  • 1. Data: 2019-12-09 09:46:44
    Temat: Widoczność w zimie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    napiszę tak
    Zgadzam się żeby pieszy miał pierszeństwo przed samochodem.
    Jeden warunek:
    Odblaskowa kurtka.

    Jeśli kurtka nie będzie odblaskowa.
    Wina jest pieszego.

  • 2. Data: 2019-12-09 10:26:19
    Temat: Re: Widoczność w zimie
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 9.12.2019 o 09:46, Bolko pisze:

    > napiszę tak
    > Zgadzam się żeby pieszy miał pierszeństwo przed samochodem.
    > Jeden warunek:
    > Odblaskowa kurtka.

    I odblaskowe spodnie, gdyż wolnomyśliciel za kierownicą gotów
    wziąć pieszego za latającego nad jezdnią robaczka świętojańskiego.

    PS. Pierwszy - pierwszeństwo.

  • 3. Data: 2019-12-09 10:31:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Dec 2019 00:46:44 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
    > napiszę tak
    > Zgadzam się żeby pieszy miał pierszeństwo przed samochodem.
> [...]

    To i tak bedziesz mial problem, ze idzie chodnikiem i nagle skreca na
    przejscie. Wiec profilaktycznie hamujemy przed kazdym przejsciem.

    A ja jeszcze dodam ... jade sobie w terenie niezabudowanym, jest
    przejscie, nieoswietlone ... w tych swiatlach mijania pozno
    zauwazylem. Lepiej, zeby pieszego tam nie bylo ...

    J.

  • 4. Data: 2019-12-09 11:03:37
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 9, 2019 at 5:46:46 PM UTC+9, Bolko wrote:
    > napiszę tak
    > Zgadzam się żeby pieszy miał pierszeństwo przed samochodem.
> [...]

    Czy zimą ciemność ma większą ciemność niż w lecie?

  • 5. Data: 2019-12-09 12:32:10
    Od: z <...@...pl>

    Nie zapominajmy o rowerzystach.
    Rowerzysta na drodze ma mieć włączone światła jak każdy pojazd ;-)

  • 6. Data: 2019-12-09 17:09:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2019 o 09:46, Bolko pisze:

    > Zgadzam się żeby pieszy miał pierszeństwo przed samochodem.
    > Jeden warunek:
    > Odblaskowa kurtka.

    I kogut na dachu samochodu. I pomarańczowe malowanie i co tam jeszcze
    wymyślisz.

    > Jeśli kurtka nie będzie odblaskowa.
    > Wina jest pieszego.

    Co ma pieszy po zmroku i gdzie jest określone przepisami. Jest to o tyle
    mało znaczące, że większość wypadków ma miejsce w... dobrej widoczności.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2019-12-09 18:18:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 11:03, j...@j...org pisze:

    > Czy zimą ciemność ma większą ciemność niż w lecie?

    Tak się składa - że tak. W czerwcu w Polsce w ogóle nie ma zjawiska
    "nocy astronomicznej". Jest za jasno.

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-12-09 18:58:36
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 09 Dec 2019 10:26:19 +0100, collie wrote:

    > I odblaskowe spodnie, gdyż wolnomyśliciel za kierownicą gotów wziąć
    > pieszego za latającego nad jezdnią robaczka świętojańskiego.

    czy takie ubranie nie oslepi kierowcy ?

  • 9. Data: 2019-12-09 19:17:40
    Od: p...@g...com

    W żadnym wypadku ;-)