  • 51. Data: 2020-01-31 13:32:35
    Temat: Re: Usprawnienie PC
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.01.2020 o 16:27, pioruns pisze:

    > Rok szukania wentylatora, serio??

    Szukania to trochę za dużo powiedziane. Ot, gdy jestem w jakimś sklepie
    z akcesoriami to pytam,.

    > Dlaczego nie? Ja używałem radiatorów do CPU na trytkach, wentylatorów do
    > GPU na trytkach przez długie lata i żadnego problemu. Koszt - 0, bo
    > trytki w domu są a wentylatory mi się walają wszędzie.
    >
    > Ty się ograniczasz do OEM pięknego błyszczącego wiatraka, który wymaga
    > wybebeszenia pełnego karty a także swoje kosztuje, a ja naprawiam tym co
    > mam i pracuje mi sprzęt kolejne 5 lat bez zająknięcia.

    No właśnie - albo wentylator albo nowa karta. Problem nie tylko w
    mocowaniu, bo  i styki od zasilania trzeba dobrać odpowiednie.

  • 52. Data: 2020-01-31 13:33:10
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.01.2020 o 18:07, m4rkiz pisze:

    > no jak ktoś nie ma zacięcia majsterkowicza to niestety musi się wybrać
    > po nową kartę... nie krytykuję, w końcu przecież wolę czasem kupić na
    > allegro z wentylatorem do wymiany za połowę ceny sprawnej :D
    >
    > jak dla mnie to jeżeli dmucha tak samo a nie jest głośniejsze to w
    > głębokim poważaniu mam jaki wentylator i czym umocowany tam siedzi,
    > fpsów mi od stosowania OEMa nie przybędzie a na bank zapłacę więcej o
    > ile da się go wogóle kupić...

    Zacięcie nie zacięcie, są dostępne odpowiednie materiały, to i można się
    pokusić o naprawę. Jeżeli trzeba stawać na uszach aby "przypudrować
    trupa" , to już pytanie o opłacalność.

  • 53. Data: 2020-01-31 13:35:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.01.2020 o 22:13, Adam pisze:

    > Jeszcze w zeszłym roku na jednym z moich komputerów serwisowych
    > siedział sobie Win10x64 z VistaBootPro albo EasyBCD, który spokojnie
    > startował XP. Dysków fizycznych tam było z pięć, XP siedział na
    > którejś dalszej partycji dalszego dysku.
    > Spróbuj, jeden z nich (VistaBootPro albo EasyBCD) powinien zadziałać.

    Nie wiedziałem że w tego rodzaju programach jest też możliwość wyboru
    bootowania innego dysku z poziomu OSu, niż ten wybrany ręcznie w opcjach
    BIOSu. Jak one w ogóle to robią - na bieżąco przestawiają opcje BIOSu?

    EasyBCD mam. To właśnie ze względu na niego nie zezwoliłem na instalację
    GRUBa w mbr, a chciałem właśnie ten program wykorzystać do instalacja
    menażera uruchomienia z poziomu W10. Jednak po instalacji Linuksa
    okazało się że GRUB wystarcza. Plus oczywiście ten bonus w postaci
    możliwości uruchamiania XP z innego dysku.

    > Zadziała.
    > Na początku idzie przekierowanie do /boot i tam odbywa się reszta.
    >
    > W razie kłopotów:
    > https://linuxiarze.pl/bootloader/
    >
    > Ponadto można mieć kilka bootloaderów i one mogą sobie przekazywać
    > bootowanie. Tak jest np w narzędziach Hirensa.

    Skoro tak piszesz.. Nawet nie praktykowałem bo to wydawało się być
    pozbawione jakiejkolwiek logiki. Jednak ten BIOS jest "mądrzejszy" niż
    wygląda..;-)

  • 54. Data: 2020-01-31 13:43:29
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 30.01.2020 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun C...@y...com ...

    > Nie, mysle ze fakt ze to małe pliki.

    Możliwe.

  • 55. Data: 2020-01-31 14:21:02
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 31/01/2020 12:32, Trybun wrote:

    > No właśnie - albo wentylator albo nowa karta. Problem nie tylko w
    > mocowaniu, bo  i styki od zasilania trzeba dobrać odpowiednie.

    Randomowy wentylator podpinasz pod 3-pin fan connector w płycie, ten z
    grafy zdechły wycinasz, nigdy nie miałem problemu.

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 56. Data: 2020-02-01 11:00:33
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 31.01.2020 o 14:21, pioruns pisze:

    > Randomowy wentylator podpinasz pod 3-pin fan connector w płycie, ten z
    > grafy zdechły wycinasz, nigdy nie miałem problemu.

    Oj, jak dla mnie to łatwiej chyba by było zdobyć "koronę świata"..;-)