  • 1. Data: 2016-02-01 01:06:51
    Temat: kabel Y zasilający telefon
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy istnieje kabel micro USB OTG, który pozwoli na podłączenie
    np pendrajwa, myszy lub klawiatury i jednoczesne ładowanie telefonu?

    Strzelam, że nie ale chciałbym się upewnić.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-02-01 12:17:29
    Temat: Re: kabel Y zasilający telefon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    net...
    >Czy istnieje kabel micro USB OTG, który pozwoli na podłączenie
    >np pendrajwa, myszy lub klawiatury i jednoczesne ładowanie telefonu?
    >Strzelam, że nie ale chciałbym się upewnić.

    Nie widzialem, ale technicznie moglby chyba byc, to moze chinczyki
    zrobily.

    Kiedys pamietam, ze podobne cuda udalo sie zrobic za pomoca huba z
    zasilaczem ... ale tak teraz mysle ... nie, to musialo byc cos innego,
    bo OTG przez huba ?

    J.

  • 3. Data: 2016-02-01 17:13:01
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-02-01 11:17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Kiedys pamietam, ze podobne cuda udalo sie zrobic za pomoca huba z
    > zasilaczem ... ale tak teraz mysle ... nie, to musialo byc cos innego,

    Powinno się dać tak zrobić (telefon -> kabel otg -> hub z zasilaczem ->
    pendrive). Tanie huby mają po prostu złącze zasilacza połączone z
    liniami zasilania USB i dają prąd w dwie strony, drogich nie testowałem
    ani nie otwierałem, ale pewnie tak samo.

  • 4. Data: 2016-02-01 17:32:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Feb 2016 16:13:01 +0000 (UTC), Przyjazny
> [...]
    > liniami zasilania USB i dają prąd w dwie strony, drogich nie
    testowałem
    > ani nie otwierałem, ale pewnie tak samo.

    Ale tel widząc slave"a (pendrive) wystawi mu +5V zamiast pobierać te
    +5 do ładowania.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-02-01 18:25:52
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-02-01 16:32, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > zasilaczem ->
    > testowałem
    >
    > Ale tel widząc slave"a (pendrive) wystawi mu +5V zamiast pobierać te

    Badanie na próbce 3 szt. tabletów Samsung z Atomem i W8 (desktopowym,
    ale nie żaden aktualny model) wskazuje, że się mylisz, tablet olewa
    sygnał o rodzaju kabelka z gniazdka OTG i radośnie ładuje się z
    urządzenia slave. Też bym nie uwierzył jakbym nie spradził.

  • 6. Data: 2016-02-01 20:12:12
    Od: g...@g...com

    Tak mam takiego hub-a usb Combo za kilkanscie zl.
    Dziala z wszystkimi tabletami i telefonami OTG ktore mam.
    Moge do niego podpiac ladowarke i np modem lte.
    Zasila i tablet i modem, oba sa ladowane.
    To Combo ma 4 wejscia usb i 5 wejsc na karty pamieci.
    Moze dzialac tylko jako hub lub czytnik kart, nie razem.

    gtoni

  • 7. Data: 2016-02-01 20:17:47
    Od: g...@g...com

    Aha
    zapomnialem dodac.
    Do tabletu/telefonu wpinam przejsciowke otg z mini na normalne usb
    i znowu kabel usb - mini czy mikro do huba.
    gtoni

  • 8. Data: 2016-02-02 14:19:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-02-01 11:17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >liniami zasilania USB i dają prąd w dwie strony, drogich nie
    >testowałem
    >ani nie otwierałem, ale pewnie tak samo.

    Hub byc moze tak ma (tzn - bardzo prawdopodobne), ale:
    -czy telefon wysteruje huba bedac podlaczony pod jedno z gniazd dla
    slave ?
    No chyba, ze ten zasilacz podlaczony tez do gniazda "dla host" ...

    -telefon zmieniajac funkcje na host powinien zasilic podlaczone
    urzadzenie ... i zdejmie to zasilanie, jesli urzadzenie poda wlasne ?
    czy hub taki madry, ze z podlaczonym zasilaczem odpowie "nie
    potrzebuje zasilania".

    J.

  • 9. Data: 2016-02-02 18:07:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Feb 2016 17:25:52 +0000 (UTC), Przyjazny
> [...]
    > sygnał o rodzaju kabelka z gniazdka OTG i radośnie ładuje się z
    > urządzenia slave. Też bym nie uwierzył jakbym nie spradził.

    Nie dodałem: "... jeśli slave nie wystawi +5 (vbus sense)".

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-02-03 16:21:34
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-02-02 13:19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > slave ?
    > No chyba, ze ten zasilacz podlaczony tez do gniazda "dla host" ...

    No przecież piszę wprost, że daje zasilanie w dwie strony, do hosta też.
    Po prostu wejście na zasialacz jest przylutowane do linii +5v, nie ma
    *żadnych* dodatkowych elementów.

    > -telefon zmieniajac funkcje na host powinien zasilic podlaczone
    > urzadzenie ... i zdejmie to zasilanie, jesli urzadzenie poda wlasne ?

    Wszystko jedno. Daje mniejsze napięcie niż zasilacz.

    > czy hub taki madry, ze z podlaczonym zasilaczem odpowie "nie
    > potrzebuje zasilania".

    Nie mądry, nie odpowie.