  • 1. Data: 2009-05-18 23:33:33
    Temat: Używany D80 - czy warto sobie tym zawracać głowę?
    Od: "Zoorpa" <z...@N...gazeta.pl>

    Czy używany D80 jest dobrym pomysłem na początek? Generalnie to chcę coś do
    nauki z kitem 18-105 VR. W testach D40 i D60 są opisywane jako mniej
    ergonomiczne a to dla mnie bardzo ważne na początek. Porównywanie szumów z
    lupą przy ISO 800 mnie nie bawi, megapixele też nie są ważne raczej.
    Maksymalnie mogę wydać 2500zł (ewentualnie + 200pln) na body + obiektyw.

  • 2. Data: 2009-05-19 07:35:27
    Temat: Re: Używany D80 - czy warto sobie tym zawracać głowę?
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Czy używany D80 jest dobrym pomysłem na początek?

    Zalezy jak uzywany ;-) i za ile?
    D80 to swietna propozycja na poczatek, pod warunkiem sensownej ceny.
    Puszka ma rzeczywiscie lepsza ergonomie niz D40/D60 i juz nie chodzi tylko o
    to, ze jest ciut wieksza, przez co lepiej trzyma sie w dloni, ale rowniez
    posiada np. dodatkowy wyswietlacz u gory, na ktorym pokazywane sa ustawienia
    aparatu oraz dwa pokretla do zmiany.
    Ponadto D80 posiada lepszy uklad AFa (a na pewno z wieksza liczba pol
    ustawiania ostrosci) oraz mityczny juz srubokret ;-)
    Obecnie w sklepach za nowy egzemplarz w sklepie zycza sobie jak za zboze
    (tzn. tyle, ze juz za niewiele wiecej mozna dostac D5000 lub D90).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2009-05-19 07:51:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zoorpa pisze:
    > Czy używany D80 jest dobrym pomysłem na początek?

    Zależy w jakim stanie i ile za niego chcą.

    Generalnie to chcę coś do
    > nauki z kitem 18-105 VR.

    Podobno dobry obiektyw no i fajny zakres. Nadaje się do co najmniej 90%
    fotografowanych tematów.

    > W testach D40 i D60 są opisywane jako mniej
    > ergonomiczne a to dla mnie bardzo ważne na początek.

    Zależy jakich opcji się używa, jakie ma się łapy i jakie przyzwyczajenia
    ze swojego aparatu. Mi jedna rolka do zmiany ustawień wcale nie
    przeszkadza. Wciśnięcie dodatkowego przycisku, aby zmienić funkcję rolki
    nie jest dla mnie wyczynem ekwilibrystycznym. Pójdź i pomacaj te
    aparaty. Ergonomia to coś, co nie każdemu tak samo pasuje.

    > Porównywanie szumów z
    > lupą przy ISO 800 mnie nie bawi, megapixele też nie są ważne raczej.
    > Maksymalnie mogę wydać 2500zł (ewentualnie + 200pln) na body + obiektyw.

    No to jak się zmieścisz w 1400zł za ten bardzo dobry korpus, to moim
    zdaniem całkiem przyzwoita cena.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-05-19 07:56:09
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 18 May 2009 23:33:33 +0000 (UTC), "Zoorpa"
    <z...@N...gazeta.pl> wrote:

    Ja w zeszłym roku zrobiłem podobnie - kupiłem używanego Pentaxa z
    kitem, miałem na to jeszcze niecały rok gwarancji. Na razie nie mogę
    narzekać. Na twoim miejscu kupiłbym jakąś używkę, szczególnie
    zwracając uwagę na gwarancję i stan aparatu.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 5. Data: 2009-05-19 10:45:50
    Od: "Zoorpa" <z...@g...pl>

    Dariusz Gasior <d...@g...pl> napisał(a):
    > Zalezy jak uzywany ;-) i za ile?

    Np. http://allegro.pl/item637476073.html Ogólnie ceny lepszych egzemplarzy
    wachają się w granicach 1700 - 1900zł.

    Mam duże dłonie i dobrze mi "leży" ten aparat. D40 i D60 do mnie nie
    przemawia. D90 za drogi. W sumie D80 też dość drogi jak dla mnie, 18-105
    kupię za jakieś 900zł może czyli cały zestaw 2800zł w najdroższej opcji - są
    jakieś alternatywy? Aparat musi być wygodny przedewszystkim.

  • 6. Data: 2009-05-19 11:19:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zoorpa pisze:

> [...]
    > kupię za jakieś 900zł może czyli cały zestaw 2800zł w najdroższej opcji - są
    > jakieś alternatywy? Aparat musi być wygodny przedewszystkim.

    Pentax K10D, Sony A100, Nikon D70s (chociaż nie wiem, czy tu pasuje,
    jako że to dużo starszy aparat). I to chyba tyle z tych większych i
    tańszych, bo C40D nadal drogi, a C30D to chyba już strach kupować.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-05-19 11:29:20
    Od: "Zbigu" <z...@i...eu>

> [...]
    > są
    > jakieś alternatywy? Aparat musi być wygodny przedewszystkim.

    Miesiąc temu kupiłem nówkę D80 w Auchanie za 1990 zł. Jeśli używane są
    niewiele tańsze, to może jeszcze poszukaj po Auchanach. Robili jakąś akcję
    "końcówka serii" czy jakoś tak.

    Pozdrawiam
    Zbigu

  • 8. Data: 2009-05-19 17:55:19
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 19 Maj, 13:29, "Zbigu" <z...@i...eu> wrote:

    > Miesiąc temu kupiłem nówkę D80 w Auchanie za 1990 zł. Jeśli używane są
    > niewiele tańsze, to może jeszcze poszukaj po Auchanach. Robili jakąś akcję
    > "końcówka serii" czy jakoś tak.

    Już nie kupisz w sklepie - skończyło się - chyba tylko właśnie jako
    sprzątanie półek.
    Zobacz D5000 - funkcjonalnie to kontynuacja D60 - cenowo chyba bliżej
    D90 - chociaż nie
    zestaw kosztuje co body do D90.

    natomiast może być opłacalne kupno używki - czasem ktoś sprzedaje
    dodatkowe akcesoria.

  • 9. Data: 2009-05-21 06:23:24
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > Pentax K10D, Sony A100, Nikon D70s (chociaż nie wiem, czy tu pasuje,
    > jako że to dużo starszy aparat). I to chyba tyle z tych większych i
    > tańszych, bo C40D nadal drogi, a C30D to chyba już strach kupować.

    jeszcze Minolta 5D po serwisie z nowa migawka i AS, w okolicach 600zl
    mozna trafic i zostaje blisko 2tys zl na obiektywy
    Marx