  • 1. Data: 2023-04-12 16:20:12
    Temat: WXP+W10.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Mam WXP na HDD1. Zainstalowałem na próbę W10 na HDD2. Chodzi o uruchamianie.
    Kiedyś jak dołożyłem WXP do W98 (chyba na tym samym HDD) to o ile pamiętam w
    DOSie miałem wybór który system uruchomić. Teraz uruchamia się ten który
    jest na pierwszym dysku w biosie. Czy
    mam za każdym razem włazić do biosu by zmienić system?

    neelix

  • 2. Data: 2023-04-12 17:17:47
    Temat: Re: WXP+W10.
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 16:20, neelix pisze:
> [...]
    > uruchamia się ten który jest na pierwszym dysku w biosie. Czy
    > mam za każdym razem włazić do biosu by zmienić system?

    Ja od lat używam tego:
    https://gag.sourceforge.net/
    Stary program ale skoro masz BIOS powinien się nadać. Zaletą jest to że
    najprawdopodobniej nic nie będziesz musiał zmieniać w instalacji swoich
    systemów.

  • 3. Data: 2023-04-12 23:11:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6436be1d$0$13080$65785112@news.neostrada.pl>
    user neelix pisze tak:

    > Teraz uruchamia się ten który jest na pierwszym dysku w biosie.
    > Czy mam za każdym razem włazić do biosu by zmienić system?

    Nie masz menu pod F12. W nowożytnych kompach jest takie.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2023-04-13 16:18:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > in <news:6436be1d$0$13080$65785112@news.neostrada.pl>
    > Nie masz menu pod F12. W nowożytnych kompach jest takie.
    > --
    > Piter

    Nie mam. Mój nie jest nowożytny.

    neelix

  • 5. Data: 2023-04-13 16:24:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mirekc" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Stary program ale skoro masz BIOS powinien się nadać. Zaletą jest to że
    > najprawdopodobniej nic nie będziesz musiał zmieniać w instalacji swoich

    Program ciekawy, ale coś nie polubił W10. WXP uruchomił. Ze 2 razy z oporami
    i naprawami uruchomił W10. Na partycji pod W10 chyba zrobił kaszankę, bo już
    nie uruchamia się. Chyba trzeba przeinstalować. Tylko czy pomoże sam format,
    bo ten chyba nie dotyka MBR. Może tam jest kaszanka? Może trzeba połączyć
    partycje i wydzielić ponownie? A może naprawa tylko MBR?

    neelix

  • 6. Data: 2023-04-13 18:27:56
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 12 Apr 2023 16:20:12 +0200, neelix napisał(a):

> [...]
    > jest na pierwszym dysku w biosie. Czy
    > mam za każdym razem włazić do biosu by zmienić system?

    PLOP testowałeś?

  • 7. Data: 2023-04-13 19:15:00
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 16:24, neelix pisze:

> [...]
    > czy pomoże sam format, bo ten chyba nie dotyka MBR.  Może tam jest
    > kaszanka? Może trzeba połączyć partycje i wydzielić ponownie? A może

    Używam GAGa (między innymi) właśnie do uruchamiania WinXP i Win10, więc
    wiem na pewno że to działa. Poza tym nie robi żadnych zmian na
    partycjach (poza ewentualnym przestawieniem flagi partycji aktywnej).
    Natomiast nic nie piszesz co to za ,,naprawy" były potrzebne i co to były
    za ,,opory", bo podejrzewam że coś jest nie tak. Jeśli raz uruchomił
    Win10, to powinien uruchamiać zawsze.

    Naprawa MBR powinna pomóc, a potem można poeksperymentować z
    uruchamianiem GAGa z nośnika wymiennego (dyskietka, pendrive). On wcale
    nie musi być w MBR dysku twardego.

  • 8. Data: 2023-04-13 23:11:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "dantes" <d...@q...com> napisał w wiadomości

    > PLOP testowałeś?

    Nieee. Dopiero zacząłem.

    neelix

  • 9. Data: 2023-04-13 23:13:10
    Temat: Re: framuga xp i 10 (mikregoZłodziejoSoftu)
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mumbo Jumbo"
    <m...@s...pontificate.info.invalid> napisał w wiadomości
    > https://youtu.be/9vsLArC7jzs i po ptOkach

    Strasznie szybko i mało wyraźne. Trzeba czasu.

    neelix

  • 10. Data: 2023-04-13 23:25:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > podejrzewam że coś jest nie tak. Jeśli raz uruchomił Win10, to powinien

    O! Masz lepiej przećwiczone to działa. Naprawy nieokreślone. Wiem, że litery
    partycji W10 nie odpowiadają WXP. C na pewno nie. Partycje na GAG mam
    oznaczone: A-dyskietka, B-kolor czarny, C D E - niebieskie. Nie wiem co
    znaczą kolory. Opisy takie same. Nie ma żadnych parametrów identyfikacyjnych
    by do systemów przypisać klawisze 1-9. Przyporządkowałem B C D E do cyfr na
    pałę i próbowałem uruchamiać. Ikony chyba nie mają znaczenia np. Linux ma D.
    OS/2 to B, W... to C, ... Uruchamiał się WXP bo był łatwy do namierzenia i
    zawsze pod czarnym B.

    > Naprawa MBR powinna pomóc, a potem można poeksperymentować z uruchamianiem
    > GAGa z nośnika wymiennego (dyskietka, pendrive). On wcale nie musi być w
    > MBR dysku twardego.

    Naprawa MBRa nic nie dała. Scaliłem więc partycje H i J do H i stworzyłem
    ponownie J pod W10. Podczas scalania BYŁY BŁĘDY i były naprawiane.
    Zainstalowałem ponownie W10. Po uruchomieniu W10 pojawiły się 2 okienka
    wyboru: W10 i stary W. To tu można zdecydować który system włączyć tylko
    trzeba czekać podwójnie. Tylko nie wiem, bo jak na drodze do W10 jest
    możliwość wyboru systemu to czy jak ustawię tam domyślny WXP to czy przy
    kolejnym włączeniu PC będę miał wybór. Raz pojawił się w DOSie. Czy tak
    będzie zawsze?
    Po pierwszej instalacji W10 to który system ma startować prymitywniwe
    ustawiałem w Biosie wyborem HDD. No i się uruchamiały. WXP jest na HDD1. W10
    na HDD2. Teraz jak W10 jest jako domyślny to zmiany do startu HDD miejscami
    w Biosie nie uruchamiają WXP. Przy próbie pojawia się komunikat: NTLDR is
    missing i polecenie Ctrl+Alt+Del czyli restart i znowu to samo. Nie wiem o
    co chodzi. Awaria czy blokada przez W10?