  • 1. Data: 2013-12-09 22:10:59
    Temat: W czym wykonac 3D obiekt? (Altium)
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Witam.
    Czy ktoś poleci jakiś program do tworzenia obiektów 3D do dodania do
    footprinta jakiegoś elementu ?
    Mam footprint potencjometru i chciał bym dodać do niego "3D Body".
    Można coś zrobić mając otwarty element w "nazwa.PcbLib" i po ścieżce
    Place-3D Body mamy okno gdzie coś można stworzyć ale można dodać też
    "Generic STEP Model". Są to pliki z rozszerzeniem .step lub .stp
    Jako że trochę otarłem się o programy do grafiki 3D (LightWave) to
    zachciało mi się dodać jakieś swoje obiekty do widoku 3D PCB.
    Myślałem o jakichś np. radiatorach itp.
    Ale nie bardzo wiem czego użyć albo czym przekonwerterować obiekty
    z formatu .Lwo na .Step żeby zobaczył je Altium.
    Może coś poradzicie ?

    Pozdrawiam. PK.

  • 2. Data: 2013-12-09 22:45:43
    Temat: Re: W czym wykonac 3D obiekt? (Altium)
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2013-12-09 22:10, Paweł Kasztelan pisze:
    > Witam.
    > Czy ktoś poleci jakiś program do tworzenia obiektów 3D do dodania do
    > footprinta jakiegoś elementu ?
    (...)
    > "Generic STEP Model". Są to pliki z rozszerzeniem .step lub .stp
    (...)

    Z CAD-ów 3D w normalnych cenach bardzo mi podszedł ViaCAD 2D/3D.
    Bardzo szybko mi się w nim rysuje, i moim zdaniem jest bardzo intuicyjny.
    (Ma eksport do .step - nie testowałem)

    Maks

  • 3. Data: 2013-12-09 23:45:57
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-12-09 22:10, Paweł Kasztelan pisze:

    > Ale nie bardzo wiem czego użyć albo czym przekonwerterować obiekty
    > z formatu .Lwo na .Step żeby zobaczył je Altium.
    > Może coś poradzicie ?

    Możesz spróbować tego: http://www.gcad3d.org/gCAD3D_en.htm

    JK

  • 4. Data: 2013-12-10 00:45:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Paweł Kasztelan"
    Ale nie bardzo wiem czego użyć albo czym przekonwerterować obiekty
    z formatu .Lwo na .Step

    A nie możesz zpisać jako .obj, .stl, .ply?
    A później zamienić to FreeCAD-em na .stp.

    Jeżeli nie możesz, to narysować SketchUp-em. A dalej jak wyżej.

    Robert