  • 1. Data: 2011-09-05 10:26:56
    Temat: Karta muzyczna
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Witam.
    Jaką możecie polecić dobrą i niedrogą (tak do 400zł) kartę muzyczną? Chodzi
    o kartę do słuchania muzyki, zarówno płyty CD jak i wav, mp3, flac no i
    filmy, koncerty video. Mogą być tylko 2 kanały bo będzie to szło na 2
    kolumny. Czytałem, że porządny dźwięk to jest np. z takiej Asus Xonar
    Essence ST, trochę droga, ale jeśli warta jest swojej ceny to może bym się
    zdecydował. Tylko zastanawiam się, czy odczuję gorszy dźwięk w jakiejś
    tańszej za 300-400zł, jakiś dobry Sound Blaster czy coś podobnego. Co
    polecacie?
    Z góry dzięi.

    --
    Krasnal

  • 2. Data: 2011-09-05 10:40:15
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Krasnal napisał:
> [...]
    > zdecydował. Tylko zastanawiam się, czy odczuję gorszy dźwięk w jakiejś
    > tańszej za 300-400zł, jakiś dobry Sound Blaster czy coś podobnego. Co

    Powiem tak - to czy uslyszysz roznice po analogu zalezy od glosnikow. Ja
    wyznaje zasade cena glosnikow przynajmniej = 2 x cena karty, zeby to
    mialo sens. Dlatego po zakupie logitechow z logo THX 2.1 pobieglem wrecz
    kupic po karte graficzna, bo przy glosnikach za ok. 250 buczek na plycie
    wydawal sie boski ;) Potem sprawdzalem, na tych tanszych roznicy miedzy
    buczkiem a karta nie bylo slychac (ja nie slyszalem). Na glosnikach
    drozszych moj ojciec (nei meloman) rozpoznawal (to lepiej, to gorzej).

    Wiec jesli masz sperzet hi-fi + glosniki to Xonar zrobi różnicę :) w
    porównaniu do buczka na plycie. Ale IMHO miedzy SoundBlasterem a Xonarem
    czy ty uslyszysz roznice, to juz jest pytanie. Ja mam SB X-fi i nie
    potrzeba mi nic wiecej przy kompie :)

  • 3. Data: 2011-09-05 10:45:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > porównaniu do buczka na plycie. Ale IMHO miedzy SoundBlasterem a Xonarem
    > czy ty uslyszysz roznice, to juz jest pytanie. Ja mam SB X-fi i nie

    Jak ma sprzet hifi to obrobka sygnalu zajmuje sie amplituer i karta
    muzyczna moze byc nawet zintegrowana.

  • 4. Data: 2011-09-05 11:07:51
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Krasnal pisze:

    > Jaką możecie polecić dobrą i niedrogą (tak do 400zł) kartę muzyczną?

    http://tinyurl.com/4ybrfpx

    http://tinyurl.com/3sfnyfu

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2011-09-05 11:44:45
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 12:40:15 +0200, Mateusz napisał(a):

    > Powiem tak - to czy uslyszysz roznice po analogu zalezy od glosnikow.

    W tej chwili jako wzmacniecza używam starej wieży Sony z dobrymi kolumnami
    dokładnie taka:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sony
    2_1180.jpg
    Ale jeśli po zakupie karty okaże się, że te głośniki są słabym punktem (lub
    ogólnie wzmacniacz) to zamierzam kupić jakieś porządne np. EDIROL MA 15 D.
    Dlatego sam teraz nie wiem czy moje głośniki wystarczą czy kupię coś
    innego. Ale chcę zacząć od zakupu karty i zależy mi na dźwięku świetnej
    jakości :).

    --
    Krasnal

  • 6. Data: 2011-09-05 14:50:57
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

    > Jak ma sprzet hifi to obrobka sygnalu zajmuje sie amplituer i karta
    > muzyczna moze byc nawet zintegrowana.

    Pod warunkiem podania do ampli sygnalu cyfrowo. Inaczej wyjda wszystkie
    niedorobki.

  • 7. Data: 2011-09-05 15:27:41
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]
    > Dlatego sam teraz nie wiem czy moje głośniki wystarczą czy kupię coś
    > innego. Ale chcę zacząć od zakupu karty i zależy mi na dźwięku świetnej

    Mialem taka. I wlasciwie nie wiem co teraz doradzic, bo IMHO dobrego
    (duzo lepszego) z niej dzwieku przez zmiane karty dzwiekowej nie
    uzyskasz. Czyli wystaczylby jakis np. najtanszy x-fi.

    Moim zdaniem, odwroc kolejnosc - kup sprzet audio jakiego chcesz uzywac.
    Zdecyduj czy to sprzet stereo ma byc (hi-fi), czy moze np. glosniki
    komputerowe. W drugim przypadku rozwaz Logitechy 2.1 THX - moze to jest
    to, co cie zadowoli. One ladnie graja ogolnie i sa wszechstronne.

  • 8. Data: 2011-09-05 17:10:50
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 17:27:41 +0200, Mateusz napisał(a):

> [...]
    > komputerowe. W drugim przypadku rozwaz Logitechy 2.1 THX - moze to jest
    > to, co cie zadowoli. One ladnie graja ogolnie i sa wszechstronne.

    Napisałem wcześniej, że jeśli po zakupie karty moje kolumny okażą się
    kiepskie (no i sam wzmacniacz), to kupię jakieś dobre głośniki. Logitech
    2.1 THX to koszt około 600zł, czy nie lepiej wtedy kupić w podobnej cenie
    np. Edirole o których wspominałem:
    http://www.artmusic.pl/offer/121/1409/edirol_ma_15_d
    .html
    A biorąc pod uwagę, że kupię czy Edirole czy Logitechy to warto dopłacać do
    karty Asus ST czy jakość będzie świetna rónież na jakimś SB X-Fi? I który
    model, bo X-Fi HD to też spory koszt podobny do dobrych kart Asusa.
    Jeszcze raz dzięki za pomoc, chcę coś w miarę dobrego kupić i żebym szybko
    sprzętu nie zmieniał :).

    --
    Krasnal

  • 9. Data: 2011-09-05 17:36:22
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 19:10:50 +0200, Krasnal napisał(a):

> [...]
    > model, bo X-Fi HD to też spory koszt podobny do dobrych kart Asusa.
    > Jeszcze raz dzięki za pomoc, chcę coś w miarę dobrego kupić i żebym szybko

    Ja polecam karte nie z kategorii efekciarskich dzwiekowek do gier tylko juz
    polprofesjonalna, stosowana w home recordingu, w tworzeniu muzyki. Cos ze
    stajni E-MU (np. 0404), M-Audio (Audiophile 192) czy ESI (np. Maya lub
    Julia).
    Do takich kart mozesz dokupic jakies aktywne, transparentne monitory i masz
    dzwiek zyleta, tak jak brzmial podczas nagrywania w studio.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 10. Data: 2011-09-05 17:45:11
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Mozna poczekac na ta zabaweczke:

    http://www.chip.pl/news/sprzet/dzwiek/2011/09/sound-
    blaster-recon3d-nowa-platforma-audio-od-creative

    Zwlaszcza ze objecuja w niej cuda - ponoc potrafia odzyskac dane
    utracone w wyniku kompresji mp3!!!!