie sieją...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > W której minucie?

    Nie wiem co tam master zapodał ale słyszałem w kilku miejscach ciekawa
    teze: samochody elektryczne z chin sa juz tak dobre ze nawet jezeli
    miałoby sie okazać ze elektryki uratuja swiat od zapasci klimatycznej,
    europa bedzie musiała się wycofac z zakazu spalinówek bo po prostu
    jestesmy za daleko za chinami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 12. Data: 2024-03-03 20:15:38
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-03-03 o 15:19, cef pisze:
    > O tym co w temacie nie pojawiło się  nic do 15 minuty filmu

    Dlaczego sądzisz że zależało mi abyś posłuchał o Ursuli?

    Tam jest więcej tematów.

    Wybacz może powinienem pamiętać że tu tylko memowycy typu lord zaglądają
    co trawią tylko tiktokowe filmyu i to KURWA w PIONIE ;-)

    Może trzecie śniadanie Ci podpasuje

    https://www.youtube.com/watch?v=L0tvZQCzZSI

    Przestroga: Narracja i poglądy nie będą wprost skopiowane z
    mejstrimowych mediów ;-)

    Dowiesz się że w Polsce nie mamy progresywnego systemu podatkowego a PiS
    wcale nie "dogodził" biedakom jak to powszechnie się uważa.

    Sorry jeśli za trudne tematy. Nic na to nie poradzę.
    Nie podlinkuję TVPO bo to gorsze niż brazylijski serial ;-)

  • 13. Data: 2024-03-03 20:26:14
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-03-03 o 18:59, Budzik pisze:
    > po prostu
    > jestesmy za daleko za chinami.

    No właśnie.

    Niemieckie marki poległy w projektowaniu dużych limuzyn elektrycznych i
    będą ściągać gotowe chińskie platformy.

    I tu mi się kurwa przypomina jęczenie tęczowej koalicji że Izera to
    chińska i że to goooowno warte ;-)

  • 14. Data: 2024-03-03 20:37:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-03-03 o 20:15, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > Sorry jeśli za trudne tematy. Nic na to nie poradzę.
    > Nie podlinkuję TVPO bo to gorsze niż brazylijski serial ;-)

    Wybacz, ale budowanie poglądu na rzeczywistość polityczną i gospodarczą
    na podstawie blogów czy yutubowych audycji jest drogą do nikąd.
    Dla mnie istotne są fakty a nie bajdurzenia symetrystów - Mellera oglądałem
    jak jeszcze w TVN leciał w niedzielę, bo akurat siedziałem w salonie i
    było włączone -
    tak jak teraz czasem jak jestem w domu w niedzielę to patrzę na Kawę czy
    Lożę.
    Wystarczy mi poczytać ekonomiczną prasę - publicystykę polityczną mam w
    subskrybcji Polityki i to wystarczy. I te wszystkie tematy znam, o
    niektórych mam nawet odmienne zdanie niż mainstrimowy nurt.

  • 15. Data: 2024-03-03 20:41:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-03-03 o 20:26, _Master_ pisze:

> [...]
    > będą ściągać gotowe chińskie platformy.
    >
    > I tu mi się kurwa przypomina jęczenie tęczowej koalicji że Izera to

    Izery nie ma. To co jest warta? Przecież od początku przymierzali się do
    modułu chińskiego - zaraz po prezentacji superdisignerskiej linii
    nadwozia po miesiącu pracy.
    Pierwsza informacja z rynku jaka do nich dotarła, to to, że nie da się
    nic zabudować jak się nie ma swojej baterii. Cchyba przespałeś rewolucję
    technologiczną w sektorze baterii i podwozi EV.
    Jęczenie było z powodu niezrealizowania projektu.

  • 16. Data: 2024-03-04 07:18:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2024 o 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    > miałoby sie okazać ze elektryki uratuja swiat od zapasci klimatycznej,
    > europa bedzie musiała się wycofac z zakazu spalinówek bo po prostu

    To niestety prawda, chińczycy nie straszyli końcem świata po przejażdżce
    elektrykiem, tylko zaczęli je robić, potem poprawiać, znowu poprawiać.

    A ludzie nie mieli oporów żeby nimi jeździć we wczesnych wersjach i
    robić za betatesterów.
    itd.

    Aż w końcu najlepsze z ich bev stały się na tyle dobre, że dogoniły
    europejskich producentów.

    A że baterii już robią dużo, a rachunek ekonomiczny u nich to sprawa
    wtórna, to są od europejskich dużo tańsze, więc koszą konkurencję jak leci.

    W jeszcze większej d... są japończycy, którzy jeszcze bardziej są
    związani ze spalaniem paliw, nawet przestali już udawać, ze cokolwiek
    robią żeby to zmienić.

  • 17. Data: 2024-03-04 10:22:32
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-03-03 o 20:37, cef pisze:
    > I te wszystkie tematy znam, o niektórych mam nawet odmienne zdanie niż
    > mainstrimowy nurt.

    To spodziewasz się tu czegoś bardziej technicznego/merytorycznego?

    JA tu uświadamiam ludzi którzy wierzą że trzecia droga to nie jest
    przystawka do Tuska ;-)
    Wierzą że PO zrealizuje program. Cokolwiek z tego programu ;-)

    Nie podobają Ci się symetryści?

    Napisz kto jest dla Ciebie autorytetem?

    Może ktoś o Mellera jednak?

    Bo zakładam że a na obie szczujnie: Republikę i TVN masz WYWALONE.

  • 18. Data: 2024-03-05 08:57:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Mar 2024 17:59:59 -0000 (UTC), Budzik

> [...]
    > miałoby sie okazać ze elektryki uratuja swiat od zapasci klimatycznej,
    > europa bedzie musiała się wycofac z zakazu spalinówek bo po prostu

    Są, ale ameryhanie i koreańce też cyklicznie się poprawiają.
    Jedynie europejskie (no i japońskie) marki dalej chcą kitować
    ludziom spaliniaki licząc na zniesienie zakazu.

    VW wypuścił ostatnio pastucha elektrycznego, prawie 2x drożej niż TM3
    -- a parametry ma gorsze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2024-03-05 09:57:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-03-2024 o 08:57, Myjk pisze:
    > Sun, 3 Mar 2024 17:59:59 -0000 (UTC), Budzik

    > Są, ale ameryhanie i koreańce też cyklicznie się poprawiają.

    Niestety nie cenowo (nie licząc Tesli).

  • 20. Data: 2024-03-05 19:27:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-03-04 o 10:22, _Master_ pisze:

    > Nie podobają Ci się symetryści?

    Nie.

    > Napisz kto jest dla Ciebie autorytetem?

    Dziennikarsko? Czy o co chodzi, bo nie jestem mocno wierzący...