  • 1. Data: 2023-05-10 11:35:09
    Temat: Wiatraki
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    Wie ktoś na jakich zasadach działają wiatraki prądotwórcze, bo chyba nie
    na takich jak domowe instalacje fotowoltaiczne? Na pobliskiej farmie
    jeszcze im się nie zdarzyło aby jednocześnie wszystkie pracowały..

  • 2. Data: 2023-05-10 11:51:07
    Temat: Re: Wiatraki
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.05.2023 o 11:35, Trybun pisze:
    > Wie ktoś na jakich zasadach działają wiatraki prądotwórcze, bo chyba nie
    > na takich jak domowe instalacje fotowoltaiczne? Na pobliskiej farmie
    > jeszcze im się nie zdarzyło aby jednocześnie wszystkie pracowały..

    Działają wszystkie, jeśli jest odpowiedni wiatr i
    infrastruktura/potrzeby. Wiatrak jest specyficzną konstrukcją, która się
    zużywa mechanicznie. U siebie mam wiatrak ale ten się zatrzymuje jeśli
    jest słoneczny dzień (mam panele) i działa kiedy nie ma słońca.
    Zmniejsza mi się wtedy potrzeba remontu z 1 roku do 3 lat.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-05-10 12:45:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 11:51:07 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > jest słoneczny dzień (mam panele) i działa kiedy nie ma słońca.
    > Zmniejsza mi się wtedy potrzeba remontu z 1 roku do 3 lat.

    No ale taka farma zarabia na pracy, a nie na postojach.
    A redukcja mocy OZE nakazana byla niedawno, ale to na poł dnia,
    i to raczej wyjątkowe wydarzenie, niż reguła.

    Tak czy inaczej, musi byc wiatr, a u nas poza wybrzezem i gĂłrami
    to róşnie z tym bywa.

    Poza tym jakies przeglądy, remonty - ale fakt, sam czesto widziałem,
    ze np połowa stoi.

    J.