  • 11. Data: 2023-04-14 01:20:40
    Temat: Re: WXP+W10.
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 12 kwi 2023 o 16:20, neelix pisze:

    > Mam WXP na HDD1. Zainstalowałem na próbę W10 na HDD2. Chodzi o
    > uruchamianie. Kiedyś jak dołożyłem WXP do W98 (chyba na tym samym HDD)
    > to o ile pamiętam w DOSie miałem wybór który system uruchomić. Teraz
    > uruchamia się ten który jest na pierwszym dysku w biosie. Czy
    > mam za każdym razem włazić do biosu by zmienić system?

    Dantes poradził mi kiedyś PLOPa -- było OK aż do końca życia F-S...
    Miałem kilka WXP i kilka W10 na dwóch HDD w notebooku Fujitsu-Siemensa.

    .----> inny PLOP
    BIOS --> PLOP --> WXP --> inny WXP
    '----> W10 --> inny W10

    O WXP decydował Boot.ini a o W10 -- BCD.

    Miałem też kilka WinDosów (W95, W98 i WME) oraz kilka WXP na dwóch
    dyskach blaszaka. Radziłem sobie różnie -- także bootmanagerami, ale
    bez bootmanagerów też mogłem wybierać bez wchodzenia do BIOSu. Znaczna
    część programów startowała pod różnymi Win -- mogłem zacząć pisanie
    postu/m@ila pod WME, przebootować i skończyć pod WXP...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 12. Data: 2023-04-14 07:26:58
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 23:25, neelix pisze:
    > ----- Original Message ----- From: "mirekc" <m...@i...pl>

    Tam gdzie się wybiera partycje jest jeszcze wybór dysku (cyfry 1 i 2
    przy dwóch dyskach). Próbowałeś? Bo jak rozumiem partycja startowa Win10
    jest na drugim dysku. Jak wybierasz dysk, to jest takie ważne pytanie,
    czy zamienić litery dysków. Jeśli przy instalacji Win10 zmieniałeś
    kolejność dysków w BIOSie to tak, jeśli nie - to nie. Ikony nie mają
    znaczenia.

    [...]
    > Zainstalowałem ponownie W10. Po uruchomieniu W10 pojawiły
    > się 2 okienka wyboru: W10 i stary W. To tu można zdecydować który system
    > włączyć tylko trzeba czekać podwójnie. Tylko nie wiem, bo jak na drodze
    > do W10 jest możliwość wyboru systemu to czy jak ustawię tam domyślny WXP
    > to czy przy kolejnym włączeniu PC będę miał wybór. Raz pojawił się w
    > DOSie. Czy tak będzie zawsze?

    Jeśli już doszedłeś do tego że masz menu startowe Win10 i specjalnie Ci
    to nie przeszkadza, radziłbym tak zostawić. To jest tak jak Microsoft
    przewidział. Próby wymuszania startu z poziomu Windows XP mogą być
    kłopotliwe choćby z tego powodu, że podczas tworzenia XP nikt nie miał
    Win10 nawet w marzeniach. Menu startowe WinXP służy raczej do
    alternatywnego uruchamiania Win98.

    Domyślny WinXP można ustawić pod warunkiem, że to będzie nadal menu
    startowe Win10, bez żadnego kombinowania.

    > Po pierwszej instalacji W10 to który system ma startować prymitywniwe
    > ustawiałem w Biosie wyborem HDD. No i się uruchamiały. WXP jest na HDD1.
    > W10 na HDD2. Teraz jak W10 jest jako domyślny to zmiany do startu HDD
    > miejscami w Biosie nie uruchamiają WXP.  Przy próbie pojawia się
    > komunikat: NTLDR is missing i polecenie Ctrl+Alt+Del czyli restart i
    > znowu to samo. Nie wiem o co chodzi. Awaria czy blokada przez W10?

    Widać boot manager Win10 (w tym przypadku nazywa się NT Loader)
    zainstalował Ci się na pierwszym dysku. Na drugim go nie ma, dlatego po
    zamianie dysków nic nie startuje.

  • 13. Data: 2023-04-14 22:01:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]

    Nie bardzo rozumiem. Kto pyta czy zamienić litery dysków? Nie przypominam
    sobie. Przy instalacji kolejności dysków nie zmieniałem. A co znaczą kolory
    (czarny, niebieski)?

> [...]
    > kłopotliwe choćby z tego powodu, że podczas tworzenia XP nikt nie miał
    > Win10 nawet w marzeniach. Menu startowe WinXP służy raczej do

    Domyślny WXP to startuje w Dosie. Jest wybór systemów w Dosie. Nie ma
    kłopotu startu WXP z Dosu. 30 s i WXP startuje sam. Czas jednak ustawiony
    w W10.

    > Domyślny WinXP można ustawić pod warunkiem, że to będzie nadal menu
    > startowe Win10, bez żadnego kombinowania.

    A czy w już uruchomionym W10 jest gdzieś możliwość wyboru co ma
    wystartować? W ustawieniach gdzieś widziałem tylko jeden system - W10.

    > Widać boot manager Win10 (w tym przypadku nazywa się NT Loader)
    > zainstalował Ci się na pierwszym dysku. Na drugim go nie ma, dlatego po
    > zamianie dysków nic nie startuje.

    Na HDD1 z WXP i W10 zablokował start WXP? A jak fizycznie odłączę HDD2 z W10
    to WXP też nie wystartuje? Jeszcze nie próbowałem.

  • 14. Data: 2023-04-15 07:48:23
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 14.04.2023 o 22:01, neelix pisze:
    [...]
    > Nie bardzo rozumiem. Kto pyta czy zamienić litery dysków? Nie
    > przypominam sobie. Przy instalacji kolejności dysków nie zmieniałem. A
    > co znaczą kolory (czarny, niebieski)?

    GAG. Jeśli podczas wyboru partycji wskażesz drugi dysk (klawisz z cyfrą
    2) to wtedy wyświetla się to pytanie.

    Co do kolorów to chyba niebieskie są partycje typu extended, ale głowy
    nie daję. Nie zastanawiałem się. GAG potrafi uruchamiać systemy zarówno
    z partycji podstawowych jak i rozszerzonych.

    [...]
    > Na HDD1 z WXP i W10 zablokował start WXP? A jak fizycznie odłączę HDD2 z
    > W10 to WXP też nie wystartuje? Jeszcze nie próbowałem.

    Pogubiłem się. Napisz jeszcze raz co Ci startuje (bez żadnych
    kombinacji). Najlepiej opublikuj gdzieś zdjęcie z ekranu.

  • 15. Data: 2023-04-15 08:19:26
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 07:48, mirekc pisze:
    > W dniu 14.04.2023 o 22:01, neelix pisze:
    > [...]
    >
    > GAG. Jeśli podczas wyboru partycji wskażesz drugi dysk (klawisz z cyfrą
    > 2) to wtedy wyświetla się to pytanie.

    Przepraszam, pomyliłem się. Pytanie wyświetla się dopiero wtedy gdy
    wskażesz partycję z drugiego dysku.

  • 16. Data: 2023-04-16 14:07:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    >W dniu 14.04.2023 o 22:01, neelix pisze:
    > [...]
    > GAG. Jeśli podczas wyboru partycji wskażesz drugi dysk (klawisz z cyfrą 2)
    > to wtedy wyświetla się to pytanie.

    Wyboru na etapie planowania czy już uruchomienia? Nie było pytania.

  • 17. Data: 2023-04-16 16:28:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > [...]
    >
    > GAG. Jeśli podczas wyboru partycji wskażesz drugi dysk (klawisz z cyfrą 2)

    Wyboru na etapie przypisywania numerów klawiszy czy już uruchomienia
    któregoś systemu? Nie było pytania.

> [...]
    > Pogubiłem się. Napisz jeszcze raz co Ci startuje (bez żadnych kombinacji).
    > Najlepiej opublikuj gdzieś zdjęcie z ekranu.

    Teraz jeśli domyślny jest WXP i ostatnio był WXP to startuje z Dosu. Jeśli
    ostatnio był W10 to start WXP przechodzi przez W10.

  • 18. Data: 2023-04-16 16:29:49
    Temat: Re: framuga xp i 10 (mikregoZłodziejoSoftu)
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mumbo Jumbo"
    <m...@s...pontificate.info.invalid> napisał w wiadomości
    > Wystartowac klip, pacnąć w ekran z aktywnym wideo,
    > w prawym górnym narożniku pojawi się koło zebate,
    > ponownie pacnąć w to kolo, pojawi się lista opcji,
    > wybrać rozdzielczość (najlepsza 1080p) i wybrać
    > prędkość (najwolniej to 0.25 normalnej prędkości).
    > ... i po ptOkach!
    > Obsluguje wszelkie wariacje (oczywiście tylko że
    > sprawnym technicznie sprzętem).

    Dobra. Dzięki.

    neelix

  • 19. Data: 2023-04-17 13:55:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ja jeszcze Ciebie o coś zaytam bo masz WXP i W10. Czy warto instalować W10
    64 bity? Mam RAMu 2GB. Jak instalowałem W10 to długo czekałem na reakcję i
    instalację przerwałem. Wpuściłem więc 32 bity. Z partycji 40 GB mam wolne
    25 GB a tak zostanie 10. Udało się zainstalować Office 2007! AV Nortona i
    drukarki już nie. Może pod 64 nie wejdą?

  • 20. Data: 2023-04-17 18:53:24
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 14:07, neelix pisze:

    > Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wyboru na etapie planowania czy już uruchomienia? Nie było pytania.

    Na etapie przypisania partycji do klawisza pod warunkiem że dana
    partycja jest na drugim dysku. Jeśli nie było pytania to już nie wiem.
    Specjalnie sprawdzałem u siebie.