  • 1. Data: 2012-09-14 14:28:12
    Temat: Wiatrak CPU na płycie Asus P5E-VM DO
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Spodziewałem się że pod w7 na w/w płycie nie będzie problemów z
    automatyczną regulacją prędkości obrotowej wiatraczka CPU. A tymczasem
    wiatrak sie kręci z max. prędkością... SpeedFan 4.38 nie pokazuje prędkości
    obrotowej. Wyniki z Prime 95 (idle 34 st, stress 63 st) wskazują że można
    by znacznie spowolnić wiatrak przy idle a nawet przy stress.
    Sterowników firmowych nie instalowałem, system działa na implementowanych w
    w7. Jak sądzicie, gdzie należałoby dłubnąć żebym miał automatyczną
    regulację obrotów wiatraczka?
    Przy okazji, ma ktoś taką płytę? Wymienilibyśmy doświadczenia :)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-09-14 14:32:54
    Temat: Re: Wiatrak CPU na płycie Asus P5E-VM DO
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > regulację obrotów wiatraczka?
    > Przy okazji, ma ktoś taką płytę? Wymienilibyśmy doświadczenia :)
    Ile wiatrak ma kabli?

  • 3. Data: 2012-09-14 16:02:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 14:32:54 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > Ile wiatrak ma kabli?

    4, typowy cooler od płyt Asusa z s775. I podłączony do właściwego gniazdka
    :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-09-14 18:48:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > wiatrak sie kręci z max. prędkością...
    > w7. Jak sądzicie, gdzie należałoby dłubnąć żebym miał automatyczną
    W biosie, zapewne jest gdzieś w okolicach "power managment" właczenie
    automatycznej regulacji (domyślnie w asusach chyba wyłączone).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-09-14 19:08:53
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

> [...]
    > regulację obrotów wiatraczka?
    > Przy okazji, ma ktoś taką płytę? Wymienilibyśmy doświadczenia :)
    W Biosie, pozycja Power, najpierw sprawdź, czy są pokazywane wartości przy
    CPU Fan Speed, jeśli nie, źle podłączony kabel, albo płyta uwalona. Jeśli
    tak - to pod ASUS Advanced Q-Fan Control pewnie ustawiony zły profil - że ma
    na fula wiatrakować.

  • 6. Data: 2012-09-14 19:59:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 19:08:53 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > W Biosie, pozycja Power, najpierw sprawdź, czy są pokazywane wartości przy
    > CPU Fan Speed, jeśli nie

    W Q-Fan Control mam opcje Disabled, Optimal, Performace i Silent. Wydaje mi
    się że bez względu na opcję i obciążenie obroty wiatraka sa takie same. Ale
    nie mam pomiaru - speedfan nic nie pokazuje (wypróbowałem najnowszą i
    starsze wersje, najnowsza tnie się, starsze nic nie pokazują). Mogę zatem
    ulegać złudzeniu :) co do obrotów ocenianych na oko, choć to mało
    prawdopodobne. Znacie jakiś alternatywny soft który działałby pod w7 i
    pokazywał obroty?
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2012-09-14 23:28:24
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

> [...]
    > ulegać złudzeniu :) co do obrotów ocenianych na oko, choć to mało
    > prawdopodobne. Znacie jakiś alternatywny soft który działałby pod w7 i

    Aida 64 i w niej Sensor Console

  • 8. Data: 2012-09-15 10:13:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 23:28:24 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > Aida 64 i w niej Sensor Console

    Zainstalowałem triala i brak tam obrotów wiatraczków. Tylko temperatury i
    napięcia.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-09-15 10:29:28
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 10:13:40 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Zainstalowałem triala i brak tam obrotów wiatraczków. Tylko temperatury i
    > napięcia.

    Uzyj softu Asusa, mam teraz druga plyte Asusa i obie taki soft posiadaja. W
    moim przypadku ten soft zwie sie AI Suite II.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2012-09-15 13:51:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 10:29:28 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Uzyj softu Asusa, mam teraz druga plyte Asusa i obie taki soft posiadaja. W
    > moim przypadku ten soft zwie sie AI Suite II.

    Jest tylko dla XP/Vista, a ja mam w7. Tym niemniej zainstalowałem ale nie
    działa. Nic nie pokazuje.
    --
    Jacek