  • 1. Data: 2011-09-05 15:57:19
    Temat: Wiarygodność HDTune
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune 2.54
    pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych odstępach
    czasu. Komp z świeżym XP, praktycznie nic nie zainstalowane, i nic innego
    nie robiący aczkolwiek partycja systemowa była na tym właśnie dysku.
    Zrobiłem tych benchmarków 10 a przedstawiłem 3 skrajne. Jakbym nie wiedział
    że to ten sam dysk to bym się o tym nie dał przekonać :) Lansuję tezę że
    wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2011-09-05 16:18:37
    Temat: Re: Wiarygodność HDTune
    Od: Rafał <r...@l...pl>

    On 2011-09-05 17:57, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > że to ten sam dysk to bym się o tym nie dał przekonać :) Lansuję tezę że
    > wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.

    Twierdze, ze jakikolwiek test na dysku z zainstalowanym i dzialajacym
    systemem jest, ze tak powiem, nic nie wart. Hint: malo ktory system nic
    nie robi na dysku, a najkosztowniejsza operacja HDD jest seek.

    HDTune tu nie ma nic do rzeczy, to tylko narzedzie pogladowe, troche
    wiecej ciekawych testow popartymi wykresami jest w wersji pro

    R.

  • 3. Data: 2011-09-05 16:52:15
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > Cześć
    > Tu: http://www.voila.pl/476/ng62g macie 3 pliki z benchmarkami HDTune 2.54
    > pewnego dysku PATA zrobione na tym samym kompie w parominutowych odstępach

    najpierw sprawdź co się odwołuje do dysku tak często, np pamięć
    wirtualna (która najlepiej wyłączyć)

  • 4. Data: 2011-09-05 18:50:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    net...
> [...]
    > że to ten sam dysk to bym się o tym nie dał przekonać :) Lansuję tezę że
    > wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.

    Wina leży pomiędzy monitorem, a fotelem.
    Ewidentnie widać, że jest ten sam dysk. Pierwsze dwa wyglądają identycznie -
    system coś robi. Napisałeś, że świeży więc zapewne pobierał aktualizacje, albo
    pobierał trojan. Widać to po cpu usage na 1 zdjęciu (procesor też myślał).
    Możesz testować tak dysk, ale jak chcesz w miarę wiarygodnie to musisz wyłączyć
    wszystkie procesy (antywirus itp.), usługi oraz zwiększyć dokładność (kosztem
    szybkości oraz zwiększyć rozmiar "bloku"

  • 5. Data: 2011-09-05 19:02:03
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Lansuję tezę że
    > wiarygodność tych obrazków produkowanych przez HDTune jest żadna.

    I ja ci tę tezę podbiję;) Nie używam HD Tune odkąd przez ten śmieszny
    programik zrobiłem z siebie durnia w jednej z firemek handlujących
    laptopami typu "refurbished" Otóż sprzedawca dał mi laptopa do
    przetestowania w domu, a ja po memteście zapuściłem właśnie HD Tune i na
    twardym pokazał kilkanaście bad blocków. No to w te pędy zdjęcie z
    ekranu ( korzystałem z pakietu Ultimate boot CD, dysk był czysty )
    Sprzedawca zobaczył zdjęcie, uśmiechnął się z politowaniem, zapuścił
    program producenta, dysk został przeskanowany przy mnie, mina mi zrzedła
    i przeprosiłem, podziękowałem i HD Tune już nigdy nie będę używał. Dysk
    pracuje już trzeci rok i żadnego błędu nie ma.

  • 6. Data: 2011-09-05 19:08:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-05 21:02, Tomaszek wrote:
> [...]
    > i przeprosiłem, podziękowałem i HD Tune już nigdy nie będę używał. Dysk
    > pracuje już trzeci rok i żadnego błędu nie ma.

    Tylko co to udowadnia?? To że nie chcesz używać HDTune, coś jeszcze?
    HDTune sam się nie odwołuje do dysku, kto wie co tam robiłeś i nie
    zapuściłeś jedynej słusznej wyroczni, jaką jest własnie program
    producenta... tyle ze on skanuje co najmniej kilka godzin (tyle czekales
    w sklepie?)

  • 7. Data: 2011-09-05 19:15:02
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > i przeprosiłem, podziękowałem i HD Tune już nigdy nie będę używał. Dysk
    > pracuje już trzeci rok i żadnego błędu nie ma.

    Aby nie jojczyć jak przedmówcy. klient zwrócił dysk zewnętrzny
    Transcend. Jako, ze nie ma dedykowanych programow skanujacych.
    zapuscilem HDTune, bo wygodne, bo z systemu, na ktorym dzieje sie cos
    innego, bo mozna do tego systemu wejsc przez zdalny pulpit etc.

    mial problemy z odczytaniem wielu blokow, wypisal liste wielu blokow
    (test odczyt/zapis trwal wiele godzin, interfejsy USB poprawnie
    skonfigurowane). dysk do ABC Data z krotkim komentarzem. Akcja: wymiana.

    Jako, ze nie sposob sprawdzic co tak naprawde uruchomiles na laptopie
    kilka lat temu, jak byl skonfigurowany system, co bylo w smart, trudno
    sie odnosic do wypowiedzi 'nie uzywam hdtune bo'.

  • 8. Data: 2011-09-05 19:16:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > słusznej wyroczni, jaką jest własnie program producenta... tyle ze on skanuje
    > co najmniej kilka godzin (tyle czekales w sklepie?)

    Jakie kilka godzin. Tylko z 3 godziny (chyba, że włączono "quick"). Dysk mógł
    remapować sektory, a hddtune to wyłapał i uznał za bad.

  • 9. Data: 2011-09-05 19:16:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:08, Rafał Łukawski pisze:
    > Tylko co to udowadnia??

    Że program HD Tune jest niewiarygodny.

    To że nie chcesz używać HDTune, coś jeszcze?

    J/W

    > HDTune sam się nie odwołuje do dysku, kto wie co tam robiłeś i nie
    > zapuściłeś jedynej słusznej wyroczni, jaką jest własnie program
    > producenta...

    Nic nie robiłem. Dysk był pusty, zapuściłem z CD pakiet Ultimate Boot CD
    i odpaliłem HD Tune. A wiesz, że jakoś mam większe zaufanie do programu
    producenta. W programie producenta można z dyskiem zrobić wszystko ( low
    level format, zmiana szybkości pracy, odczyt SMARTa, wymiana firmware )
    HD Tune to tylko prymitywny test odczytu poszczególnych sektorów. Jak
    się uda odczytać: zielony kwadracik, nie uda się: czerwony. Długo
    używałem HD Tune i różnie to z nim było. Czasami SMART'a nie potrafił
    odczytać, mimo, że program producenta doskonale sobie z tym poradził.
    Nie mam do tego programu zaufania.

    tyle ze on skanuje co najmniej kilka godzin (tyle czekales
    > w sklepie?)

    Trwało to godzinę czasu ( całkowity test ) dysk to 20GB Mitsumi;)

  • 10. Data: 2011-09-05 19:18:27
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:16, qwerty pisze:
    > Jakie kilka godzin. Tylko z 3 godziny (chyba, że włączono "quick"). Dysk
    > mógł remapować sektory, a hddtune to wyłapał i uznał za bad.

    Z doświadczenia: program producenta dysku zawsze wywali info, że sektory
    były remapowane. Pokaże to w odczycie SMART, HD Tune często gęsto w
    SMART pokaże: n/a ;)