  • 1. Data: 2011-05-15 16:56:59
    Temat: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Odbyłem przejażdżkę nad morze i z powrotem, jazda jak to u nas, z
    wioski do wioski, czasem kilometr ekspresówki, czasem większe miasto z
    korkami i światłami. Jechałem tak jak zwykle, nie zamulając,
    wyprzedzałem dość często (o ile miało to sens), starty spod świateł i
    wyprzedzanie traktowałem jako odmulacz turbiny i ciągnąłem do
    czerwonego. Wozidło to octavia 2 2006, 1,9tdi. Załadowana na maxa (2
    osoby dorosłe, 2 małe dzieci w fotelikach, bagażnik upchnięty do
    ostatka, część klamotów poupychana ta tylnym siedzeniu i za przednimi
    siedzeniami). Tydzień przed podróżą zmieniony olej z filtrem, filtr
    powietrza i paliwa oraz opony (psiknięte na 3,0 bara).
    Opony bardziej ciche niż zajechane już pirelli, na zakrętach trzymają,
    przy hamowaniu też (o to akurat nietrudno bo hamulce w szkodzie są
    dosyć marne). Czasem kropiło i na mokrym też nie sprawiały
    niespodzianek.
    Udało mi się opędzić całość na jednym baku, dystans 1150 km, średnia
    66 km/h, średnie spalanie 4,7l/100km. Paliwo zwykłe, kupowane w mojej
    wiosce w przymarketowej stacji. Jakbym leciał po germanii pod 150 to
    pewnie różnica byłaby żadna, ale w tym zakresie prędkości chyba jednak
    jest coś na rzeczy z tym oporem toczenia, nigdy wcześniej takiego
    spalania nie odnotowałem.

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-05-15 17:12:46
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

[...]

    takie niskie czy takie wysokie ?

    1Z w vw palil 4 i 3/4 litra z 3 osobami na pokladzie plus kierownik i troche
    bagazu na rutynowej trasie Szczecin - Beskidy - z tym, ze jechano przepisowo
    i nie przekraczano 100 kmh. S3 jeszcze wtedy nie bylo :)

    p, zul

  • 3. Data: 2011-05-15 17:32:48
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Lisciasty napisał(a):
    > Udało mi się opędzić całość na jednym baku, dystans 1150 km, średnia
    > 66 km/h, średnie spalanie 4,7l/100km.
    To dla porównania podam jak to u mnie wychodzi.
    Omega kombi 2,5 DTI z wrocka nad morze w sezonie wakacyjnym, tez
    nabitej na maxa namioty i takie tam graty, klima, wychodzi średnia
    72km/h, a z użycie 6,8-7l/100km.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-05-15 19:01:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 15 Maj, 17:12, "085" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > bagazu na rutynowej trasie Szczecin - Beskidy - z tym, ze jechano przepisowo
    > i nie przekraczano 100 kmh. S3 jeszcze wtedy nie bylo :)

    Bez wiedzy o średniej prędkości to można sobie gdybać, gdybym trzymał
    średnią 50 to pewnie bym spalił pod 4 litry :>
    Jak dla mnie 4,7 to mało zważywszy na dość upierdliwe przepychanie się
    przez korki i światła (Bydgoszcz, Gniezno, Poznań, Leszno, Rawicz i
    pomniejsze),
    ale nie twierdzę że nie da się zejść na niższy poziom, tylko wtedy
    zamiast 8 godzin bym jechał 11 :>

    L.

  • 5. Data: 2011-05-15 19:15:12
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 15 Maj, 17:12, "085" <z...@g...pl> wrote:
> [...]

    Bez wiedzy o średniej prędkości to można sobie gdybać, gdybym trzymał
    średnią 50 to pewnie bym spalił pod 4 litry :>

    Nie krzyw sie tak bo Ci tak zostanie ;))

    Srednia dla wspomnianego 1Z - 60 kmh, bo 472 km w ~ 8 h.

    Jak dla mnie 4,7 to mało zważywszy na dość upierdliwe przepychanie się
    przez korki i światła (Bydgoszcz, Gniezno, Poznań, Leszno, Rawicz i
    pomniejsze),

    Na przyszlosc, odcinek wielkopolski polecam nie przez Bdg - Gniezno - Poznan
    tylko Bdg - Naklo n. Notecia - Wagrowiec - M. Goslina - Poznan - DK11 kier.
    Bytom - A2 kier. Swiecko (obwodnica poludniowa Poznania) - DK5 i dalej na
    Leszno. Korkow nie bedzie, raczej furmanki :) Jezeli nie jezdzisz z
    predkoscia maksymalna, czasowo wyjdzie lepiej jechac wojewodzkimi.

    p, zul

  • 6. Data: 2011-05-15 19:16:53
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

    Zapomnialem spytac, ile koni ma Twoj silnik, bo wychodzily w conajmniej 3
    wersjach. I ile pali "normalnie" czyli ile palil na poprzednich oponach.

    p, zul

  • 7. Data: 2011-05-15 19:24:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 15 Maj, 19:16, "085" <z...@g...pl> wrote:
    > Zapomnialem spytac, ile koni ma Twoj silnik, bo wychodzily w conajmniej 3
    > wersjach. I ile pali "normalnie" czyli ile palil na poprzednich oponach.

    105 kuni. Normalnie pali od 5,5 do 7, podobnej trasy jak opisywana nie
    robiłem jeszcze, raz jechałem do Warszawy i z powrotem, średnia mi
    wyszła chyba 50 a spalanie 5. Tylko te 2 trasy są diametralnie
    różne :>

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2011-05-15 20:33:49
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 16:56, Lisciasty pisze:

    > Opony bardziej ciche niż zajechane już pirelli,

    prelli to badziew

  • 9. Data: 2011-05-15 20:48:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > prelli to badziew
    Moje były niezłe (powiedzmy okolice wyższej średniej jakości), ale zużyły
    się wyjątkowo szybko - przy wymianie ok. 4 mm po niecałych 30 tys..
    Goodyeary z kolei były rewelacyjne na suchym, tragiczne na mokrym ale
    przejechały 110 tys i wymieniłem nie ze względu na zużycie, ale wiek.
    Podobnie micheliny, które miałem do nowości przez szesć lat na aucie - po
    ponad 60 tysiącach ok. 6 mm bieżnika (a np.teraz mam dunlopy, które po ok.
    18 tys.mają 5,5-6 mm, choć trzymają się nieźle i na suchym i na wodzie) -
    nie były masakrycznie zużyte, ale na wodzie niestety przestały sobie radzić.
    We wszystkich przypadkach mowa o letnich.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 10. Data: 2011-05-15 21:19:31
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-15 20:48, Yogi(n) pisze:

    > Moje były niezłe (powiedzmy okolice wyższej średniej jakości), ale
    > zużyły się wyjątkowo szybko - przy wymianie ok. 4 mm po niecałych 30
    > tys..

    ja jeszcze szczerze mówiąc nie słyszałem pozytywnych opinii o pierlli :)
    Ja swego czasu również miałem jakieś letnie pirelli i to był dramat,
    ściągnąłem je szybciej niż założyłem, a powodem był fakt, że auto
    jechało jak chciało i skręcało tak jak koleiny szły :) na trasie to było
    mega niebezpieczne, musiałem kurczowo trzymać kierownicę. Dramat.