  • 91. Data: 2014-10-26 01:37:03
    Temat: Re: VARTA
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
    ps.com...

    Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe 14,5V
    mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
    akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
    rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
    Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
    ----------------------
    W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
    ulegnie uszkodzeniu.

  • 92. Data: 2014-10-26 02:47:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 01:37:03 +0200, Witolko napisał(a):
> [...]
    > ----------------------
    > W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator

    Sie kompletnie mylisz.
    Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
    jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.
    Ale to akumulator go ogranicza.

    J.

  • 93. Data: 2014-10-26 02:51:39
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 października 2014 01:38:23 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> [...]
    > ----------------------
    > W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator

    Cytowanie tylko tego co Ci pasuje to manipulacja.

  • 94. Data: 2014-10-26 14:52:18
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

    ps.com...
> [...]
    > ----------------------
    > W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
    -------------------
    K : Cytowanie tylko tego co Ci pasuje to manipulacja.
    W : Niżej masz całość. Odpowiedź jest ta sama
    i co to zmienia ?
    Początek cytatu :
    K : Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
[...]
    Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora i nie będzie miało wpływu na jego żywotność
    w samochodzie, bo tak jest ładowany akumulator w samochodzie. Jest ładowany ze źródła
    napięciowego o dużej wydajności prądowej. Jeśli jednak samochodowy akumulator
    rozruchowy zaczniesz ładować ze źródła napięciowego 15,5V i to źródło będzie miało
    obciążalność pół ampera. To po przekroczeniu na zaciskach akumulatora jakiegoś
    magicznego napięcia w okolicach 15V to pól amperem jeśli ładowanie będzie
    dostatecznie długo trwało zniszczy akumulator. To długo trwało to nie musi być 50
    godzin na raz a 10 razy po 5 50 razy po godzinie itd.
    Koniec cytatu.

  • 95. Data: 2014-10-26 14:52:52
    Od: "Witolko" <f...@w...pl>

> [...]
    > Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
    > jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.

    Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.

  • 96. Data: 2014-10-26 15:07:26
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 października 2014 14:54:20 UTC+1 użytkownik Witolko napisał:
> [...]
    Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.

    > Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.

    Uważasz że przy ładowaniu z prostownika będącego źródłem napięciowym akumulator w
    miarę jak będzie się ładował nie będzie ograniczał prądu?

  • 97. Data: 2014-10-27 08:01:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 14:52:52 +0100, Witolko napisał(a):
> [...]
    Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.

    > Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.

    Ale akumulator wiekszosc czasu spedza w samochodzie. A tam jest
    podlaczony pod 14.5V, jesli tylko silnik pracuje. I mu to nie szkodzi.

    Osobowka jezdzi rzadko, ale ciezarowka pare godzn dziennie, a autokar
    nawet wiecej. I im to nie szkodzi.

    Owszem, niektore auta obnizaja do 14.0 czy nawet 13.8V.

    J.

  • 98. Data: 2014-10-27 17:37:42
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-15 19:31, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Było tutaj kilka razy o naprawdę dobrych, ale drogich akumulatorach.

    Nie miałem okazji przeczytać. Są to jakieś specjalne baterie. Np. w
    łodzi mam akumulator żelowy. Wytrzymuje dość długo, jednak użytkuje go
    trochę inaczej niż zwykły aku w aucie.

  • 99. Data: 2014-10-27 17:37:46
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-20 00:41, Gof pisze:

    > Mialem w moto Varte Funstart. Oj fun... nigdy wiecej nie kupie.

    Pewnie i ta firma uznała że nie opłaca jej się robić dobrych rzeczy.

  • 100. Data: 2014-10-27 18:35:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-10-27 17:37, Trybun pisze:

    > Nie miałem okazji przeczytać. Są to jakieś specjalne baterie. Np. w
    > łodzi mam akumulator żelowy. Wytrzymuje dość długo, jednak użytkuje go
    > trochę inaczej niż zwykły aku w aucie.

    bo do łodzi przeznaczone są inne akumulatory - nie muszą dostarczać
    dużego prądu rozruchowego, ale mają za to wytrzymywać głębokie cykle
    rozładowania

    --
    Pozdr.
    Michał