  • 11. Data: 2016-02-15 16:09:34
    Temat: Re: Video z datą
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-15 o 14:14, r...@k...pl pisze:

    > Chodzi ci o datę zrobienia zdjęcia? Problemu nie ma, bo jest zapisywania w
    > pliku (dane EXIF -> google).

    O datę i czas. Prawdę pisząc nie mam pojęcia jak to się nazywa. Ważne
    jest że oglądając fotkę widzę w danym fragmencie zdjęcia, datę i czas
    momentu jej zrobienia.

    > Nie całkiem, a już na pewno nie jeżeli chodzi o zapis daty, bo czegoś takiego
    > jak EXIF tam nie ma.

    W normalnej kamerze można nagrywać klipy z widoczną przy odtwarzaniu
    datą i czasem. W telefonie także jak najbardziej można to zrobić
    używając choćby programu AutoKam. Nie jest to jednak program który by
    mnie satysfakcjonował, ponieważ jakość nagrań jest fatalna, także nie
    posiada opcji ZOOMowania. A więc jak dla mnie nie jest przydatny.

> [...]
    > - w nazwie pliku (to też łatwo wyczytać, ale standardu nie ma)
    > - jako strumień GPS (pozycja i dokładny czas każdej klatki) - te dane są tajne
    > przez poufne (nie ma standardu) i w zasadzie działają tylko na software właśnie
    > tego producenta (a często tylko na sprzęcie nagrywającym filmik).
    >
    > Jak widzisz program może znać datę filmiku tylko z daty pliku.
    >

    > Jak klient chciał mieć datę/czas na nagraniu z miniDV, to po prostu strumień z
    > datą zgrywałem oddzielnie i wrenderowałem mu w płytę DVD jako subtitle.
    > Wyszło rewelacyjnie :) Ale miniDV jest standaryzowane.

    Jak już napisałem powyżej - są/jest program/y (AutoKam). A tak ogólnie
    to chyba zupełnie się nie rozumiemy,. Mi nie chodzi o nic innego niż o
    nagranie klipów video w których jest możliwość nagrywania, przez jakiś
    czas, bądź na stałe rodzaju napisu, który to napis tworzą aktualna data
    i czas nagrywania i który będzie widoczny na odtwarzanym później,
    nagranym materiale.
    Oczywiście wiem że ręcznie można dodawać czas i datę, ale wyobraź sobie
    czas i rozmiar pracy gdy zacznę montować film z klipów nagrywanych na
    przestrzeni kilku lat. Jest ich kilka tysięcy a ja mam z danych
    kontekstowych wziętych z plików (co prawda nie EXIF, ale data i czas
    nagrywania jest) spisywać daty i robić z nich napisy..

  • 12. Data: 2016-02-15 17:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >O datę i czas. Prawdę pisząc nie mam pojęcia jak to się nazywa. Ważne
    >jest że oglądając fotkę widzę w danym fragmencie zdjęcia, datę i czas
    >momentu jej zrobienia.

    Po prostu - do JPEG powstalo rozszerzenie EXIF, gdzie m.in. zapisywano
    date zdjecia,
    sie spodobalo i wszyscy uzywaja.

    A do nagran video nie powstalo, albo nie zdobylo popularnosci.

    >W normalnej kamerze można nagrywać klipy z widoczną przy odtwarzaniu
    >datą i czasem.

    Funkcja dodatkowa - wmiksowanie zegara w obraz.
    Niektore aparaty do pojedynczych zdjec tez tak potrafily.

    Ale obowiazku implementacji takiej funkcji nie ma.

    J.

  • 13. Data: 2016-02-15 17:30:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 16:09:34 +0100, w <56c1ea23$0$641$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@r...cb> napisał(-a):

> [...]
    > mnie satysfakcjonował, ponieważ jakość nagrań jest fatalna, także nie
    > posiada opcji ZOOMowania. A więc jak dla mnie nie jest przydatny.

    Jeżeli pytasz o kamerę analogować (np. VHS), to tam datę/czas masz "wrysowaną"
    w obraz rzeczywiście na stałe.

    Ale teraz mamy nową erę -- "normalna" cyfrowa kamera zapisuje datę/czas w pliku
    (ale nie w obrazie -- nie wiem czy jakieś zapisują bezpośrednio w obrazie) i te
    dodatkowe dane potrafi pokazać przy odtwarzaniu. Ale tylko ta kamera, na której
    zostało to nagrane.

    > Jak już napisałem powyżej - są/jest program/y (AutoKam).

    I on pokaże ci, bo sam ten plik nagrał. A inny nie. Bo nie ma standardu.
    Chyba że wrysował w obraz, no to wtedy jasne że każdy pokaże :)

> [...]
    > czas, bądź na stałe rodzaju napisu, który to napis tworzą aktualna data
    > i czas nagrywania i który będzie widoczny na odtwarzanym później,

    Szukasz programu/kamery, który nagra obraz _wraz_ z wrenderowaną datą/czasem?

> [...]
    > kontekstowych wziętych z plików (co prawda nie EXIF, ale data i czas
    > nagrywania jest) spisywać daty i robić z nich napisy..

    Ale rozumiesz, że nie ma standardu, więc nie znajdziesz uniwersalnego programu,
    który zadziała? Skąd program ma wziąć dane, skoro z pliku ich nie uzyska (bo
    nie ma pojęcia jak są zapisane, bo producent kamery nie udziela żadnych
    informacji o sposobie zapisu daty/czasu w pliku wideo)?

    Napisz jeszcze jaki jest format tych tysięcy plików.

  • 14. Data: 2016-02-15 19:57:28
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-15 o 17:19, J.F. pisze:

    > Po prostu - do JPEG powstalo rozszerzenie EXIF, gdzie m.in. zapisywano
    > date zdjecia,
    > sie spodobalo i wszyscy uzywaja.
    >
    > A do nagran video nie powstalo, albo nie zdobylo popularnosci.

    A jednak gdy biorę plik video, np w formacie mp4 w menu kontekstowym
    jest data jego utworzenia,. Czy w programach do edycji video.

    > Funkcja dodatkowa - wmiksowanie zegara w obraz.
    > Niektore aparaty do pojedynczych zdjec tez tak potrafily.
    >
    > Ale obowiazku implementacji takiej funkcji nie ma.
    >
    > J.

    No jasne że nie ma (sprawdziłem kilka i żaden nie miał), jednak nikt/nic
    chyba tego nie zabrania.?

  • 15. Data: 2016-02-15 20:02:02
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-15 o 17:30, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > dodatkowe dane potrafi pokazać przy odtwarzaniu. Ale tylko ta kamera, na której

    Tak, mam na myśli analogową kamerę. To w niej ustawiam opcję "wyświetlaj
    czas i datę". I w ogóle nie byłoby sprawy, ale jakiś czas temu odkryłem
    ze mój wcale nie drogi telefon potrafi nagrywać filmy wręcz znakomitej
    jakości, znacznie lepszej niż ta kamera. Problemem jest to ze nie mam
    odpowiedniego programu do tego telefonu. Takiego właśnie który ma opcję
    nagrywania daty i czasu.
    Sorry ale zupełnie nie przekonuje mnie to co piszesz. Mam kamerę
    rejestrator (oczywiście cyfrowy) w aucie, a nie sadzę aby ta kamerka
    wiele się różniła od kamerki/aparatu będącego na wyposażeniu telefonu,
    która nagrywa video z czasem i datą. Tak samo program AutoKam
    przeznaczony do kamerek telefonicznych to potrafi. Wniosek - problem w
    braku odpowiedniego programu a nie sprzęcie.

    > I on pokaże ci, bo sam ten plik nagrał. A inny nie. Bo nie ma standardu.
    > Chyba że wrysował w obraz, no to wtedy jasne że każdy pokaże :)

    Ależ skąd, zgrałam już parę klipów na kompa, VLC odtwarza to z datą.

    > Szukasz programu/kamery, który nagra obraz _wraz_ z wrenderowaną datą/czasem?

    Tak, takiego właśnie szukam programu.

> [...]
    > informacji o sposobie zapisu daty/czasu w pliku wideo)?
    >
    > Napisz jeszcze jaki jest format tych tysięcy plików.

    Program nagrywający nie jest magikiem, datę i czas weźmie po prostu z
    urządzenia. Czyż w konfiguracji telefonu, kamery czy aparatu foto
    pierwszym krokiem nie jest ustawianie daty i czasu?

    Ich mnogość przekłada się na ilość formatów, a te są najprzeróżniejsze.
    Bo i z telefonu(nagrywane w różnych formatach) i z kamery analogowej, a
    także z kamery-rejestratora samochodowego. No, raczej przed montażem
    filmu konwersji do jednego formatu nie da się uniknąć. Nie jest to
    jednak większym problemem, ponieważ idzie to zrobić grupowo.

  • 16. Data: 2016-02-15 20:38:36
    Od: Jingiel <x...@x...xxx>

    W dniu 2016-02-15 o 20:02, Trybun pisze:

> [...]
    > filmu konwersji do jednego formatu nie da się uniknąć. Nie jest to
    > jednak większym problemem, ponieważ idzie to zrobić grupowo.

    Chyba w pinnacle studio jest plugin, który potrafi wpisać date i godzinę
    w renderowany obraz. Musiałbyś poszukać.

  • 17. Data: 2016-02-16 08:37:24
    Od: kosmos <a...@u...pl>

> [...]

    > rejestrator (oczywiście cyfrowy) w aucie, a nie sadzę aby ta kamerka
    > wiele się różniła od kamerki/aparatu będącego na wyposażeniu telefonu,

    A może właśnie w tym kierunku pójść? Czyli poszukać programu o
    funkcjonalności "kamerki samochodowej"? Przejrzałem na szybko sklep
    Google i znalazłem np. coś takiego:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ca
    monroad.app
    Niestety nie mam Androida żeby to przetestować, być może to jest jakaś
    podpowiedź? Na screenach widać, że data jest rejestrowana (chociaż może
    się okazać, że jest wyświetlana tylko w tym programie...). No i nie mam
    pojęcia jak wygląda kwestia zoom-u.

  • 18. Data: 2016-02-16 10:22:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 19:57:28 +0100, w <56c21f54$0$691$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@r...cb> napisał(-a):

    > A jednak gdy biorę plik video, np w formacie mp4 w menu kontekstowym
    > jest data jego utworzenia,. Czy w programach do edycji video.

    To jest data pliku. Będzie prawdziwa, ale nie zawsze -- zależy jak kopiowałeś
    plik.
    Masz taką datę przy każdym pliku.

  • 19. Data: 2016-02-16 10:37:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 20:02:02 +0100, w
    <56c22066$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <c...@r...cb> napisał(-a):

> [...]
    > jakości, znacznie lepszej niż ta kamera. Problemem jest to ze nie mam
    > odpowiedniego programu do tego telefonu. Takiego właśnie który ma opcję

    Kompresję masz w chipsecie (sprzętową), wątpię czy istnieje możliwość
    wrenderowania daty w obraz. Zresztą to nieprofesjonalne.

> [...]
    > przeznaczony do kamerek telefonicznych to potrafi. Wniosek - problem w
    > braku odpowiedniego programu a nie sprzęcie.

    Ale datę masz wrenderowaną w obraz czy jako oddzielny strumień?
    Zmienia się z każdą sekundą filmu?

    > Ależ skąd, zgrałam już parę klipów na kompa, VLC odtwarza to z datą.

    Podejrzewam zatem, że masz wrenderowaną w obraz.

    > Tak, takiego właśnie szukam programu.

    To to musisz rekompresować te tysiące plików :)
    Najlepiej jakimś batchem, być może ffmpeg potrafi wkleić datę w obraz, chociaż
    wątpię.

    > Program nagrywający nie jest magikiem, datę i czas weźmie po prostu z
    > urządzenia. Czyż w konfiguracji telefonu, kamery czy aparatu foto
    > pierwszym krokiem nie jest ustawianie daty i czasu?

    To chcesz dopiero nagrywać czy masz już te pliki?

  • 20. Data: 2016-02-16 14:16:24
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-16 o 10:22, r...@k...pl pisze:

    > To jest data pliku. Będzie prawdziwa, ale nie zawsze -- zależy jak kopiowałeś
    > plik.
    > Masz taką datę przy każdym pliku.

    Tak, jasne. Nie mniej można się dowiedzieć kiedy dany klip był nagrywany,.