  • 1. Data: 2011-05-12 07:02:53
    Temat: Visual Vessel Design - error
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    Witam,
    Poszukuję osób korzystających z tego oprogramowania do obliczeń urządzeń
    ciśnieniowych. W programie jest kilka niedopracowanych rzeczy, jak: samoczynna
    zmiana osi odniesienia, samoczynne przypisywanie sił naciągów śrub z jednego
    kołnierza do innego kołnierza itd. Czy ktoś poradził sobie już z tymi
    problemami? Albo zgłaszał to do dystrybutora lub producenta? Bo nie wiem czy w
    ogóle ktoś to bierze pod uwagę, a wypisane problemy utrudniają pracę z tym
    programem. Może jak zareaguje więcej osób to wezmą pod uwagę te usterki i
    poprawią program.

  • 2. Data: 2011-05-12 08:01:35
    Temat: Re: Visual Vessel Design - error
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 12, 8:02 am, " lukaszPK" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > programem. Może jak zareaguje więcej osób to wezmą pod uwagę te usterki i

    Nie obraz sie, ale te wszystkie sliczne programy nie sa przeznaczone
    dla ludzi ktorzy maja wielkie pojecie o tym co robia. Zajrzyj na forum
    onetb.com, tam zawodnicy z Indii albo Chin zadaja pytania ktore
    ukazuja ich kompletny brak wiedzy o urzadzeniach cisnieniowych-
    swietni konstruktorzy :-)
    Konrad
    PS Ja uzywam Mathcada i nic wiecej.

  • 3. Data: 2011-05-12 08:21:45
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > onetb.com, tam zawodnicy z Indii albo Chin zadaja pytania ktore
    > ukazuja ich kompletny brak wiedzy o urzadzeniach cisnieniowych-

    Nie mam co się obrażać. Podzielam zdanie w 100%. Ja też wolałbym policzyć coś
    w MathCad, przedstawić wyniki w postaci jakiejś funkcji itd. itp.zapoznać się
    szczegółowo ze wzorami. Ale niestety korzystam z tego "szajsu" i muszę się
    męczyć w tym programie. Oprócz tego dochodzi kłopot z czasem... Wszystko musi
    być na już, a najlepiej na wczoraj. Wklepywanie algorytmów z normy zajmuje
    jednak trochę czasów, co innego gdy te algorytmy są już gotowe i wpisane.
    Druga sprawa to biblioteka materiałów (Re, Rm)... Tworzenie jej Też trochę
    zajmuje czasu.

    Ale z braku laku dobra i parafina.

    Sam program VVD wydaje się być dość często wykorzystywany w Polsce, ale
    nigdzie nie mogę znaleźć żadnych wątków z jego wykorzystaniem, błędami itd.
    Czasem odnoszę wrażenie, że znajomość normy PN_EN 13445-3 jest znikoma przez
    ludzi korzystających z programu VVD i ich praca sprowadza się do wklepywania
    danych i otrzymanych wyników. Ale może się mylę, może jak uderzyłem w stół to
    nożyce się odezwą :)

  • 4. Data: 2011-05-12 09:08:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 12, 9:21 am, " lukaszPK" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > danych i otrzymanych wyników. Ale może się mylę, może jak uderzyłem w stół to

    No właśnie: użytkownicy takich programów to często "klikacze", którzy
    mają tyle wspólnego z inżynierią co ja z biologią chrobotka
    reniferowego. Nie spodziewaj się że ta robota tak ich fascynuje że z
    pasją o niej dyskutują na forach kiedy już wrócą do domu po całym dniu
    ekscytującego wpisywania w kółko tej samej liczby :-)
    Konrad

  • 5. Data: 2011-05-12 09:26:31
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > No w=B3a=B6nie: u=BFytkownicy takich program=F3w to cz=EAsto "klikacze", kt=
    > =F3rzy
    > maj=B1 tyle wsp=F3lnego z in=BFynieri=B1 co ja z biologi=B1 chrobotka
    > reniferowego. Nie spodziewaj si=EA =BFe ta robota tak ich fascynuje =BFe z
    > pasj=B1 o niej dyskutuj=B1 na forach kiedy ju=BF wr=F3c=B1 do domu po ca=B3=
    > ym dniu
    > ekscytuj=B1cego wpisywania w k=F3=B3ko tej samej liczby :-)
    > Konrad

    :) No cóż mogę powiedzieć. Dlatego chcąc się wyróżnić z tłumu czytam tę "nie
    doskonałą" normę i weryfikuję wyniki VVD z tym co wyjdzie mi "na kartce".

    Tak, czy inaczej czekam na odezwę... Może ktoś się wypowie.

    Łukasz

  • 6. Data: 2011-05-12 13:17:00
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 12 May 2011 08:21:45 +0000 (UTC), lukaszPK napisał(a):

> [...]
    > danych i otrzymanych wyników. Ale może się mylę, może jak uderzyłem w stół to

    Nożyce się odzywają ;) Akurat z błędami jakie opisałeś się nie spotkałem.
    Przeslij mi na maila pliki z twoimi obliczeniami i opisem. Zerknę jak u
    mnie to wychodzi.

    Co do samego zgłaszania błędów. Kilkakrotnie zgłaszałem inne błędy i różne
    poprawki. Zostały uwzględnione. Jedynie jedną odrzucili.

    Pozdrawiam,
    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

  • 7. Data: 2011-05-12 15:11:10
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    Doc <d...@w...pl.die.spamer.die> napisał(a):

> [...]
    >
    > Co do samego zgłaszania błędów. Kilkakrotnie zgłaszałem inne błędy i różne
    > poprawki. Zostały uwzględnione. Jedynie jedną odrzucili.

    Trochę za późno zauważyłem posta :) Jestem już po pracy. Jutro poślę plik. Ten
    program zaczyna mnie denerwować. Kiedyś był błąd w obliczeniach uchwytów
    oczkowych do podnoszenia aparatu (lifting lug), później był błąd w jednostkach
    w obliczeniach kołnierzowych (zamiast Nm/m, było kNm - coś takiego), pewna
    nieścisłość w obliczeniach podpór siodłowych...

    A czy zdarzyły Ci się problemy z obliczeniami podpór siodłowych? Bo zaczyna
    mnie denerwować fakt, że jeśli dam "recalculate" a podpora jest "związana" z
    płaszczem (tak jak się to definiuje na początku obliczeń) to program sam
    potrafi zmienić odległość podpór a1, oraz długość części walcowej nie
    uwzględniając elementów pośrednich między dennicą, a walcem (np. jeśli walec
    zakończony jest dennicami, a jedna z nich jest z przymocowaniem kołnierzowym,
    to przyjmuje tylko długość płaszcza bez tego kołnierza :/). Najgorsze jest, że
    ja definiuje poszczególne wartości na wstępie, a on to w czasie pracy
    zmienia... I można "ogłupieć" jak za 4 razem, gdy odświeżam obliczenia
    ponownie mam inne wartości niż sam wpisałem :/