  • 41. Data: 2020-01-30 10:09:20
    Temat: Re: Usprawnienie PC
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mozilli nie używam, ale przy Win Live Mail z jej dziesiątkami tysięcy pojedynczych
    plików problemu nie było, a zdarzające się
    kilkunastosekundowe zawahania pozostały i na SSD, o co podejrzewam Defendera (co
    łatwo wyśledzić w menedżerze zadań).

    -----
    > wystarczy miec np. thunderbirda z ustawieniem wiadomosci w pojedynczych plikach
    zeby sie przekonac ze ssd bije hdd na glowe

  • 42. Data: 2020-01-30 13:42:50
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.01.2020 o 18:07, m4rkiz pisze:

    > myślę że jest to temat do ogarniecia w jeden dzień
    >
    > oczywiście jeżeli poprostu ma działać a nie być zastąpiony identycznym
    > OEMem

    Jasne, jednak wiązanie jakimś sznurkiem raczej mnie nie interesuje, a
    takie metody mi doradzano.. ;-)

  • 43. Data: 2020-01-30 13:43:58
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.01.2020 o 00:08, Adam pisze:

    > Żaden problem.
    > Jeszcze w czasach DOS 3.3 był programik bootb.com (albo exe) który
    > potrafił przenieść bootowanie na inny dysk.

    To chyba cofanie się w czasie, bo z poziomu w10 (SSD), nie ma możliwości
    wystartowania XP z innego dysku. Naprawdę zaskoczyło mnie to że Linux to
    potrafi..

    Ciekawi mnie jedna sprawa, czy gdybym GRUBa zainstalował zgodnie z
    zaleceniem w MBR SDD a nie na partycji głównej to też by wyszła taka
    sama konfiguracja, czyli byłaby możliwość wyboru startu XP z HDD?

  • 44. Data: 2020-01-30 13:47:30
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 29.01.2020 o 18:33, m4rkiz pisze:

    > Praktyka.

    > Sam system z założenia będzie szybki. Ale chodzi o aplikacje oraz
    > przetwarzanie w nich danych.

    No nie wiem, co do 10ki to pozostaję sceptykiem że SSD jakoś mocno ją
    przyspiesza, ale przed chwila skończyłem stawianie Linucha na tym dysku
    - sama prędkość instalacji robi wręcz piorunujące wrażenie. A później w
    trakcie użytkowania powinno być jeszcze lepiej, no - przynajmniej
    teoretycznie.

    > Wydajności? Dysk nie ma być 'wydajny' tylko niezauważalny.
    >
    > W czasach kiedy przyzwoity 100GB+ ssd mozna kupić sporo poniżej
    > złotówki za gigabajt systemowe dyski twarde nie maja racji bytu pod
    > windowsami.

    A jednak podobno dysk jest hamulcem w osiągach komputera. A w sumie
    wymiana na SSD to chyba najbardziej namacalny element zwiększenia
    wydajności.

    Na to właśnie liczę - zaraz po instalacji każdy Windows chodzi w miarę
    dobrze, co będzie po dłuższym użytkowaniu, to się dopiero okaże.

  • 45. Data: 2020-01-30 16:27:25
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 30/01/2020 12:42, Trybun wrote:

> [...]

    Rok szukania wentylatora, serio??

    > Jasne, jednak wiązanie jakimś sznurkiem raczej mnie nie interesuje, a
    > takie metody mi doradzano.. ;-)

    Dlaczego nie? Ja używałem radiatorów do CPU na trytkach, wentylatorów do
    GPU na trytkach przez długie lata i żadnego problemu. Koszt - 0, bo
    trytki w domu są a wentylatory mi się walają wszędzie.

    Ty się ograniczasz do OEM pięknego błyszczącego wiatraka, który wymaga
    wybebeszenia pełnego karty a także swoje kosztuje, a ja naprawiam tym co
    mam i pracuje mi sprzęt kolejne 5 lat bez zająknięcia.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 46. Data: 2020-01-30 18:07:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-30 13:42, Trybun wrote:
    > Jasne, jednak wiązanie jakimś sznurkiem raczej mnie nie interesuje, a
    > takie metody mi doradzano.. ;-)

    no jak ktoś nie ma zacięcia majsterkowicza to niestety musi się wybrać
    po nową kartę... nie krytykuję, w końcu przecież wolę czasem kupić na
    allegro z wentylatorem do wymiany za połowę ceny sprawnej :D

    jak dla mnie to jeżeli dmucha tak samo a nie jest głośniejsze to w
    głębokim poważaniu mam jaki wentylator i czym umocowany tam siedzi,
    fpsów mi od stosowania OEMa nie przybędzie a na bank zapłacę więcej o
    ile da się go wogóle kupić...

  • 47. Data: 2020-01-30 19:26:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-28 o 14:18, zhbick pisze:

    > To cięcie cytatów, z zachowaniem istotnej treści

    > Swego czasu używałem C2D E8400 na płycie G31 z nieco wydajniejszą kartą
    > od tej, którą zamierzasz kupić (GTX 750Ti) i miało to sens: taki Skyrim
    > działał przekozacko.
    >
    > Jeśli zależy Ci na pasywnym chłodzeniu, to 1030 będzie dobrym wyborem.
    >
    > Uwaga: niektóre płyty w komputerach poleasingowych bywają kapryśne i np
    > taki wynalazek, jak jakiś Medion pod procesory i5/i7 Ivy Bridge nie
    > współpracował z kartami nowszymi, niż GTX 650

    Mam komputer Fujitsu Siemens Esprimo P5615 i wsadziłem do niego GT1030 i
    działa bardzo dobrze. Chłodzenie to wspaniałe rozwiązanie.

  • 48. Data: 2020-01-30 19:27:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-01-30 o 19:26, Poldek pisze:

    > Mam komputer Fujitsu Siemens Esprimo P5615 i wsadziłem do niego GT1030 i
    > działa bardzo dobrze. Chłodzenie to wspaniałe rozwiązanie.

    Chłodzenie pasywne to wspaniałe rozwiązanie.

  • 49. Data: 2020-01-30 20:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun C...@y...com ...

    > Myślisz że to wersja USB sprawia że osiąga aż takie prędkości obsługi
    > pendrive w stosunku do mojego kompa?

    Nie, mysle ze fakt ze to małe pliki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 50. Data: 2020-01-30 22:13:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-30 o 13:43, Trybun pisze:

    > To chyba cofanie się w czasie, bo z poziomu w10 (SSD), nie ma możliwości
    > wystartowania XP z innego dysku. Naprawdę zaskoczyło mnie to że Linux to
    > potrafi..

    Jeszcze w zeszłym roku na jednym z moich komputerów serwisowych siedział
    sobie Win10x64 z VistaBootPro albo EasyBCD, który spokojnie startował
    XP. Dysków fizycznych tam było z pięć, XP siedział na którejś dalszej
    partycji dalszego dysku.
    Spróbuj, jeden z nich (VistaBootPro albo EasyBCD) powinien zadziałać.

    > Ciekawi mnie jedna sprawa, czy gdybym GRUBa zainstalował zgodnie z
    > zaleceniem w MBR SDD a nie na partycji głównej to też by wyszła taka
    > sama konfiguracja, czyli byłaby możliwość wyboru startu XP z HDD?

    Zadziała.
    Na początku idzie przekierowanie do /boot i tam odbywa się reszta.

    W razie kłopotów:
    https://linuxiarze.pl/bootloader/

    Ponadto można mieć kilka bootloaderów i one mogą sobie przekazywać
    bootowanie. Tak jest np w narzędziach Hirensa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam